توجه ویژه به سیل زدگان در برنامه های نیمه شعبان/راه اندازی قرارگاه فرهنگی «بیقرار توام»


توجه ویژه به سیل زدگان در برنامه های نیمه شعبان/راه اندازی قرارگاه فرهنگی «بیقرار توام»

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اعلام اجرای برنامه های نیمه شعبان با شعار «بیقرار توام»، گفت: 21 عنوان برنامه با 130 اجرا را در این ایام در دستور کار داریم که محور همه آنها کاهش آلام سیل زدگان است.

«سعید اوحدی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای ایام نیمه شعبان، اظهار کرد: برنامه های سازمان در قالب ستاد ویژه ای با عنوان جشن های نیمه شعبان طراحی شده و 21 عنوان برنامه با 130 اجرا را در دهه مهدویت و ایام منتهی به ولادت باسعادت امام عصر(عج) در دستور کار دارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری اضافه کرد: برای مثال در فضای مجازی، پویش دعای فرج و نیز انتشار کلیپ های منتظرانه را در دستور کار داریم و در حضور میدانی و فضای واقعی نیز 130 برنامه را در کنار مردم اجرا می کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به حوادث اخیر و وقوع سیل در برخی مناطق کشور فضای کلی این برنامه های کاهش آلام سیل زدگان و بحران های ناشی از سیل است.

اوحدی از راه اندازی چهار کاروان انتظار در چهار نقطه از تهران خبر داد و گفت: این چهار کاروان در چهار نقطه از تهران حرکت کرده و به مردم گل اهدا می کنند. علاوه بر این، طرح زیارت گل همراه با غرفه هایی همچون گلاب گیری در میدان امام حسین(ع) برای ایام نیمه شعبان در حال اجرا است. باغ موزه قصر نیز میزبان طرحی مشابه است.

وی با اعلام برگزاری «جشن بچه های آفتاب»، بیان کرد: این جشن دوشنبه، دوم اردیبهشت ماه یعنی فردای نیمه شعبان با حضور دانش آموزان در فرهنگسرای آفتاب برگزار می شود.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری درباره دیگر برنامه های این سازمان ویژه ایام ولادت باسعادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج)، ادامه داد: پویش کتابخوانی با محور زندگینامه امام زمان(عج) و برگزاری مسابقه آن که همراه با اعطای جوایز نفیس به برندگان است، نیز به مناسبت این ایام راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، طرح «روشنایی مهر» شامل تجهیز 370 کتابخانه و خانه فرهنگ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز اجرا شده و در قالب این طرح کمک های فرهنگی برای سیل زدگان نیز جمع آوری می شود.

اوحدی در ادامه ابراز کرد: در زمینه استفاده از هنر برای فرهنگسازی مهدوی نیز فرهنگسرای ارسباران و پردیس تئاتر خاوران مجری برنامه «هنر برای همه» با بخش هایی همچون اجرای موسیقی فاخر و ... هستند که عواید حاصل از این برنامه هم به سیل زدگان اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: همچنین، تئاتر «ایستگاه متروک» از امروز (شنبه، 30 فروردین ماه) به مدت 10 شب در پردیس تئاتر خاوران به مناسبت ایام ولادت امام زمان(عج) اکران می شود.

اوحدی با بیان اینکه همه فرهنگسراها به مناسبت این ایام مجری طرح «به وقت عاشقی» شامل برنامه های فرهنگی هنری و جشن و ... هستند، خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری 12 دستگاه فرهنگی کشور ازجمله ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با محوریت بسیج، قرارگاه فرهنگی حمایت از سیل زدگان را با شعار «بیقرار توام» راه اندازی کرده است تا همانطور که ما بیقرار امام عصر(عج) هستیم و حضرت حجت(عج) هم قطعاً بیقرار امت سیل زده هستند، در مناطق سیل زده حضوری موثر داشته باشیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)