لزوم توسعه مهارت آموزی مشمولان پیش از خدمت سربازی


لزوم توسعه مهارت آموزی مشمولان پیش از خدمت سربازی

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه بر توسعه مهارت آموزی مشمولان پیش از خدمت سربازی تأکید کرد.

لزوم توسعه مهارت آموزی مشمولان پیش از خدمت سربازی

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش سراسری مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح امروز (سه‌شنبه سوم اردیبهشت ماه) با حضور سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه و جمعی از مقامات لشکری و کشوری برگزار شد.

سرتیپ پاسدار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در پاسخ به این سوال که آیا مهارت آموزی به تنهایی مشکل اشتغال را حل می‌کند، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طور نیست، اما مهارت برای سربازان بسیار لازم است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه افزود: عوامل متعددی در راستای اشتغالزایی و عبور از بحران بیکاری وجود دارد که یکی از آن‌ها مهارت است.

وی ادامه داد: سربازان همه جوان هستند و از تحصیلات خوبی برخوردارند، اما متاسفانه در ارتباط با شغل مشکل دارند.

سردار فرحی گفت: اگر بتوانیم مهارت‌های مورد علاقه سربازان را طی مدت ۲ سالی که در خدمت نیرو‌های مسلح هستند توسعه دهیم، حتما شانس اشتغال آنان بالا می‌رود، اما این به تنهایی کافی نیست.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این مدت ۲ ساله سربازی برای انجام طرح کافی است، بیان کرد: خیر، ما برای همین بحث‌های مهارت آموزی قبل از خدمت را هم فعال کرده‌ایم و امیدواریم که در تیرماه همایشی را با کمک سه دستگاه تأمین کننده سربازان از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار کنیم.

وی افزود: باید برای توسعه مهارت‌های پیش از خدمت سربازان با این سه دستگاه به جمع بندی برسیم. باید در نیروهای مسلح نقش موثری داشته باشیم و از مهارت‌هایی که نیروها در طول خدمت خود به دست می‌آورند استفاده کنیم. در نتیجه تجربه سربازان با اخذ مهارت‌های پیش از سربازی افزایش می‌یابد و اثربخشی مهارت و شانس اشتغال آن‌ها هم بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها