دومین نمایشگاه تخصصی بانوان در قزوین افتتاح شد


دومین نمایشگاه تخصصی بانوان در قزوین افتتاح شد

قزوین - ایرنا - دومین نمایشگاه ویژه خدمات بانوان، عصر دوشنبه در محل دایمی شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین آغاز به کار کرد.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین در خصوص این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: نمایشگاه خدمات ویژه بانوان توسط بخش خصوصی و حمایت شرکت نمایشگاه های بین المللی با رفع نواقص و اشکالات دوره اول گشایش یافت و تا روز ششم اردیبهشت ماه در قزوین ادامه خواهد داشت.
فاطمه محمد بیگی افزود: بنیاد عفاف و حجاب نیز به عنوان ناظر فرهنگی این نمایشگاه با برپایی یک غرفه، خدمات مشاوره ای و کارشناسی خود را به بازدیدکنندگان ارایه می دهد.
وی اضافه کرد: در این نمایشگاه اجناس و پوشاک ویژه بانوان و کالاهای حجاب و عفاف با حضور 90 مشارکت کننده در معرض دید و عرضه بانوان قزوینی قرار گرفته است.
محمد بیگی ادامه داد: با توجه به محدود بودن فضاهای فعالیت و محیط های فراغت ویژه بانوان در کشور و استان، برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند تا حدی در رفع این کمبودها موثر باشد.
وی گفت:در این نمایشگاه غرفه های فرهنگی، سبک زندگی اسلامی ایرانی، ترویج عفاف و حجاب، کالاهای فرهنگی و پوشاک عفاف و حجاب عرضه شده و برخی از غرفه ها حتی به صورت رایگان در اختیار کانون های فرهنگی و عفاف و حجاب گذاشته شده است.
محمد بیگی اظهار داشت: این نمایشگاه علاوه بر آن که به دنبال پیگیری منویات مقام معظم رهبری برای رونق تولید داخلی است، جنبه حمایتی از زنان سرپرست خانوار نیز دارد به طوری که بخش زیادی از این غرفه ها توسط همین گروه از بانوان برپا شده است.
به گفته وی، بنیاد عفاف و حجاب نیز در این نمایشگاه از نظر پشتیبانی، حضور فرهنگی، کارشناسی عفاف و حجاب و افزایش سطح دانش در این حوزه و پاسخ به شبهات، مشاوره خانواده و روانشناسی و تبیین زندگی اصیل ایرانی اسلامی به مردم خدمات خود را ارایه می کند.
دبیر بنیاد حجاب و عفاف قزوین گفت: انتظار می رود مسئولان امور اجتماعی و امور بانوان و فعالان زن از این نمایشگاه ها بازدید و حمایت عملی کنند.
وی به برنامه های جانبی این نمایشگاه نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری چند نشست با موضوع سبک زندگی و اشتغال زنان از دیدگاه اسلام، دورهمی دخترانه، فضای کسب و کار زنان، طب سنتی و اصول تربیت جنسی کودکان از دیدگاه اسلام از برنامه های جانبی این نمایشگاه است که در طول مدت برگزاری آن از ساعت 18 تا 20 اجرا می شود.
محمد بیگی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت این بنیاد اشاره کرد و اظهار داشت: بنیاد حجاب و عفاف در طول سال بیشتر به فعالیت های بنیادین می پردازد اما فعالیت اصلی آن ترویج حجاب و عفاف از طریق دوره های توانمندسازی، تربیت مربی حجاب و عفاف و اعزام آنها به مساجد و مدارس و رفع شبهات، حمایت از تولیدکنندگان صنف های پوشاک بانوان و خیاطی اینگونه لباس ها است.
وی گفت: قزوین بیستمین استانی است که اقدام به تشکیل بنیاد عفاف و حجاب با ریاست نماینده ولی فقیه در استان کرده و تاکنون در 22 استان کشور دفاتر این بنیاد تاسیس شده است.
دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین افزود:با توجه به هجمه علیه حجاب و عفاف در سال های اخیر و اینکه دشمن پس از ناکامی در جنگ های قبلی خود به دنبال فروپاشی نظام از درون خانواده ها است، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی ایرانی اسلامی از ضروری ترین مواردی است که باید در خنثی سازی این تهدیدات به کار گرفته شود.
وی افزود:با توجه به اینکه بنیاد حجاب و عفاف تشکلی مردم نهاد با حمایت دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان است بودجه خاصی از نهادهای دولتی نداشته و امسال در تلاش برای دریافت جنین بودجه ای از مسئولان دولتی است.
این مسئول در ادامه همچنین از خیران در حمایت از این بنیاد تقدیر کرد و افزود: در بسیاری از طرح ها و برنامه های ما مانند اردوهای جهادی، جشن تکلیف دانش آموزان در روستاها و دوره های توانمندسازی که با هدف محرومیت زدایی و ترویج حجاب و عفاف برگزار می شوند، خیران مشارکت ارزنده ای با بنیاد داشته اند که بدون آن پیشبرد این حجم از برنامه ها آن هم بدون اعتبارات مالی امکان پذیر نخواهد بود.
7388*6101

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)