آلودگی هوای تهران در روز‌های تعطیل بیشتر است


آلودگی هوای تهران در روز‌های تعطیل بیشتر است

حناچی گفت: در روز‌های تعطیل به دلیل مجاز بودن تردد خودرو‌های سنگین در سطح شهر، شاهد افزایش آلودگی هوا هستیم.

آلودگی هوای تهران در روز‌های تعطیل بیشتر استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی حفاظت از میراث قرن بیستم، از معماری تا منظر که در باغ نگارستان برگزار شد در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه تاریخ تداوم دارد و تعارضی بین میراث مدرن و میراث کهن نیست، گفت: چه در دوره حاضر و چه در دوره گذشته ما دارای ارزش‌هایی هستیم که شرعاً و قانوناً موظف به حفظ این ارزش‌ها هستیم و ممکن است خیلی از این ارزش‌ها از حیث سن و سال ارزشی نداشته باشند، ولی دارای ارزش تلقی می‌شوند و مردم به آن حس تعلق دارند.

بیشتر بخوانید؛ آثار تاریخی تحت حمایت بخش خصوصی در معرض آسیب هستند

شهردار تهران تصریح کرد: برخی اماکن یادآور یک خاطره هستند که به عنوان مثال کوچه‌ای که در محله آب سردآب وجود دارد و محل شهادت شهید اندرزگو است خاطره‌ساز است و اگرچه مربوط به ۴۰ سال اخیر است، اما دارای ارزش است.

وی با بیان اینکه خانه مشاهیر ایران قدمت تاریخی بالایی ندارد، گفت:، این مکان به دلیل شرایطی که دارد دارای ارزش شناخته می‌شود.

حناچی با بیان اینکه بالاترین عنصر منظر شهر تهران ارتفاعات البرز است، گفت: تهران به زیبایی ارتفاعات البرز شناخته می‌شود، ولی در سال‌های اخیر ساخت و ساز‌ها زیبایی این ارتفاعات را گم کرده است.

شهردار تهران در ادامه به برنامه شهرداری تهران در خصوص توجه به معماری ایرانی و اسلامی در شهر تهران پرداخت و گفت: از آثار پیش از اسلام موارد زیادی در حوزه معماری باقی نمانده است و اگر هم وجود دارد در سایت‌های خارج از شهر‌ها دیده می‌شود، ولی آثاری که در داخل شهر‌ها داریم و دارای ارزش حفاظتی است مربوط به دوران اسلامی است.

وی با بیان اینکه در یزد آثار دوره ایلخانی و صفویه را داریم، اظهار کرد: قدم اول در دسترسی به معماری ایرانی و اسلامی این است که آنچه به آن دوره‌ها مربوط بوده است را حفظ کنیم و اگر چیزی را حفظ نکنیم راهی برای مشاهده و درک آن نداریم.

حناچی با بیان اینکه ذائقه مردم در این موضوع اثرگذار است، گفت: از سوی دیگر شرایط اقتصادی هم نقش مهمی دارد و به آن ذائقه دامن می‌زند و لذا درخواست‌ها را باید با توجه به آنچه که می‌سازیم مدیریت کنیم.

شهردار تهران افزود: اگر دانش مردم نسبت به تاریخشان افزایش یابد خیلی از این مسائل راحت‌تر حل می‌شود و امیدواریم با تلاش بیشتر به نتیجه برسیم.

وی در خصوص بحث توسعه دانشگاه تهران، ادامه داد: مقرر شده تا ساختمان‌های قدیمی دانشگاه تهران به دلیل شرایط ویژه‌ای که دارد ثبت جهانی شود، اما در خصوص توسعه اطراف دانشگاه تهران که در اوایل دهه ۷۰ مطرح شده است در حال حاضر با وقفه‌های اقتصادی مواجه شده و تأمین منابع آن مانند گذشته نیست.

حناچی در ادامه در خصوص نامه رئیس سازمان محیط زیست به حناچی و تشکر از او به خاطر بهبود پاکی هوای تهران و همچنین نداشتن معاینه فنی خودرو‌های جمع‌آوری پسماند شهرداری گفت: این خبر صحت ندارد، زیرا من با معاونت خدمات شهری صحبت کردم و در این باره توضیحاتی به من ارائه داد.

شهردار تهران افزود: ما حتی به نیرو‌های مسلح هم اعلام کرده‌ایم که خودروهایشان حتماً دارای معاینه فنی باشد، زیرا در حوزه آلودگی هوای تهران نقش خودرو‌های سنگین بسیار پررنگ است.

وی تصریح کرد: در روز‌های تعطیل که میزان ترافیک و تردد خودرو‌ها کمتر است به خاطر اینکه تردد خودرو‌های سنگین آزاد می‌شود از ساعت ۱۲ شب تا روز بعد میزان آلودگی هوا افزایش می‌یابد و لذا این وضعیت نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین آلودگی هوا و تردد خودرو‌های سنگین برقرار است.

حناچی با بیان اینکه اولین عامل کاهش آلودگی هوا موهبت الهی و به دلیل نزولات آسمانی بود، گفت: این تنها علت این وضعیت نبوده و پیگیری‌های کارشناسی هم در این وضعیت مؤثر بوده، زیرا نقطه به نقطه وضعیت آلودگی را در شهر رصد کرده‌ایم.

شهردار تهران در خصوص وضعیت تکمیل برنامه سوم و بازنگری در ساختار و تشکیلات شهردار تهران، گفت: برنامه سوم ابلاغ شده و در حال حاضر شاخص‌های کمی آن در حال استخراج است و آن مأموریتی که برای ساختار وجود دارد امسال عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر تعارض بین پیام اخیر او مبنی بر رایگان بودن دوچرخه‌های بی دود و لزوم پرداخت هزینه ۱۶۰ هزار تومانی از سوی شهروندان، گفت: این نرم‌افزار‌هایی که شرکت‌های استارت آپی تهیه می‌کنند همگی به این صورت هستند که کاربر باید مبلغی را به عنوان ودیعه سپرده‌گذاری کند و سپس از آن سپرده کسر شود و شرکت بی دود هم، چون سرمایه‌ای دارای ارزش را در اختیار شهروندان قرار داده باید هزینه‌ای در قبال آن کسب کند و نمی‌توان بدون هزینه این خدمات را ارائه داد و لذا چنین انتظاری هم بی جا است، چون آن سرمایه در یک مقطع زمانی در اختیار شهروندان است و این شرکت باید مشتری خود را بشناسد.

حناچی در ادامه در خصوص دستاورد‌های سفرش به بغداد گفت: این سفر به دعوت خانم غلوش شهردار بغداد انجام شد و ملاقات‌های خوبی را در سطح محلی و ملی برقرار کردیم و چند بازدید هم از شرکت‌های ایرانی فعال در بغداد داشتیم که در مناقصه‌ای که از سوی آمریکایی‌ها برگزار شده بود برنده شده بودند.

وی با بیان اینکه بحث‌هایی در خصوص مترو، زیباسازی و فضای سبز صورت گرفت ادامه داد: بحث خواهرخواندگی بغداد – تهران مطرح شد و بعد از ماه مبارک هم یک هیأت عراقی به تهران خواهد آمد و مواردی را که مطرح خواهند کرد مورد بررسی قرار خواهیم داد.

شهردار تهران حناچی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر کاهش سهمیه طرح ترافیک خبرنگاران در ۲ سال اخیر، گفت: حرکت عمومی این است که به سمت استفاده کمتر از خودروی شخصی برویم و هنگامی که من از دوچرخه استفاده می‌کنم به این معناست که همه باید تلاش کنیم تا به این صورت اقدام کنیم.

انتهای پیام/

کاهش آلودگی هوا موهبت الهی و به دلیل نزولات آسمانی بود

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط