مخالفان سودانی حضور چهره های رژیم سابق را در روند انتقالی رد کردند


مخالفان سودانی حضور چهره های رژیم سابق را در روند انتقالی رد کردند

تهران - ایرنا - نیروهای موسوم به ائتلاف آزادی و تغییر در سودان اعلام کردند که حضور چهره های رژیم سابق را به عنوان بخشی از روند تغییر در این کشور نخواهند پذیرفت.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، این نیروها در بیانیه ای تاکید کردند که شورای نظامی سودان، روند انتقالی را مطرح کرده که در آن شخصیت های رژیم عمرالبشیر رئیس جمهوری مخلوع و هم پیمانانش نیز حضور دارند.
این نیروها افزودند: پس از گذشت بیش از چهار ماه پایداری و فداکاری اقشار مختلف مردم، انقلاب سودان اکنون وارد نقطه عطف مهمی شده است و تفاله ها و باقیمانده های رژیم سابق به جان انقلاب شکوهمند ما افتاده اند تا رژیم سابق را با استفاده از همان چهره ها و شخصیت های رژیم عمر البشیر باز تولید کنند.
این نیروهای تاکید کردند که کمیته سیاسی شورای نظامی سودان به ریاست سرلشکر عمر زین العابدین و عضویت الطیب بابکر از طریق برنامه های خود برای روند انتقالی، در برابر اهداف انقلاب ایستاده است و در این کمیته چهره های نظام سابق و هم پیمانان آنها و یا کسانی حضور دارند که در آواره ساختن، شکنجه مردم و نیز وخامت و فروپاشی کشور سودان نقش داشته اند.
این نیروهای تاکید کردند که مردم سودان و نیروهای آزادیخواه حضور هیچیک از چهره های رژیم سابق را به عنوان بخشی از روند تغییر نخواهند پذیرفت چرا که این افراد همان کسانی هستند که تا آخرین لحظه و پیش از سرنگونی عمر البشیر و آغاز فروپاشی رژیم وی بر علیه تغییر ایستادند.
در پی اعتراض های مردمی در سودان که بیش از چهار ماه ادامه داشت، سرانجام ارتش این کشور در تاریخ 22 فروردین با صدور بیانیه ای برکناری البشیر را پس از 30 سال حکومت، تأیید و سه ماه حالت فوق العاده و یک ماه ممنوعیت رفت و آمد را در این کشور اعلام کرد.
این شورا هشت عضو دارد که شش نفر آنها از افسران ارتش، دو نفر متعلق به نیروهای پلیس و یک تن نیز مربوط به دستگاه اطلاعاتی و امنیتی سودان است.
در بیانیه 22 فروردین ماه، مقرر شد؛ شورای نظامی انتقالی به ریاست 'عوض بن عوف' وزیر دفاع به مدت دو سال زمام امور را در دست گیرد.
اما بن عوف یک روز پس از سمت خود کناره گیری کرد و 'عبدالرحمن البرهان' برای این منصب تعیین شد.
با وجود برکناری البشیر مردم همچنان به اعتراضات خود در سودان ادامه می دهند، آن ها می ترسند نظامیان بر موج انقلاب سوار شوند.
شبد**1480**1379

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟