بررسی دقیق هیوندایی سوناتا 2020


سوناتا یکی از محبوب‌ترین سدان‌های ساخته شده در کره جنوبی است که تاکنون نسل‌های مختلف این خودرو همیشه فروش خوبی داشته‌اند. عده‌ای معتقدند سوناتا سری YF برترین نسل این خودروها بوده است اما این کمی مغرضانه بوده و هیوندایی همواره سعی کرده تا بهترین سری از سدان‌های خودر را روانه بازارهای جهانی کند. چندی پیش همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو،...

بررسی دقیق هیوندایی سوناتا 2020

سوناتا یکی از محبوب‌ترین سدان‌های ساخته شده در کره جنوبی است که تاکنون نسل‌های مختلف این خودرو همیشه فروش خوبی داشته‌اند. عده‌ای معتقدند سوناتا سری YF برترین نسل این خودروها بوده است اما این کمی مغرضانه بوده و هیوندایی همواره سعی کرده تا بهترین سری از سدان‌های خودر را روانه بازارهای جهانی کند. چندی پیش همزمان با برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو، هیوندای نسل جدید سوناتا را معرفی کرد و گفت بعد از کره‌جنوبی، این محصول در جهان قابل خریداری خواهد بود.

بررسی دقیق هیوندایی سوناتا 2020هیوندایی در گذشته از تغییراتی عظیم صحبت می‌کرد که می‌توان آنها را به‌طور واضح در سوناتا ۲۰۲۰ دید. این خودرو کاملا منقلب شده و دیگر هیچ شباهتی به نسخه قبل سوناتا ندارد و بنابر ادعای هیوندایی، راحتی هر چه بیشتر سرنشینان در این مدل مدنظر قرار گرفته است. این سدان جدید بر اساس نسل سوم پلتفرم هیوندای طراحی شده که همین پلتفرم جدید باعث شده تا ایمنی، مصرف سوخت و عملکرد کلی بسیار بهبود یابد و توان رقابت بالایی داشته باشد. هیوندایی برای آشنایی بیشتر جراید با این سوناتای جدید، برخی از رسانه‌های معتبر را برای بررسی این خودرو دعوت نموده و سایت معروف موتوترند نیز این بررسی‌ها را منتشر کرده که امروز نتایج حاصل را ما در سایت چرخان با شما به‌اشتراک می‌گذاریم.

بررسی دقیق هیوندایی سوناتا 2020ابتدای نگاهی به ظاهر سوناتای جدید می‌اندازیم. این خودرو کاملا متحول شده و چهره‌ای مدرن همراه با عناصر اسپرت بودن را به‌نمایش می‌گذارد. عده‌ای معتقدند نسل جدید این خودرو، شباهت‌هایی با محصولات دیگر سایر کمپانی‌ها دارد اما این اصلا درست نیست. در نمای جلویی سوناتا چهره‌ای خشمگین دارد که چراغ‌های منحصربه‌فرد آن فوق‌العاد ه جذاب هستند. بخش از این چراغ‌‌ها که تا روی کاپوت امتداد یافته‌اند، جذابیت مضاعفی به نمای جلویی بخشیده‌اند. دماغه خودرو مانند برخی از خودروهای اسپرت مرسدس رو به پایین تمایل دارد و جلوپنجره بزرگ، نتیجه ارتقاء مدل‌های قبلی است. بدنه عضلانی‌تر نسبت به گذشته شده و خطوط منظم با بیرون‌زدگی قوی در نمای کناری جلب توجه می‌کنند. اما بخش عقبی سوناتا ۲۰۲۰، همانند نمای جلویی چهره‌ای عجیب و جدید دارد اما هماهنگی چندانی با طراحی بخش جلویی ندارد. چراغ‌های بسیار زیبا هستند و تا حدودی شبیه به چراغ‌های آزرای جدید طراحی شده‌اند که با نواری نورانی بهم متصل شده‌اند.

بررسی دقیق هیوندایی سوناتا 2020کارشناسان برای بررسی دقیق، ۳ دور در پیست با سوناتا رانندگی نموده‌اند که این کافی نیست اما می‌‌توان به عملکرد و توانایی‌های این خودرو پی برد. نمونه آزمایش شده به موتور ۱٫۶ لیتری توربو مجهز است که از لحاظ شتاب‌گیری و مانورپذیری شرایط معمولی دارد و هیچ بخش سورپرایز کننده‌ای وجود ندارد. متاسفانه همانطور که انتظار می‌رفت سوناتا در دور زدن کامل با مشکل روبرو می‌شود و تمایل زیادی به منحرف شدن از مسیر دارد.

بررسی دقیق هیوندایی سوناتا 2020این سطح از کیفیت سواری یا هندلینگ واقعا ناامیدکننده است و انتظار داشتیم سوناتا بهتر عمل کند. نوع طراحی و بخش فنی باعث شده‌اند که با کم کردن فشار گاز، تسلط کامل بر قسمت جلویی خودرو حاصل شود. هیوندایی از یک گیربکس هشت سرعته خودکار در سوناتا ۲۰۲۰ بهره گرفته که می‌تواند بخوبی تعویض‌دنده نرم را نشان دهد. اما در طول آزمایش فنی و هنگامی که حالت اسپرت گیربکس انتخاب شده بود، تعویض‌دنده زودتر انجام می‌شد در حالی که آمپر هنوز به محدوده قرمز نرسیده بود.

بررسی دقیق هیوندایی سوناتا 2020در زمان صرف ناهار، آلبرت بیرمن مهندس تیم طراحی هیوندایی به بررسی موتور ۲٫۵ لیتری GDIمشغول شد که قرار است بعنوان یکی از گزینه‌های جدید سوناتا عرضه شود و با تغییرات اعمال شده از سوی هیوندایی، خروجی پیشرانه بسیار جذاب‌تر خواهد بود. این نشان می‌دهد که هیوندایی در بخش تحقیق و توسعه به‌دنبال رفع نیاز مشتریان است و قصد دارد محصولی با موتور قدرتمند در عین حال کم مصرف را عرضه کند.

بررسی دقیق هیوندایی سوناتا 2020 بنابر اظهارات انجام شده این موتور ۲٫۵ لیتری برای رانندگی های آرام در مسافت های طولانی مناسب است و میزان تولید گازهای مضر آن ناچیز خواهد بود. ما توانستیم با سوناتای مجهز شده به موتور ۲٫۵ لیتری هم چند مایلی حرکت کنیم و این گفته‌های مهندس ارشد تیم را کاملا تایید می‌کرد. موتور ۲٫۵ لیتری جی‌دی‌آی می‌تواند ۱۹۱ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند و شما سفری راحت را با تمام تجهیزات رفاهی و ایمنی مورد نیاز، داشته باشید.

بررسی دقیق هیوندایی سوناتا 2020پیست نامیانگ با پیست هیوندایی در کالیفرنیا که ما قبلا در آنجا تجربه تست هیوندایی را داشتیم، تفاوت زیادی داشت و چندان پیست خوبی بنظر نمی‌رسید اما سوناتا در مسیر واکنش‌های خوبی را نسبت به جاده نشان می‌داد و ضربات حاصل از ناهمواری‌ها را کاملا دفع می‌کرد. سوناتا ۲۰۲۰ به زمان عرضه بسیار نزدیک شده است و هیجان‌انگیزترین بخش آن را می‌توان ظاهرش دانست. البته هنوز مشخص نشده عرضه عمومی سوناتا چه زمانی انجام می‌شود اما نمایشگاه نیویورک محل حضور این خودرو خواهد بود. در مدت زمان کوتاهی که ما با سوناتا ۲۰۲۰ گذراندیم تا حدودی مشخص شد که این خودرو چه تغییراتی نسبت به گذشته داشته اما سواری بلند مدت‌تر با سوناتا ۲۰۲۰ می‌تواند بخش‌های ناپیدا را بهتر مشخص کند.

بررسی دقیق هیوندایی سوناتا ۲۰۲۰

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

بررسی دقیق هیوندایی سوناتا 2020

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی