سرمربی گیتی پسند: لیگ فوتسال در حال پیشرفت نیست


سرمربی گیتی پسند: لیگ فوتسال در حال پیشرفت نیست

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان گفت: به نظرم فوتسال رو به پیشرفت نیست و تنها حسن آن اهمیت دادن به رده های سنی است تا در آینده شاهد نسل جدیدی در این رشته باشیم.

«حمید بی غم» که 29 فروردین ماه 98 به عنوان سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان انتخاب شد، امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: اهمیت دادن به فوتسال پایه توسط «علی صانعی» و «حمید شاندیزی» که هر دو از مربیان فنی خیلی خوب در رده های سنی هستند، می توانند بازیکنان قابلی مانند «حسین طیبی»، «وحید شمسایی»، «مهدی جاوید» برای آینده فوتسال کشور بسازند.
وی گفت: برای پیشرفت فوتسال لازم است همه هیات های استانی و آنهایی که دست اندرکار این رشته هستند نگاه ویژه ای به این رشته داشته باشند تا فوتسال ایران در رده ملی و باشگاهی به مانند سابق بدرخشد.
سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان افزود: تیم گیتی پسند در آسیا شناخته شده است و هدف ما انجام کار سالم و تلاش برای رسیدن به قهرمانی در لیگ ایران و قاره کهن است. البته با توجه به اینکه امسال تیم ملی فوتسال نیز برای موفقیت در رقابت های قهرمانی آسیا برنامه ریزی کرده است باید تیم ملی را نیز همراه کنیم.
بی غم ادامه داد: از خردادماه اردوی های تیم گیتی پسند آغاز می شود و قطعا از بازیکنان جوان استفاده می کنیم تا بار دیگر خاطره قهرمانی با این تیم در آسیا تکرار شود.
وی در خصوص اختلاف زیاد سطح فنی باشگاه ها در لیگ برتر فوتسال گفت: شرایط اقتصادی کشور سبب شده تا وضعیت باشگاه ها نیزسخت شود و باشگاه ها خصوصی توان مالی لازم را ندارند.
وی ادامه داد: در فوتسال فقط تیم های حفاری اهواز و مس سونگون دولتی هستند و بقیه تیم ها شرایط مالی خوبی ندارند تا تیم داری در بخش خصوصی سخت شود. البته تیم گیتی پسند بین تیم های خصوصی از شرایط مالی بهتری برخوردار است تا توانایی قهرمانی را داشته باشد.
سرمربی تیم فوتسال گیتی پسند اصفهان ادامه داد: هرچقدر سطح رقابت های لیگ بالاتر برود سطح کیفی تیم ملی نیز افزایش می یابد و بر عکس این موضوع نیز صدق می کند.
وی افزود: سال گذشته نزدیک به 100 بازیکن به لیگ های خارجی رفتند که این شرایط برای پیشرفت آنها خوب بود ولی به لیگ ایران ضربه زند. اما اینکه بازیکن خارجی در لیگ ایران به خدمت گرفته شود به دلیل شرایط مالی و دلاری امکان پذیر نیست. زیرا برای بازیکن درجه یک باید حداقل در ماه 100 تا 150 میلیون تومان هزینه کرد.
وی با اشاره به اینکه عدم پخش مستقیم تلویزیونی رقابت های فوتسال از نظر مالی به این رشته ضربه می زند، گفت: در فوتبال بسیاری از شرکت ها حاضرند کالا و خدمات خود را فقط به دلیل پخش زنده دور زمین تبلیغ کنند و شاید حداکثر 10 بار این مهم در رسانه ملی دیده شود. در حالی که در فوتسال به دلیل کوچک بودن زمین اگر پخش زنده وجود داشته باشد، شاید بیش از 100 بار این تبلیغ را مردم ببینند.
ورزشی**9029**9128**9118**

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه