احیا و جشن نیمه شعبان با محوریت مساجد در جنوب کرمان برگزار شد


احیا و جشن نیمه شعبان با محوریت مساجد در جنوب کرمان برگزار شد

مراسم احیا و جشن نیمه شعبان در بسیاری از نقاط جنوب کرمان با محوریت مساجد برگزار شد.

خبرگزاری شبستان _ جنوب کرمان: در جنوب کرمان نیز مانند سایر نقاط کشور، برگزاری مراسم احیا و جشن نیمه شعبان با محوریت مساجد باشکوه برگزار شد.

خیل عاشقان حضرت ولیعصر (عج) از چندین روز قبل خود را برای برپایی هر چه باشکوه تر جشن میلاد این امام همام مهیا کردند.

​در شب و روز میلاد منجی عالم بشریت خیابان ها رنگ و بوی دیگری به خود گرفته اند، به هر طرف که می نگری، تعدادی را می بینی که در حال توزیع شربت و شیرینی در بین مردم هستند.

اینجا مردمی را می بینی که برای اثبات عشقشان به حضرت، در برگزاری جشن سعی در سبقت گرفتن از یکدیگر دارند.

در این میان مساجد مانند گذشته که همواره مرکز فعالیت های فرهنگی و مذهبی هستند، به همت بچه های مسجدی آذین بندی شده اند و ایستگاه صلواتی مقابل درب برخی از آنها برپا شده است.

برخی از کانون های مساجد جنوب کرمان، شب میلاد امام عصر(عج) را احیا گرفتند.

بنابراین گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، با مدیران مسئول برخی از کانون های مساجد در جنوب کرمان که اقدام به برگزاری جشن میلاد حضرت ولیعصر(عج) و احیا گرفته اند، گفت و گو کرد.

احیا و جشن میلاد حضرت ولیعصر(عج) با محوریت مسجد دوستدار خانواده در جیرفت

«محدثه رودباری» مدیر مسئول کانون دوستدار خانواده شهر جیرفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، ضمن عرض تبریک میلاد امام عصر(عج)، با اشاره به این که از یک هفته قبل در حال تدارک برپایی جشن میلاد امام عصر(عج) بودیم، گفت: در راستای احیا فضیلت نیمه شعبان، تصمیم گرفتیم، مراسم احیا این شب پرفضیلت را در مسجد دوستدار خانواده شهر جیرفت، برگزار کنیم.
محدثه رودباری، ابراز داشت: در اولین اقدام، از ساعت ۱۷ بعدازظهر مقابل درب مسجد ایستگاه مهدویت را راه اندازی کردیم.

مدیر مسئول کانون دوستدار خانواده، به فعالیت های انجام شده در این ایستگاه اشاره کرد و افزود: با حضور امام جماعت مسجد در ایستگاه مهدویت، اجرای مولودی، توزیع شربت و شیرینی، برپایی نمایشگاه کتاب از فعالیت های انجام شده در این ایستگاه است و در کنار این فعالیت ها یکسری پیک در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داده شده و به افرادی که به سوالات درج شده در این پیک ها پاسخ صحیح دادند جوایزی اهدا شد.
وی، با بیان این مطلب که از ساعت 22 شب گذشته، مراسم احیا در مسجد آغاز شد، اظهار کرد: مراسم احیا همراه با مولودی خوانی، قرائت زیارت عاشورا، قرائت فرازی از دعای کمیل و دعای ندبه و سخنرانی حجت الاسلام محمد اسدی خانوک از اساتید بنیاد مهدویت قم بود.

رودباری، با اشاره به این که از سایر فعالیت های مسجد دوستدار خانواده در این شب، راه اندازی مهد غنچه های فاطمی بود، اضافه کرد: در طول ساعات برگزاری مراسم احیا نیمه شعبان، در این مهد پذیرایی کودکان بودیم تا والدین با خاطری آسوده از برنامه ها بهره مند شوند.

​جشن نیمه شعبان با محوریت کانون شهید غلام شاهی در رودبار جنوب

بنابراین گزارش در ادامه، «اصغر پرسه» مدیر مسئول کانون شهید نجات غلام شاهی شهرستان رودبار جنوب، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت امام زمان(عج)، گفت: جشن شب میلاد امام زمان(عج) در شهرستان رودبار جنوب، با همکاری چند کانون فرهنگی و هنری مساجد و شهرداری برگزار شد.

اصغر پرسه، با بیان این مطلب که این جشن با استقبال چشمگیر مردم ولایی و مسئولین این شهرستان در پارک ورودی شهر برگزار شد، به برخی از برنامه های این جشن اشاره کرد و افزود: سخنرانی حجت الاسلام گروهی امام جمعه رودبار جنوب، اجرای گروه سرود دانش آموزان دختر و مولودی خوانی برخی از برنامه های انجام شده در این جشن است.

مدیر مسئول کانون شهید نجات غلام شاهی، با اشاره به این مطلب که این جشن در میدان ورودی شهر رودبار جنوب و با حضور قریب ۳ هزار نفر برگزار شد، ابراز داشت: در پایان همه مردم عزیز شرکت کننده در این جشن معنوی، همه مهمان سفره پر برکت امام زمان(عج) شام میل کردند.

جشن نیمه شعبان با محوریت کانون ثامن الحجج در روستای مزرعه شهرستان قلعه گنج

در ادامه این گزارش، «اسدالله حسنی جاز» مدیر مسئول کانون ثامن الحجج مسجد علی بن ابیطالب روستای مزرعه از توابع بخش چاه دادخدای شهرستان قلعه گنج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، با بیان این مطلب که یک گروه همدلی با همکاری اعضای کانون فرهنگی هنری مسجد برای برپایی جشن های اعیاد شعبانیه، راه اندازی کردیم، گفت: با راه اندازی گروه همدلی، اعیاد این ماه را در روستاهای صولان و چاه بهمن برگزار کردیم اما جشن نیمه شعبان را به طور ویژه با حضور اهالی این روستاها در روستای مزرعه، برپا کردیم.

اسدالله حسنی جاز، با اشاره به مکان برگزاری جشن نیمه شعبان، ابراز داشت: این جشن در داخل حسینیه با گنجایش یکهزار نفری برگزار شد.
مدیر مسئول کانون ثامن الحجج روستای مزرعه، به برخی از برنامه های انجام شده در این جشن اشاره کرد و بیان داشت: اجرای نمایش، سرود، برگزاری مسابقه نقاشی و دلنوشته برای امام زمان(عج) و اهدا جوایز به اسامی مهدی، مولودی خوانی و سخنرانی، برخی از برنامه های این جشن بودند.

وی، ادامه داد: یکی از طرح های خوبی که در این جشن اجرا شد، به سرپرستان خانواده هایی که سن آنها بالای پنجاه سال بود و با تمامی افراد خانواده در این جشن شرکت کردند، جوایزی اهدا شد.

جشن نیمه شعبان با محوریت مسجد و کانون شهید درسته کهنوج

«محمد رضا بالا ور» مدیر مسئول کانون شهید درسته کهنوج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، گفت: جشن نیمه شعبان، هر ساله در روستای توکل آباد با محوریت مسجد، کانون فرهنگی هنری شهید درسته و مشارکت مردمی برگزار می شود.
محمدرضا بالاور، با بیان تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان، ابراز داشت: آنچه که موجب شده این جشن متمایز بوده و مورد استقبال بی نظیر مردم قرار گیرد، برگزاری مراسم ازدواج تعدای از زوج های جوان در این جشن است.
وی، اضافه کرد: امسال در جشن میلاد حضرت صاحب الزمان (عج) میزبان ۷۰ زوج جوان بودیم که زندگی مشترکشان را با حضور در این جشن آغاز کردند.
مدیر مسئول کانون شهید درسته، بیان داشت: در راستای تحکیم بنیان خانواده از احمد طهماسبی استاد دانشگاه قم و مشاور خانواده دعوت کردیم که سخنران این جشن باشند.
بالاور، افزود: دکتر طهماسبی سخنران این جشن، بر مسائلی همچون برگزاری مراسم آسان ازدواج، احساسی تصمیم نگرفتن در ازدواج، مراجعه به مشاورین قبل از ازدواج و در نظر گرفتن مهریه کم تأکید کردند.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج