سید حسن نصرالله: مقابله با دشمن با امید امکان‌پذیر است


سید حسن نصرالله: مقابله با دشمن با امید امکان‌پذیر است

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: خطرناک‌ترین نتیجه ناامیدی در رفتارهای اجتماعی، تسلیم شدن در برابر مشکلات است و هر کس که مأیوس شود، هرگز تأثیرگذار نخواهد بود به همین دلیل خطرناک‌ترین چیز تسلیم شدن است چه تسلیم شدن فردی باشد چه تسلیم شدن همه ملت.

سید حسن نصرالله: مقابله با دشمن با امید امکان‌پذیر است

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المنار؛ سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز (دوشنبه) در سخنرانی خود در سی و چهارمین مراسم سالانه جمعیت پیشاهنگان امام مهدی (عج) در لبنان اعلام کرد: ما حمله تروریستی در سریلانکا را محکوم می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه هنوز هویت عاملان این حمله مشخص نشده است افزود: در روز‌های آینده درباره این اقدام تروریستی گفت‌وگو خواهیم کرد.
سیدحسن نصرالله ضمن تبریک اعیاد مسلمانان و مسیحیان تأکید کرد: ما خواستار مواجهه گسترده با تروریسم و همه حامیان این پدیده هستیم. تروریسمی که لبخند را از لب‌های پیروان ادیان محو می‌کند، چه در یمن باشد چه در سریلانکا و چه در فلسطین.
وی گفت: با وجود همه این اقدامات تروریستی ما باید همچنان به اعیادمان توجه کنیم. ما هم اکنون به مناسبت سالگرد تأسیس جمعیت پیشاهنگان امام مهدی (عج) در اینجا جمع شده‌ایم که با عید میلاد حضرت مهدی (ع) نیز مرتبط است، عیدی که تا روز قیامت مخصوص همه مستضعفان و ستمدیدگان در جهان است.
سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: خطرناک‌ترین نتیجه ناامیدی در رفتار‌های اجتماعی، تسلیم شدن در برابر مشکلات است و هر فردی که مأیوس شود، هرگز تأثیرگذار نخواهد بود به همین دلیل خطرناک‌ترین چیز تسلیم شدن است چه تسلیم شدن فردی باشد چه تسلیم شدن همه ملت.
وی با تأکید بر این که جنگ امروز، جنگ امید، اعتماد و مبارزه با ناامیدی و تسلیم شدن است تصریح کرد: امیدواری، اعتماد و اطمینان را به افراد و ملت‌ها بازمی‌گرداند و بر قدرت آن‌ها در پیروزی‌شان تأکید می‌کند.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: وقتی مردم فلسطین به یأس و ناامیدی برسند، ممکن است مسئله معامله قرن بر آن‌ها تحمیل شود، اما تا زمانی که این ملت، امید، اطمینان و ایمان دارند هیچ کدام از نیرو‌های طاغوتی دنیا نمی‌توانند چیزی را بر آن‌ها تحمیل کنند.
وی افزود: در تجربه لبنان هم کسانی که با گزینه مقاومت مخالفت کردند مشکل آن‌ها در نا امیدی بود و درباره توانایی خود در مقابله با اسرائیل تردید داشتند، اما در مقابل نقطه قوت کسانی که پا در مسیر مقاومت گذاشتند امید بود. اگر مردم امروز تسلیم شوند، چه بسا که ترامپ لبنان را به اسرائیل بدهد؛ بنابراین منطق اصلی، امیدواری است و وظیفه جمعیت پیشاهنگان امام مهدی (عج) این است که امید، اطمینان به خدا و امام زمان (ع) و اعتماد به نفس در برابر همه مشکلات پیش رو را در مردم پرورش دهد و تقویت کند.
سیدحسن نصرالله تأکید کرد: امروز همه نسبت به شرایط سخت اقتصادی در کشور (لبنان) واقف هستند و به دنبال راه‌حل برای این مشکلات می‌گردند، اما حل این مسئله نیازمند همکاری همه افراد است.
درباره جنگ با اسرائیل وی همچنین اعلام کرد: من معمولا به مطالبی که درباره جنگ با اسرائیل نوشته می‌شود واکنش نشان نمی‌دهم، اما این بار نسبت به یکی از مقالاتی که در یک روزنامه کویتی نوشته شده بود می‌گویم: مطلبی که در این روزنامه منتشر شده کاملاٌ اشتباه است و در زمان بدی است. من هرگز در هیچ یک از جلسات نگفته‌ام که در تابستان با اسرائیل جنگ خواهیم داشت و هرگز نگفته‌ام که بین شما نخواهم بود، زیرا عمر در دست خداوند است، بنابراین همه مطالبی که در این روزنامه منتشر شده صحت ندارد. البته ما همیشه همه احتمالات را در نظر می‌گیریم.
وی افزود: پمپئو کمی پیش از عدم تمدید معافیت‌های اعطایی به خریداران نفت ایران از تحریم‌های آمریکا سخن گفت و اعلام کرد که این کشور هر کس که به آن پایبند نباشد را مجازات خواهد داد. البته قیمت‌ها در صورت توقف عرضه نفت ایران افزایش خواهد داشت و این یکی از چالش‌های تصمیم آمریکا است. ترامپ خواستار تنبیه ایران، ونزوئلا و سوریه است و می‌خواهد چیزی که از راه نظامی به آن نرسیده را از راه تحریم‌ها به دست آورد. جامعه بین‌المللی و قانون بین‌الملل کجاست؟
سید حسن نصرالله همچنین از کشور‌های جهان خواست تا با این گونه اقدامات ترامپ مقابله و مخالفت کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟