بالاخره «آیفون» تحریم است یا «اپل»؟


بالاخره «آیفون» تحریم است یا «اپل»؟

بالاخره «آیفون» تحریم است یا «اپل»؟ فرزین پورمحبی تحریم آیفون به نفع سامسونگ و ال جی!! شک نکنید که نمایندگان دسته گل ما از هر سنسوری حساس‌ترند و از هر شاعری احساساتی‌تر! درست است که برای مقابله با دشمنان به جز شعار دادن، تظاهرات در صحن علنی مجلس، پوشیدن کفن، داد وبیداد، تهدید و البته آتش‌زدن پرچم و...

بالاخره «آیفون» تحریم است یا «اپل»؟

فرزین پورمحبی

شک نکنید که نمایندگان دسته گل ما از هر سنسوری حساس‌ترند و از هر شاعری احساساتی‌تر! درست است که برای مقابله با دشمنان به جز شعار دادن، تظاهرات در صحن علنی مجلس، پوشیدن کفن، داد وبیداد، تهدید و البته آتش‌زدن پرچم و توافق‌نامه‌های بین‌المللی؛ سر سوزن ذوقی و یا راه‌کار خلاقانه‌تری ندارند و همیشه هم، در این گونه موارد ابتکار عمل با دشمنان بوده و وکلای ما ترجیح داده‌اند که فقط به آنها پاسخ دندان شکن بدهند، اما الحق و والانصاف در واکنش به تحرکات دشمنان، جلدی عکس‌العمل مناسب به خرج می‌دهند و در تصویب طرح‌های دوفوریتی و ۳ فوریتی با هدف کنف کردن آنها بی‌معطلی سنگ تمام گذاشته و می‌گذارند.
اگر موافق باشید همین «استعداد حاضر جوابی در زمان کوتاه» را می‌توان به عنوان یک نبوغ در برنامه عصر جدید مطرح کرد. البته همانگونه که هر گلی خاری دارد این واکنش‌های سریع نمایندگان دلسوزمان هم، ضریب خطاهایی دارد که گاها باعث مزاح و ساختن جوک می‌شود که آنهم قابل صرف نظر بوده و حتی می‌توان گفت شاد کردن مردم به هر قیمتی ستودنی است. هنوز شادی‌های پس از گل – بعبارتی «نقل قول» – موزه لوووور فراموش‌مان نشده!

بگذارید مسئله را بازتر کنیم: بعنوان مثال آمریکایی‌های جنایت‌خوار و سایر دشنمان‌مان ماهها می‌نشینند و با طرح و نقشه‌ای حساب شده حرکتی علیه ما می‌زنند و نمایندگان نازنین، حساس و احساساتی ما هم، بدون فوت وقت، اقدام متقابلی را سه سوته در داخل کاسه‌ آنها می‌گذارند. اما همانطور که گفته شد این سرعت عمل بی عیب و نقص نیست؛یکی‌اش هم، همین داستان تحریم «آیفون» و«اپل» که معلوم نشد نیروهای واکنش سریع مجلس؛ بالاخره شرکت را تحریم کردند و یا یکی از محصولات شرکت را؟!
ظاهرا این عزیزان برای صرفه جویی در وقت، مارک چیزی را که دم دستشان بوده را خوانده‌اند و خیلی به این داستان‌ها توجه نکردند. به هر تقدیر ممنون خواهیم شد که وضعیت سایر محصولات این شرکت را هم برای مان مشخص کنند! متذکر می‌شویم: عجله کار شیطان است مخصوصا اگر که در برابر شیطان بزرگ انجام شود. حال بگذریم از اینکه این عزیزان، شرکتی را تحریم کرده‌اند که قبلا خود آن شرکت ما را تحریم کرده بود! –امان از این شیرین‌کاری‌ها – در ضمن شرکت فوق هیچ نمایندگی در ایران نداشته و در نتیجه محصولاتش به شکل قاچاق توسط برخی از نهادها و آقازاده‌ها وارد می‌شده که با این اوصاف، ضررهای ناشی از این تحریم، بیشتر متوجه افراد خودی است! البته ناگفته نماند که در این وسط بیشتر از همه، شرکت‌های «سامسونگ» و «الی جی» حالش را خواهند برد؛ چون ما موبایل جایگزین داخلی نداریم و بناچار باید به این حضرات روی بیاوریم! امااینها مهم نیست از قدیم گفته‌اند؛ باید یک چیزهایی داد تا صاحب چیزهای دیگری شد.

حال خواهشمندیم در راستای استراتژی: «به خودت بیشتر ضرر بزن تا به دشمن حداقل ضرر را بزنی» شرکت بوئینگ هم، تحریم شود چون ما حاضریم سقوط کنیم تا دماغ یک امریکایی بسوزد و ایضا دماغ ما بسوزد اما یک سیگار وینستون هم نسوزد.

کلا ما خیلی با حالین مخصوصا نمایندگان عزیزمان …

منبع

بالاخره «آیفون» تحریم است یا «اپل»؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟