هیدئو کوجیما از سرویس‌های استریم بازی و آیند‌ه‌ی آن‌ها می‌گوید


با پیشرفت سرویس‌های استریم مانند PS Now، xCloud و Stadia، تاثیر آن‌ها بر صنعت بازی‌های ویدیویی هنوز نامشخص است. هیدئو کوجیما یکی از افراد تاثیرگذار در عرصه‌ی بازی‌، در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Nikkei از نظر خود درباره‌ی تکنولوژی 5G، تاثیر استریم بر بازی‌های ویدیویی و تحولات صنعت بازی و فیلم گفت. کوجیما در ابتدا از بازی ابری و آینده‌ی...

هیدئو کوجیما از سرویس‌های استریم بازی و آیند‌ه‌ی آن‌ها می‌گوید

با پیشرفت سرویس‌های استریم مانند PS Now، xCloud و Stadia، تاثیر آن‌ها بر صنعت بازی‌های ویدیویی هنوز نامشخص است. هیدئو کوجیما یکی از افراد تاثیرگذار در عرصه‌ی بازی‌، در مصاحبه‌ای با مجله‌ی Nikkei از نظر خود درباره‌ی تکنولوژی ۵G، تاثیر استریم بر بازی‌های ویدیویی و تحولات صنعت بازی و فیلم گفت.

کوجیما در ابتدا از بازی ابری و آینده‌ی آن صحبت کرد.

تکنولوژی بازی ابری حدودا ۴ یا ۵ سال پیش شناخته شد اما به آن توجهی نشد. افراد زیادی به شکست آن باور دارند اما از نظر من، نبود تکنولوژی مناسب دلیل عدم موفقیت آن است. حال با شروع تکنولوژی ۵G، در پنج سال آینده شاهد تغییرات عظیمی در بازی ابری خواهیم بود. تغییر و تحول صنعت سرگرمی، آزادی بیشتری به ارمغان خواهد آورد.

وی در جواب اینکه استیدیا چه تاثیری بر صنعت بازی‌های ویدیویی خواهد گذاشت گفت:

به طور حتم بازی‌هایی که تاکنون ندیده‌ایم ساخته می‌شوند. از تحولات صنعت سرگرمی در گذشته می‌توان فیلم را مثال زد که در ابتدا پخش فیلم‌های طولانی در سینماها ریسک بود اما با آمدن تلویزیون، مخاطب مدت زمان بیشتری درگیر شد و مفهوم cliffhanger پیش از تبلیغ تلویزیونی برای نگه داشتن مخاطب به وجود آمد.

با تغییر و تحول استریم، بازی، فیلم، مستند و هر گونه محتوای ویدیویی بر روی یک پلتفرم منتشر خواهد شد. این آینده‌ای است که همیشه آرزوی آن را داشتم. سرویس‌هایی مانند نتفلیکس محتوای خود را به دو بخش بازی‌های تعاملی و فیلم‌های غیر تعاملی تقسیم خواهند کرد و مرز بین بازی و فیلم محو خواهد شد. با این‌که بازی‌ها به میزان قابل ملاحظه‌ای تغییر خواهند کرد اما کنسول‌های پیشرفته‌ی امروزی باقی خواهند ماند. با پیشرفت تکنولوژی، قادر به ساخت نوع جدیدی از بازی‌ها با تدابیر جدید هستیم. به شخصه مشغول هستم اما دوست دارم به نوبه‌ی خود در این بخش نشانی از خود به جا بگذارم. (با خنده) یک نکته‌ی دیگر مربوط به استریم در ذهن دارم که نمی‌توانم آن را اسپویل کنم.

سرویس‌های استریم بازی پتانسیل زیادی دارند اما سوال این است که آیا زیرساخت‌های مورد نیاز قادر هستند از این پتانسیل به طور کامل استفاده کنند یا خیر. استیدیا در اواخر سال جاری در ایالات متحده، کانادا، اروپا و بریتانیا در دسترس خواهد بود.

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

هیدئو کوجیما از سرویس‌های استریم بازی و آیند‌ه‌ی آن‌ها می‌گوید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس