تقوا صرفا عبادت نیست بلکه اطاعت کامل از خدا است


تقوا صرفا عبادت نیست بلکه اطاعت کامل از خدا است

استاد حوزه علمیه گفت: ما عبادت را با تقوا و اطاعت اشتباه گرفتیم تقوا فقط عبادت نیست، اطاعت از خدا بسیار از عبادت مهم‌تر است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام هاشمیان به مناسبت اعیاد شعبانیه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و درباره صلوات شعبانیه گفت: رفت و آمد ملائکه بر در خانه پیامبر(ص) و اهل‌بیت ایشان است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مفهوم فلک جاریه به معنای کشتی رونده و نه پارک شده بر ساحل، عنوان کرد: اهل‌بیت(ع) فلک جاریه هستند که در امواج سهمگین و دریایی متلاطم گرفتاری‌ها و مشکلات جامعه دوستان خود را نجات می‌دهند، هرکس بر این کشتی سوار شود نجات یافته سوار نشود غرق می‌شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خدا را شاکریم که بر کشتی اهل بیت(ع) سوار هستیم، اظهار کرد: با وجود اینکه گاهی گناهانی را انجام می دهیم اما به لحاظ اعتقاد قلبی بر کشتی آل محمد(ع) سوار هستیم همین اعتقاد انسان را نجات می‌دهد.

حجت الاسلام هاشمیان با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) کهف حصین هستند، ابراز کرد: کهف به معنای پناه‌گاه است، هر جایی که شما را از شر حفظ می کند پناهگاه یا کهف است، اگر انسان به کهف اهل بیت(ع) پناهنده شود این کهف محکم است.

وی با بیان اینکه صلوات شعبانیه همچون جامعه کبیره شناسنامه آل محمد(ع) است، گفت: صلوات دعایی است که به طور قطع مستجاب می‌شود، اول و آخر هر دعا یک صلوات بدهید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به بخش دیگری از دعای صلوات شعبانیه مبنی بر اینکه خدایا دل مرا به طاعت خود آباد کن، عنوان کرد: برخی اهل عبادت هستند اما اهل اطاعت و بندگی خدا نیستند در حالی که قرار است که ما مطیح خدا باشیم.

حجت‌الاسلام هاشمیان با بیان اینکه مشکل شیطان عبادت نبود بلکه او مطیع نبود، ابراز کرد: ما عبادت را با تقوا و اطاعت اشتباه گرفتیم تقوا فقط عبادت نیست، در برخی موارد ما خود را فریب می‌دهیم اطاعت با عبادت تفاوت دارد، اطاعت از خدا بسیار از عبادت مهم‌تر است.

وی افزود: کسایی که امام حسین(ع) را کشتند شب در خیمه‌های خود نماز می‌خواندند. شیطان مطیع الهی نبود که وقتی خداوند دستور سجده داد انجام نداد، در زیارت حضرت ابوالفضل(ع) می خوانید عبد صالح مطیع لله است؛ ایشان وجود خود و فرزندانش را مطیع امام حسین(ع) می‌دانند. آنچه حضرت عباس(ع) را بزرگ کرد روح تسلیم و سازش مقابل خدا بود.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: هیچ کس برای ما ضمانت نکرده که حتما بهشت خواهیم رفت به طور قطع جانبازی که همه اعضای او برای اسلام بریده شده با ما یکی نمی‌شود پس به برخی کارهای خود مغرور نشویم.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی