مهدویت در فضای رسانه ای مغفول مانده است/همکاری کانون های مساجد در معرفت افزایی مهدوی


مهدویت در فضای رسانه ای مغفول مانده است/همکاری کانون های مساجد در معرفت افزایی مهدوی

حجت الاسلام دکتر ارزانی جشن های نیمه شعبان را زمینه ساز ارتباط قلبی با امام زمان(عج) دانست و گفت: ستاد عالی کانون های مساجد به مناسبت ولادت امام زمان(عج) بسته فرهنگی «بچه‌های مسجد» را به مناطق سیل زده ارسال کرد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان که به مناسبت فرا رسیدن ایام ولادت امام زمان(عج) انجام شد با اشاره به اهمیت و ضرورت جشن گرفتن این ایام به منظور ارتقای فرهنگ انتظار در جامعه، اظهار کرد: برگزاری این جشن ها حداقل کاری است که انسان می تواند در این ایام انجام دهد زیرا اگر بنا داریم دل مان مشغول امام زمان (عج) باشد و همواره در ذکر ایشان باشیم، طبیعتا برگزاری این جشن ها کمک می کند تا این ارتباط قلبی، عاطفی و دلی را با حضرت بقیه الله الاعظم(عج) برقرار کنیم.

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با مثبت ارزیابی کردن مدل جشن های نیمه شعبان و شادباش برای ولادت امام زمان(عج) در ایران اسلامی، تصریح کرد: جشن های نیمه شعبان در ایران، همراه با سخنرانی، مدیحه سرایی، دعاخوانی و امثال آن است است همچنین مردم در قالب این جشن ها، خود فعال و کمک رسان هستند به نوعی که جشن‌های نیمه شعبان قالب مردمی دارد بنابراین یک کار اجتماعی اثربخش و سرور آفرین است که به افزایش نشاط و شادی در جامعه کمک می کند.

دکتر ارزانی اضافه کرد: این نشاط و شادی به دلیل آنکه برای امام زمان (عج) است، ارزش دارد.

دبیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برنامه‌های این کانون‌ها برای جشن های نیمه شعبان و میلاد امام زمان(عج)، بیان کرد: تابلو نفیسی با حضور استاد بدرالسماء با عنوان «المهدی طاووس اهل الجنه» همزمان با دهه مهدویت رونمایی شد که از این تابلو پوسترهایی تولید شده است و برای کانون‌های فرهنگی مساجد ارسال می‌شود تا در ایام دهه مهدویت و نیمه شعبان در مساجد مورداستفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت 40 کانون تخصصی مهدویت در کشور تاکید کرد: بناست دوره‌های آموزشی مهدویت در این کانون‌ها با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و به منظور آشنایی هرچه بیشتر افراد با امام زمان(عج) برگزار ‌شود.

حجت الاسلام دکتر ارزانی با اشاره به وقوع سیل در برخی استان‌های کشور، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این ایام به نام امام عصر(عج)، بسته‌های فرهنگی با عنوان «بچه‌های مسجد» را با کمک مردم تهیه‌کرده‌اند که به مناطق سیل‌زده ارسال می شود، این بسته‌ها شامل محتواهایی پیرامون امام عصر(عج) و با محور آشنایی هرچه بیشتر مردم با آموزه‌های مهدوی است.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد از تولید کلیپ سرودی با موضوع مشترک امام زمان (عج) و این سیل اخیر خبرداد و افزود: این نماهنگ در ایام نیمه شعبان رونمایی شد.

وی در پاسخ به اینکه بر اساس پویش «#قدمی برداریم» رسانه ها در امر زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) دارای چه نقش و وظایفی هستند، ابراز کرد: انتشار صحیح و اطلاع رسانی دقیق فعالیت های مردم و نهادهای فرهنگی در راستای ترویج و تبلیغ آموزه های مهدویت بسیار تاثیرگذار است به طور مثال اگر مرد، زن و حتی کودکی برنامه ای به طور همه ساله ویژه امام زمان (عج) در ایام نیمه شعبان برگزار می کند، باید اطلاع‌رسانی و فرهنگ سازی شود که متاسفانه این امر در رسانه‌ها مغفول واقع شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مراسم عقد و عروسی برای هر قشری از مردم جزء شادترین و مهمترین رویدادهای زندگی است مردم تلاش دارند تا این مراسم های خود را در ایام نیمه شعبان برگزار کنند که این نشان دهنده میزان علاقمندی آنها به وجود مقدس امام زمان(عج) و مناسبت های متعلق به ایشان است اما این مهم توسط رسانه ها اطلاع رسانی نشده است بنابراین اطلاع رسانی درست، برنامه سازی دقیق و تعامل با مردم، مهم ترین قدم رسانه ای در زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است.

پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها