پرسپولیسی‌ هستم و لیونل مسی بازیکن محبوبم است


دلارام وکیلی گفت: بیشترین دغدغه و اولویت نخست زندگی من بسکتبال است. ناخودآگاه درگیر این ورزش هستم. نوشته پرسپولیسی‌ هستم و لیونل مسی بازیکن محبوبم است اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

پرسپولیسی‌ هستم و لیونل مسی بازیکن محبوبم است

دلارام وکیلی: بیشترین دغدغه و اولویت نخست زندگی من بسکتبال است
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۹
پرسپولیسی‌ هستم و لیونل مسی بازیکن محبوبم است

دلارام وکیلی گفت: بیشترین دغدغه و اولویت نخست زندگی من بسکتبال است. ناخودآگاه درگیر این ورزش هستم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم گروه بهمن نایب‌قهرمان مسابقات بسکتبال باشگاه‌های غرب آسیا شد تا برای اولین‌بار کشورمان در این رقابت‌ها صاحب مدال شود. دختران بسکتبالیست در اولین دیدار خود ۸۰ – ۶۳ از حریف لبنانی، هومنتمن شکست خوردند، در بازی دوم مقابل الثوره، نماینده سوریه ۶۹- ۶۱ پیروز میدان شدند، اما در مصاف سوم، حریف اردنی در میدان حاضر نشد و این گروه بهمن بود که به عنوان تیم برنده راهی رختکن شد. در دیدار چهارم نیز بهمنی‌ها گل کاشتند و فاهیس اردن را ۸۶ – ۷۵ از پیش رو برداشتند تا با سه برد و یک شکست به کار خود پایان دهند تا با برد هومنتمن مقابل فاهیس اردن، نماینده کشورمان صاحب اولین مدال نقره شود.نقره‌ای که نشان داد دختران بسکتبالیست ما از شوک و حیرت غیبت‌های طولانی در آسیا بیرون آمده‌اند و دیگر زمان بروز استعدادهاست. حال این شادی وقتی کامل‌تر شد که دلارام وکیلی عنوان بهترین شوتیست سه امتیازی را دریافت کرد تا در کنار مدال رنگینش، جامی طلایی را هم بالای سر ببرد. او در اردن با متوسط کسب امتیاز ۱۷/۶ امتیاز در هر بازی نفر اول تیم بهمن بود. ستاره‌ای که با صبر و استقامت مصدومیتش را پشت سر گذاشت و همانی شد که باید می‌شد.
دلارام با ۲۷ سال و اندی و ۱۸۴ سانتی‌متر قامت، حال دیگر هواداران زیادی دارد و می‌تواند وزنه سنگینی برای تیم ملی سه و پنج نفره کشورمان باشد تا شایسته متشرعی و نیکا بیک‌لیک‌لی، سرمربیان دو تیم، چشم به درخشش او داشته باشند.

* دلارام جان از چند سالگی بسکتبال را استارت زدید؟

دلارام وکیلی:

از ۱۰ سالگی شروع کردم. علاقه خاصی به این رشته دارم. بیشترین دغدغه و اولویت نخست زندگی من بسکتبال است. ناخودآگاه درگیر این ورزش هستم. همیشه هم امیدوارم بودم که روزی مجوز حضور بین‌المللی‌مان صادر می‌شود و خوشحالم این اتفاق‌ها افتاد، چراکه ورزشکاران خوبی در این رشته فعالیت می‌کنند.

* یعنی به رشته دیگری علاقه نداری؟

دلارام وکیلی:

فوتبال داخلی و خارجی را دنبال می‌کنم و پرسپولیسی هستم. از طرفداران تیم بارسلونا نیز هستم. رقابت‌های NBA را دنبال می‌کنم و گاهی بسکتبال داخلی را نگاه می‌کنم. مسی هم بازیکن محبوب من است.

* در بازی نمادین برای صدور مجوز به میدان رفتی، آن زمان چه احساسی داشتی؟

دلارام وکیلی:

در آن بازی احساس می‌کردم که بار سنگینی روی دوشم است به همین دلیل کمی استرس داشتم. بازی برای ما و نسل آینده بسکتبال بود و حس غریبی در بازی حکمفرما بود که تجربه آن را در لیگ نداشتیم. هیجان زیادی را تجربه می‌کردیم به‌خاطر همین بهتر از آن روز هم می‌توانستیم ظاهر شویم.

* برای اولین بار در حضور مردان (تماشاگران، عکاسان و خبرنگاران مرد) به میدان رفتید. حس ناآشنایی بود؟

دلارام وکیلی:

بله، ولی این مسئله کمک شایانی به ما کرد. به نظر من اگر خانواده‌های درجه‌یک، پدر و برادر هر یک از ما بتوانند در سالن‌ها حضور پیدا کنند انگیزه دوچندانی به ما می‌دهند. با این حال ما ورزشکار هستیم و تابع ضوابط و قوانین کشورمان.

* مصدومیت بدی را پشت سر گذاشتی ولی بازگشت خوبی داشتید!

دلارام وکیلی:

روز‌های سختی را گذراندم و فهمیدم در زمان مصدومیت فقط خودم را دارم، اما انگیزه زیادی برای بازگشت داشتم، البته چگونگی بازگشتم اهمیت زیادی داشت. نمی‌خواستم با ترس و افت به بسکتبال برگردم. خدا هم کمک کرد و خوب بازگشتم.

* از باشگاه‌های غرب آسیا بگویید؟

دلارام وکیلی:

مسابقات بسیار خوبی بود. تیم‌ها از بازیکنان خارجی هم برخوردار بودند. البته من دوره قبل هم با تیم کوشا در وابا به میدان رفته بودم، اما این بار با استفاده از بازیکنان کمکی و کوچ خیلی خوبی که داشتیم صاحب اولین مدال شدیم. به نظرم هومنتمن لبنان تیم بسیار کاملی بود و بیشتر بازیکنانش از تیم ملی لبنان بودند که به زودی با تیم ملی خودمان در وابا با آن‌ها بازی خواهیم کرد.

* خودت هم که به عنوان بهترین شوتیست سه امتیازی مسابقات انتخاب شدی.

برایم افتخاری بود. البته آن را مدیون هم‌تیمی‌هایم هستم که من را یاری کردند.

* این مدال توقع مسئولان را بالا نخواهد برد؟

دلارام وکیلی:

انتظارات بالا از تیم داشتن، منطقی نیست. در حال حاضر تیم‌های والیبال و فوتبال در مسابقات بسیاری حضور دارند و مقام خاصی نیز کسب نکردند. شاید در بین هفت تیم حاضر در یک رویداد، ششم یا هفتم شدند. ما نیز باید در مسابقات بسیاری شرکت کنیم تا تجربیات‌مان بالا برود و بتوانیم جزو چهار تیم قرار گیریم.

* در دوره‌ای با تیم سه نفره به میدان رفتی و حال در اردوی پنج نفره هم شرکت داشتید. کار در دو تیم سخت نیست؟

دلارام وکیلی:

هر دو تیم را دوست دارم به هر کدام از تیم‌ها دعوت شوم با تمام توانم بازی می‌کنم. به نظرم هر دو جذاب هستند.

* فصل گذشته لیگ چه شرایطی داشت؟

دلارام وکیلی:

قابل مقایسه با سال گذشته نبود. مسابقات سطح بالایی داشت. ملی‌پوشان در تیم‌های مختلف پخش بودند. پنج تیم مدعی عنوان قهرمانی وجود داشت که در نهایت تیمی هم مقام آورد که کمترین ملی‌پوش را داشت. رقابت‌های جذابی را هر هفته شاهد بودیم. البته ما سوم شدیم و باید بگویم رنگ مدالم را دوست نداشتم.

* در مورد انتخاب شایسته متشرعی به عنوان سرمربی تیم ملی پنج نفره چه نظری دارید؟

دلارام وکیلی:

خانم متشرعی را خیلی می‌شناسم. سال‌های قبل در تیم ملی شاگردش بودم. گزینه خیلی مناسبی برای هدایت تیم ملی است و می‌تواند خیلی موفق باشد. مخصوصاً اینکه در آمریکا مربیگری کرده و دوره گذرانده است.

* فکر می‌کنید تیم ملی چه نتیجه‌ای در غرب و کاپ آسیا بگیرد؟

دلارام وکیلی:

اولین تجربه سخت خواهد بود، اما از آنجا که اغلب اردونشینان توانسته‌اند در سه نفره یا باشگاه‌های غرب آسیا به میدان بروند ترس‌شان ریخته است. ما بازیکنان جسوری داریم که تنها باید میدان ببینند. امیدوارم در اولین حضور پنج نفره سربلند بیرون بیاییم.

منبع: خبرورزشی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا