مجلس با ارجاع مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها مخالفت کرد


مجلس با ارجاع مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها مخالفت کرد

نمایندگان مجلس با ارجاع مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به منظور ادغام با لایحه دولت به کمیسیون شورا‌ها مخالفت کردند.

مجلس با ارجاع مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها مخالفت کردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده همدان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۳ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، در تذکری با استناد به مواد ۸ تا ۲۲ آئین‌نامه مجلس گفت: هیأت رئیسه در خصوص آنچه در مجلس می‌گذرد مسئول است.

وی افزود: رؤسای فراکسیون‌ها در نامه‌ای به آقای لاریجانی خواستار ارجاع این طرح به کمیسیون امور داخلی برای ادغام با لایحه دولت شده‌اند، اما اکنون این طرح با لایحه ادغام نشده است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس در پاسخ به وی بیان کرد: بنده طبق نامه ارسال شده طرح را برای ادغام با لایحه دولت به کمیسیون شورا‌ها ارجاع دادم.

حاجی بابایی تصریح کرد: آقای لاریجانی این موضوع ارجاع نشده است، شما رئیس مجلس هستید و آقای کولیوند رئیس کمیسیون است؛ آنچه در کمیسیون در دستور کار قرار می‌گیرد بر عهده آقای کولیوند است و آنچه در صحن در دستور کار قرار میگیرد مسئولیتش با رئیس مجلس است.

وی ادامه داد: از شما می‌خواهم که مجددا یکبار دیگر از مجلس رای بگیرد تا این طرح به کمیسیون شورا‌ها باز گردد.

رئیس مجلس تاکید کرد: اکنون دوباره رأی‌گیری انجام می‌دهیم که این طرح به کمیسیون بازگردد تا دیگر این مسئله مطرح نشود.

در ادامه نمایندگان مجلس با پیشنهاد ارجاع مجدد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس با ۸۷ رأی موافق، ۸۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۱ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز