بیش از هزار کانون مساجدمازندران میزبان برگزاری جشن ولادت مهدی موعود(عج)


بیش از هزار کانون مساجدمازندران میزبان برگزاری جشن ولادت مهدی موعود(عج)

حجت الاسلام علیخانی گفت: جشن میلاد منجی بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، امشب و فردا (31فروردین و 1 اردیبهشت) به صورت خودجوش و مردمی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران برگزار می شود.

حجت الاسلام«محمودعلیخانی» امروز(31فروردین) در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه فعالان مسجدی مناسبت های ملی و مذهبی نظیر اعیاد شعبانیه را در یکهزار و 157کانون فرهنگی هنری مساجد شهری و روستایی استان گرامی می دارند، اظهار کرد: جشن های اعیاد شعبانیه به همت این کانون ها از ابتدای ماه شعبان آغاز و در نیمه این ماه به اوج خود می‌ رسد.


وی، افزود: این برنامه ها به ویژه جشن میلاد منجی بشریت حضرت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، امشب و فردا (31فروردین و 1 اردیبهشت) به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود.

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجدمازندران، تصریح کرد: چراغانی و آذین بندی مساجد، برپایی ایستگاه های صلواتی، قرائت دعاهای ماه شعبان، اهدای ثواب طرح تلاوت نور، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی با محوریت سیره زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام)، برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان، قرائت دعای فرج حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، از جمله برنامه های نکوداشت نیمه شعبان در کانون های مساجد مازندران است.

وی با بیان اینکه تنوع بخشی به فعالیت های کانون های مساجد استان با هدف جذب حداکثری نسل جوان به این پایگاه های دینی مورد توجه است، افزود: تلاش داریم جشن‌های نیمه شعبان با نشاط، شور و شعور برگزار شود.

حجت الاسلام علیخانی جشن نیمه شعبان در کانون فرهنگی هنری امام جعفر صادق(علیه السلام) روستای متانکلا قائمشهر را یکی از برنامه های محوری کانون های مساجد استان در سالروز ولادت دوازدهمین امام شیعیان اعلام کرد و ادامه داد: این مراسم برای بیستمین سال متوالی بصورت آئینی با حمل 150 مجمه شامل شیرینی و غذاهای محلی توسط بانوان روستا و تقدیم آن به مجلس حضرت ولی الله الاعظم(عجل الله تعالی فرجه الشریف) جهت پذیرایی از مهمانان برگزار می شود.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله جنگنده‌های اسرائیل به مسجدی در غزه/ تشدید عملیات در کرانه باختری