همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش برگزار می شود


 همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش برگزار می شود

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام از برگزاری همایش نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش خبر داد و گفت: بیش از 800 ساعت جلسات متعدد در مشهد و تهران قم برای برگزاری هر چه بهتر این همایش برگزار شده است.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: پنجمین پیش نشست همایش «نظریه علم اسلامی و کاربست آن در نظام آموزش و پرورش» با عنوان «علم دینی؛ امکان‌ها و چالش‌ها» به همت پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در تالار امام مهدی (عج) این پژوهشگاه در قم برگزار شد.

«ابراهیم علیپور» در این نشست با بیان اینکه مبحث علم دینی از مباحث مهم در چند دهه گذشته بوده است، گفت: این بحث برای تعیین ظرفیت دین در عرصه دانش و رفع محدودیت‌های آن مطرح شده و دفتر تبلیغات اسلامی نیز حدود دو سال است که روی این بحث متمرکز شده است.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های دفتر تبلیغات اسلامی و قطب بنیادهای نظری که یکی از میزهای آن مختص آموزش و پرورش است، بنا شد با همکاری این وزارت مبحث عظیمی در حوزه علم اسلامی و کاربست آن در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت انجام شود که پیش نشست‌هایی نیز برای این همایش در نظر گرفته شده است.

این پژوهشگر با بیان اینکه سه شنبه هفته آینده ششمین و آخرین پیش نشست این همایش با حضور حجت الاسلام حمید پارسانیا و علیرضا شجاعی زند در دانشگاه تهران برگزار می شود، ابراز کرد: همه پیش نشست‌هایی که برای این همایش برگزار شده همگی با حضور پژوهشگران برجسته عرصه فلسفه و کلام بوده و نشست‌ها نیز به صورت یک طرفه نیست بلکه همه حاضران می‌توانند در مباحث مشارکت داشته باشند.

وی گفت: آثار متعددی به دبیرخانه همایش ارسال شده و در روز ۵ اردیبهشت ماه نیز اصل همایش با حضور استادان برجسته حوزه و دانشگاه در عرصه فلسفه در قم برگزار و ۱۲ اثر نیز در این روز رونمایی می‌شود.

علیپور با اشاره به فعالیت‌های پژوهشکده فلسفه و کلام در عرصه مبانی علم خاطرنشان کرد: از دو سال پیش مطالعاتی در پژوهشکده فلسفه و کلام در مورد الحاد مدرن انجام شده و بیش از ۸۰۰ ساعت جلسات متعدد در مشهد و تهران قم برگزار شده است.

وی یادآور شد: از سال گذشته که کار شروع شد، نزدیک به ۱۰۰ کتاب که موجب القای مباحث الحادی در دین می‌شود، شناسایی شد و در ادامه از بین این تعداد، ۳۰ مورد در اولویت قرار گرفتند و تا الان نیز شش کتاب ترجمه شده است.

پایان پیام/248

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا