مشکلات کشاورزان استان مرکزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی بررسی شد


مشکلات کشاورزان استان مرکزی با حضور وزیر جهاد کشاورزی بررسی شد

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات بخش کشاورزی استان مرکزی روز گذشته با حضور استاندار و وزیر جهاد کشاورزی بررسی شد.

سید «مهدی مقدسی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در نشستی که عصر دیروز(دوشنبه) به همراه استاندار و مدیران جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، مشکلات این بخش به صورت کارشناسی به مقام عالی وزارت منعکس شد.
وی ادامه داد: سیلاب روزهای نخست امسال بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال به قنوات، باغات و زیرساخت های بخش کشاورزی استان مرکزی خسارت وارد کرد که تامین اعتبار لازم برای جبران این خسارت ها از مهمترین درخواست های مسئولان استان مرکزی از وزیر جهاد کشاورزی بود.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: تامین نهاده های دام و طیور از قبیل سویا، کود شیمیایی و سویا و توزیع مناسب سموم از دیگر درخواست های مسئولان استان از وزیر جهاد کشاورزی بود.
مقدسی گفت: حمایت از خارج کردن سهام دولت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، تامین اعتبارات لازم برای تکمیل طرح های آبخیزداری و شروع طرح های جدید در این حوزه به منظور پیشگیری از سیلاب های مخرب و رفع مشکلات اتحادیه تعاون روستایی استان نیز در نشست مسئولان استان مرکزی با وزیر جهاد کشاورزی مطرح شد.
وی ادامه داد: افزایش اعتبارات اجرای رفع تداخلات اراضی مورد اختلاف در روستاها، تامین اعتبار لازم برای اجرای روش های نوین داربستی باغات انگور و‌ انجام کمک های فنی اعتباری برای درختچه های تاک، رفع مشکلات اساسی بیمه محصولات کشاورزی و افزایش سهمیه گوشت و مرغ برای استان مرکزی از دیگر درخواست های مدیران استان مرکزی از وزیر جهاد کشاورزی بود.
استان مرکزی با 12 شهرستان، یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد و در مجلس شورای اسلامی نیز صاحب هفت کرسی نمایندگی است.
3017/3075

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟