حال و هوای امام زمانی مازندران و موکب هایی که پذیرای منتظران مهدی است


حال و هوای امام زمانی مازندران و موکب هایی که پذیرای منتظران مهدی است

دوباره نیمه شعبان دیگری از راه رسید و دلمان را هوایی یار و محبوب مان کرد و نه تنها خانه دلمان بلکه همه شهر و دیارمان بوی یار و نرگس زهرای مرضیه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، امسال در آستانه شب میلاد امام زمان(عج) بارش باران این رحمت الهی حال و هوای دیگری به مازندران این دیار علویان بخشیده است و شور و شعف مردم و جوانان و نوجوانان برای برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی را پایانی نیست و دلها با حضور امام زمان بهاری شد.

مولودی خوانی، شعرخوانی، برپایی جشن های خیابانی و بهره مندی از سخنان بزرگان دینی از جمله برنامه های این شب و روز میلاد امام عصر در مازندران است و مردم در کنار این برنامه ها به مناسبت نیمه شعبان، خیابان های خود را چراغانی کرده و میان یکدیگر شیرینی و شکلات پخش می کنند.

در روایتی از امام صادق(ع) داریم که بعد از شب قدر، نیمه شعبان افضل شبهاست و مردم در این شب با تمام شور و شعف برای امام عصر خود وارد کار شدند و محله های مختلف شهر و روستاهای مازندران به طور خودجوش با برپایی موکب ها و ایستگاه های صلواتی و تزیین کوچه و معابر، شهر را برای مهمانی عزیز آماده کردند.

امشب، نه تنها مازندران که ایران و جهان در شور و شعف میلاد امام عصر(عج) است و اهالی شهر و دیارمان، کوچه‌ها را تزئین می‌کنند و در تمام معابر نشانی از این عید است.

*باید تمام زندگی فردی و اجتماعی ما با انتظار شکل بگیرد

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهشهر با گرامیداشت این ایام گفت: مفهوم انتظار، مفهوم والا و ارزشمندی است که نه تنها در زبان بلکه باید در سراسر زندگی ما وارد شود و همه ما در زندگی فردی و اجتماعی، دغدغه انتظار مهدی موعود را داشته باشیم.

حجت الاسلام « سید محمد بابایی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: تلاش برای نهادنیه کردن فرهنگ مهدوی در جامعه از برنامه های مهم تبلیغات اسلامی است که در طول سال با برگزاری گفتمان های دینی در سطح مدارس، دانشگاهها و مساجد دنبال می شود.

وی افزود: تلاش برای نهادینه کردن فرهنگ مهدوی در جامعه از وظایف مهمی است که برعهده داریم و باید همگان را برای انتطار امام عصر آماده کنیم.

*دوری از گناهان، زمینه ساز فرج و ظهور امام عصر است

یکی از کارشناسان علوم دینی هم با اعلام اینکه بارها اعلام شده است که گناهان بندگان از اموری است که خود امر فرج را به تأخیر می‌اندازد، گفت: تلاش برای دوری کردن از گناه، زمینه ساز فرج است.

حجت الاسلام « قربانعلی اسماعیلی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: دوری از گناهان، توبه به درگاه الهی از گناهان گذشته، دوری از غفلت و تلاش برای فراهم کردن آمادگی برای ظهور امام عصر، زمینه سازظهور است.

وی با اعلام اینکه همه ما باید در انتظار زمان رسیدن ظهور و فرج امام زمان(عج) باشیم، خاطر نشان کرد: غفلت از انتطار و روی آوردن به گناهان، دلمان را تاریک و غافل از یاد و نام و دعا برای ظهور می کند که باید از آن دوری کنیم و همواره آماده ظهور باشیم.

*اقامه نماز امام زمان(عج)

نماز امام زمان (عج) از جمله نماز‌های مستحب شیعیان است که به نماز حاجت هم معروف است و در آداب مسجد جمکران هم آمده است. این نماز دو رکعت است که آیه «اِیّاکَ نَعبُدٌ و اِیّاکَ نَستَعین» در هر رکعت ۱۰۰ بار تکرار می‌شود و در مورد اعتبار آن در بلد الامین و بحارالانوار هم آمده است.

این نماز را در هر زمانی می‌توانید بخوانید، اما در اوقاتی مثل شب و روز جمعه خواندن آن ثواب بیشتری دارد. مسجد جمکران از جمله مکان‌هایی است که خواندن این نماز در آن بسیار توصیه شده و در بحارالانوار جلد ۵۳ صفحه ۲۳۱ خواندن این نماز در مسجد جمکران معادل خواندن آن در خانه خدا بیان شده است.

این نماز دو رکعت است که به نیت امام زمان (عج) خوانده می‌شود و در هر رکعت یک بار سوره‌های حمد و توحید خوانده می‌شود و هنگام خواندن سوره حمد زمانی که به آیه «اِیّاکَ نَعبُدٌ و اِیّاکَ نَستَعین» رسیدید آن را ۱۰۰ مرتبه تکرار کنید. (پس بهتر است که موقع خواندن این نماز یک تسبیح صدتایی همراه داشته باشید)، در نماز امام زمان (عج) ذکر‌های هر یک از رکوع‌ها و سجده‌ها باید ۷ مرتبه تکرار شود؛ وقتی که سلام نماز را گفتید باید ذکر‌های زیر را بگویید:«لا اله الا الله» ۱ مرتبه، تسبیحات حضرت زهرا (س) 34 مرتبه «الله‌اکبر»، ۳۳ مرتبه «الحمد لله» و ۳۳ مرتبه «سبحان‌الله» و سپس به سجده بروید و ۱۰۰ مرتبه صلوات بفرستید.

برپایی جشن نیمه شعبان تنها مختص ایران اسلامی نیست و بسیاری از کشورهای مسلمان جهان و کشورهایی که در خود مسلمان دارند؛ سالروز میلاد قائم آل احمد (عج) را جشن می گیرند و برای سلامتی او دعای فرج می خوانند.

در مراسم جشن نیمه شعبان که در نقاط مختلف جهان برگزار می شود؛ امام جماعت به ایراد سخنرانی می پردازد و پس از آن گروه سرود، سرود خود را اجرا می کنند و به دنبال آن نماز جماعت با حضور شیعیان اقامه می شود.

در این مراسم به کسانی که همنام اسم مبارک حضرت مهدی (عج) و مادر گرامی شان هستند، هدایایی به قید قرعه اهدا می شود.

شیعیان در کشورهای مختلف جهان این روز را جشن می گیرند و برای ظهور امام زمان (عج) دعای فرج می خوانند.

به گزارش شبستان، خداوند وعده داده است که در نهایت زمین به دست بندگان خوبش اداره خواهد شد و ما منتظران رسیدن کسی هستیم که خلیفه خدا بر زمین خواهد بود و بهار را به مردم هدیه خواهد کرد و جان دوباره به جان هایمان خواهد بخشید و جهان را پر از عدل و داد می کند.

پایان پیام/175

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز ارتش به پسرم با عکس نوشته زیبا 1401 + عکس استوری