برای تحقق گام دوم انقلاب، نیازمند بازنگری مسئولانه در فعالیت‌های قرآنی هستیم


برای تحقق گام دوم انقلاب، نیازمند بازنگری مسئولانه در فعالیت‌های قرآنی هستیم

سعادتی گفت: برای تحقق گام دوم انقلاب نیازمند بازنگری هوشمندانه و مسئولانه در فعالیت‌های قرآنی کشور هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «سعید سعادتی» با اشاره به برگزاری نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب با محوریت مساجد گفت: با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب توسط مقام معظم رهبری و گذشت ٤٠ سال از انقلاب و ورود به دهه پنجم نیازمند آسیب شناسی این چهار دهه هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: ما نیازمندیم با توجه به این آسیب شناسی آینده نگری و آینده نگاری کرده تا بتوانیم برای دهه های پیش رو از تهدیدها و ضعف ها درس و عبرت گرفته و برای استحکام بخشی به گام دوم انقلاب از آن بهره ببریم.

وی تصریح کرد: امروز در آستانه برگزاری سیزدهمین جشنواره مدهامتان در مشهد مقدس هستیم که این رویداد دارای بخشهای مختلفی از جمله مسابقات کتاتخوانی می باشد.

سعادتی ادامه داد: بخش دیگر این جشنواره بخش علمی آن است چرا که ما نیازمند بازبینی و بازنگری نیازمند بازنگری هوشمندانه و مسئولانه در فعالیت های قرآنی هستیم تا بتوانیم طرحی از نقش فعالان قرآنی و کانونهای فرهنگی برای تحقق گام دوم انقلاب ارائه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: چندمحور مد نظر داریم از جمله آسیب شناسی کارکرد مسجد، کانونها و ستاد عالی چرا که باید نسبت به عملکرد خود برای تحقق گام دوم انقلاب طراحی و مهندسی داشته باشیم که در این راستا باید یک برنامه ریزی هوشمندانه داشت تا بتوان از ظرفیتهای فعالان و نخبگان قرآنی مساجد استفاده کنیم و برای نیروهای انسانی برنامه ریزی کنیم.

سرپرست فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد افزود: برای این منظور در ماه مبارک شعبان به میزبانی دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان قم نشست علمی تخصصی جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب با محوریت مساجد را داریم.

وی تصریح کرد: در این نشست در خدمت فرهیختگان و صاحب نظران هستیم و با توجه به وزن علمی این نشست و تدابیر صورت گرفته امیدواریم بتوانیم نتیجه لازم را به دست آوریم تا بتوانیم درتدوین سیاست های اجرایی و راهبردی و ایجاد زمینه های علمی و دانش بنیان بهره کافی را ببریم.

سعادتی در پایان از حمایت های دستگاه های فرهنگی در برگزاری مدهامتان به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر کرد و با اشاره به استقبال بی نظیر جوانان و نوجوانان گفت: ما دراین دوره با افزایش ١٠٤ درصدی شرکت کنندگان روبرو هستیم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / بمباران 2 مرکز نظامی اسرائیلی توسط حزب‌الله لبنان