وزیر اقتصاد :پیش بینی های منفی را با روندی معکوس و مثبت همراه کنیم


وزیر اقتصاد :پیش بینی های منفی را با روندی معکوس و مثبت همراه کنیم

إیران اکونومیست:وزیر اقتصاد در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه تخصصی بورس بانک بیمه در جمع فعالان بازار سرمایه گفت:با طراحی روش ها، ابزارهای جدید، مدل ها و در نهایت مدیریت صحیح نه تنها مانع تحقق پیش بینی های بد و ناگوار خواهیم شد، بلکه می توانیم رونق اقتصادی را داشته باشیم.

به گزارش إیران اکونومیست ، فرهاد دژپسند تصریح کرد :در این راستا لازم است بنگاه های اقتصادی را به افزایش بهره وری سوق دهیم. تامین مالی یکی از مهمترین دغدغه های بنگاه های اقتصادی است و در این راستا سه رکن اصلی مالی کشور یعنی بورس، بانک و بیمه فعالیت قابل توجهی در تحقق این امر داشته اند، ولی همچنان با فضای آرمانی فاصله زیادی داریم.
دژپسند افزود: بانک ، بورس و بیمه اساس تامین مالی و راه دستیابی به رشد اقتصادی هستند. اگر می خواهیم شعار سال ۹۸(رشد تولید) را تحقق بخشیم و پیش بینی های منفی را با روندی معکوس و مثبت همراه کنیم، باید ورود قوی تر و فعالیت بیشتر از نهادهای مالی را شاهد باشیم.
وی معتقد است باید از اقتصاد مقاومتی به سمت اقتصاد هوشمند حرکت کند.
در ادامه مراسم افتتاحیه ،شاپور محمدی اقدامات سال ٩٨ بازار سرمایه را اعلام کرد.
ریییس سازمان بورس و أوراق بهادار ضمن خرسندی أز استقبال فعالان بازار سرمایه أز نمایشگاه تخصصی بورس بانک و بیمه در مراسم افتتاحیه در حضور وزیر اقتصاد و دارایی ، رئیس کل بیمه مرکزی ، قایم مقام بانک مرکزی و معاونت علمی و فناوری معاونت ریاست جمهوری گفت:برگزاری نمایشگاه به منظور آشنایی بیشتر افراد جدید با بازار سرمایه و انتقال آخرین اطلاعات در حوزه مالی و آی تی است.
محمدی همچنین از ارتقای سواد مالی، آشناسازی اقشار جامعه با بازار سرمایه و ارتقا و عمق بخشی به اطلاعات فعالان بورسی به عنوان سه هدف اصلی دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه یاد کرد.
رئیس سازمان بورس أوراق بهادار تصریح کرد: راه اندازی فروش استقراضی، راه اندازی بورس بین المللی در کیش، بازنگری و ارتقای چارچوب های شفافیت، تامین مالی مبتنی بر اوراق که با رتبه بندی تلفیق خواهد شد، اصلاح فرآیندهای پذیرش و تدوین دستورالعمل جامع صندوق ها از جمله مهمترین اقدامات در سال ۹۸ خواهد بود.
علاوه بر این معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در سخنرانی افتتاحیه خاطرنشان کرد: در حوزه فین تک و بیمه حوزه های جدید در حال توسعه هستند و ایده های خلاقانه باید در این حوزه وارد شوند.
سورنا ستاری گفت: تا کنون ۲۰ جلد کتاب با ۲۰ هزار ایده در دنیا در حوزه فین تک و استارتاپ منتشر شده که می تواند در تحول این صنعت بسیار راهبردی باشد.
ستاری راه اندازی تابلوی دانش بنیان را در بورس با همکاری رییس سازمان بورس اتفاقی نیک در صنعت فین تک عنوان کرد و افزود: صندوق های خطر پذیر در بورس و سرمایه گذاری خطر پذیر باید ۳۰ درصد بازار را دربرگیرد.
در همین رأستا کمیجانی قائم مقام بانک مرکزی با اشاره به اهمیت شفافیت در بازارها به ویژه بازار مالی اشاره کرد و گفت:امید داریم با تلاش های صورت گرفته به شفافیت و دسترسی به اطلاعات سال اینده در زمینه گزارشگری دست یابیم که در نهایت راه حضور بانک ها در بازار بین المللی فراهم شود.
وی معتقد است که لازمه بهبود بازارها ثبات نرخ ازر است که شاخص های آماری در سال ٩٧ نشان می دهد که با عرضه گواهی های سپرده ارزی در بهمن ماه تحولات مثبتی را برای بازار به همراه داشت.
رییس کل بیمه مرکزی نیز خاطرنشان کرد: چنانچه این سه بخش بورس بانک و بیمه در تعامل با یکدیگر رشد کنند، می توانند متضمن رشد اقتصادی کشور باشند.
سلیمانی صنعت بیمه را دارای دو نقش موثر در رشد اقتصادی ارزیابی کرد و افزود: صنعت بیمه می تواند با تجمیع حق بیمه و سرمایه های خرد مردم برای تامین مالی استفاده شود، چراکه در حال حاضر پورتفوی بیمه در کشور ۶۰ هزار میلیارد تومان است که می تواند به ۱۸۰ هزار میلیارد تومان برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازار سرمایه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حل این معما کار هر کسی نیست!!