50 درصد کالاهای وارده به بندرچابهار مستقیم از بنادر مبدا است


50 درصد کالاهای وارده به بندرچابهار مستقیم از بنادر مبدا است

چابهار- ایرنا- مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:50 درصد کالاهای وارده به بندر چابهار پس از گذشت چندین دهه با تکمیل زیرساخت ها بدون واسطه و به صورت مستقیم وارد این بندر می شود که این امر نوید دهنده توسعه و رونق تجارت است.

بهروز آقایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارائه تخفیفات و مشوق های تعرفه ای و غیر تعرفه ای سازمان بنادر در بندر چابهار سبب شده که بهای تمام شده کالا کاهش یابد.
وی افزود: انتقال محموله گندم ترانزیتی کشور هندوستان به افغانستان از طریق بندر چابهار نیز یک عملکرد مثبت و مدل مناسب برای بزرگترین بندر اقیانوسی کشور رقم زد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:تحول و توسعه محور شرق با عملکرد مثبت بندر چابهار در حال شکل گیریست و بندر شهید بهشتی عملکرد درخشانی در یک سال اخیر داشته است.
وی از ثبت رکورد تخلیه و بارگیری در کارنامه عملیاتی بنادر تجاری سیستان و بلوچستان در سال گذشته خبر داد و افزود: عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر استان نسبت به سال گذشته رشد 59.2 درصدی داشته است.
آقایی ادامه داد: پارسال برای نخستین بار حجم تخلیه و بارگیری در بندر چابهار رکورد سالهای گذشته را شکست که این امر در تاریخ فعالیت این بندر بی سابقه بوده است.

**رشد 84 درصدی تخلیه فرآورده های نفتی به بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با افزایش ظرفیت اسکله های تخلیه فرآورده های نفتی در سال گذشته شاهد رشد 84.6 درصدی تخلیه فرآورده های نفتی در بندر چابهار بودیم.
وی بیان کرد: پارسال 53 هزار و 847 TEU کانتینر در بنادر سیستان و بلوچستان تخلیه و بارگیری شد که بندر چابهار برای نخستین بار در بین بنادر کشور رتبه چهارم عملیات کانتینری را کسب کرد.
آقایی همچنین تعداد شناورهای ورودی به بنادر سیستان و بلوچستان در سال 1397 را 383 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان شناور، 140 فروند کشتی بالای هزار تن و 243 فروند از شناورهای پهلو گرفته در بنادر تجاری استان زیر هزار تن بوده اند.

**راه اندازی خط لاینر بین بنادر کشور هند و بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:سیاست گذاری های درست سازمان بنادر و دریانوردی و پیگیری های مجدانه و عملکرد مثبت بندر چابهار در جذب تجار و صاحبان کالای کشورهای هند، افغانستان، آسیای میانه و CIS موجب راه اندازی خط لاینر منظم بین بنادر کشور هندوستان و بندر چابهار شد که تأثیر بسزایی در کاهش زمان و هزینه نهائی کالا خواهد داشت.
وی اظهار داشت: با تلاش های شبانه روزی مجموعه بندر چابهار، بازاریابی و جذب سرمایه گذاری های صورت گرفته امروز شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی با مبلغ بیش از هزار میلیارد تومان در بندر چابهار هستیم.
آقایی ادامه داد: این حجم سرمایه گذاری منجر به تحول عظیمی در حوزه اشتغالزایی، رفع محرومیت، توسعه پایدار جمعیت و رونق تولید خواهد شد.
وی تصریح کرد: تفاهم نامه بین المللی و سه جانبه چابهار ضمن کم کردن آثار تحریم های اقتصادی ظالمانه، افق روشنی پیش روی این بندر بویژه محور شرق ترسیم کرده است.
3043**3213

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس