مسجد و مهدیه امام زمان (عج) بلوار شهید ناصری بیرجند افتتاح شد


مسجد و مهدیه امام زمان (عج) بلوار شهید ناصری بیرجند  افتتاح شد

مسجد و مهدیه امام زمان (عج) بلوار شهید ناصری بیرجند همزمان با شب نیمه شعبان با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افتتاح شد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ بود که خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی با انتشار گزارشی با عنوان «اقامه عشق در پارکینگ بلوک A۰۸ » از برپایی نماز جماعت در پارکینک یکی از واحدهای مسکونی پروژه 1500 واحدی شهید علی صیاد شیرازی بیرجند خبر داده بود.

اقدامی زیبا و قابل تحسین که به همت جمعی از ساکنین این مجتمع مسکونی انجام شد که بعد از رسانه ای شدن آن در خبرگزاری شبستان، سوژه بسیاری از روزنامه ها، خبرگزاری ها شد و حتی گزارش ویژه ای از این حرکت خودش مردمی از رسانه ملی هم پخش شد.

بر اساس گفته مهدی یعقوبی یکی از ساکنین این پروژه مسکونی که از جمله بانیان اصلی این اقدام خیر بود، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء تا سال ۹۵ ادامه یافت اما به دلیل سکونت تمامی اعضاء و نبود فضای مناسب،‌ تعطیل شد.

با انتخاب هیأت امنای مسجد امام زمان(عج) و پیگیری های به عمل آمده، بالاخره در اواخر خرداد ۹۶، با مراجعات حضوری و مکاتبات و پیگیری های هیأت امنای مسجد به نهادها و سازمان های مرتبط در سطح استان، قطعه زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع با کاربری مذهبی به هیأت امنای مسجد پروژه مسکونی شهید صیاد شیرازی تحویل شد و کلنگ ساخت این خانه امن الهی در ۲۹ شهریورماه سال گذشته باحضور مسئولان و خیر این پروژه به زمین زده شد.

بعد از گذشت یک سال از کلنگ زنی و فراز و فرودهای متعدد، علی رغم مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور، خیر و هیات امنای این مسجد، تمام هم و غم خود را برای اتمام این پروژه به کار گرفته بگونه ای که همزمان با شب نیمه شعبان و میلاد سراسر نور منجی بشریت حضرت بقیه الله الاعظم امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف شامگاه (31 فروردین) مسجد و مهدیه امام زمان (عج) بلوار شهید ناصری بیرجند با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان و اهالی این منطقه افتتاح و به بهره برداری رسید.

این مکان که یک هزار متر مربع زیربنا و 5 هزار متر مربع مساحت دارد با کمک یک میلیارد تومانی خیر نیکوکار «نعمت الله منفرد» احداث شده است.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی