درخواست ملت های جهان برای مقابله با برتری جویی آمریکا


سید حسن نصرالله اعلام کرد، ملت های جهان مقابله با سیاست های برتری جویانه آمریکا علیه ایران، فلسطین، یمن و دیگر کشورها را خواستار هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت سی و چهارمین سالروز تشکیل جمعیت پیشگامان حضرت مهدی عجل الله به سخنرانی پرداخت.

سیدحسن نصرالله در ابتدای سخنانش، ضمن محکوم کردن حوادث تروریستی اخیر در سریلانکا، این حوادث را جنایت وحشتناک خواند.

دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد اسرائیل دشمنی طمع جوست و ذاتش با نیرنگ و خدعه آمیخته است در نتیجه در برخورد با چنین دشمنی تمام احتمالات مطرح خواهد بود و نمی توان به تحلیل هایی که از اینجا و آنجا شنیده می شود اعتماد کرد.

وی افزود: ­آن دورانی که اسرائیل از آسمان تکلیف جنگ ها را مشخص می کرد به سر آمد.

سید حسن نصر الله گفت: ما در برابر دیدگاهی برتری جویانه، استکباری، دیکتاتوری، تمرّد و خصومت آمریکا علیه کشوری بزرگ و مهم با جمعیتی بیش از هشتاد میلیون نفر هستیم که البته این دشمنی علیه تمامی جهان است.
آمریکا هرگاه هرچیزی را برای خود اراده کند همه چیز اعم از سازمانهای بین المللی، جامعه جهانی، سازمان ملل و شورای امنیت و حتی همپیمانان بزرگ خود و منافع آنها را زیرپا می گذارد. این همان دیدگاه برتری جویانه، متمردانه و استکباری آمریکا است.
دبیر کل حزب الله لبنان، اعلام کرد، ­اظهارات امروز مایک پمپئو درباره ایران جزئی از سلطه طلبی در جهان امروز است.
وی هشدار داد جهانی که در برابر دشمنی آشکار ترامپ با ایران سکوت در پیش گرفت در واقع در پی فراهم کردن زمینه برای تداوم رفتار استکباری آمریکا در دنیاست.
وی افزود، ترامپ خود در پی اقدامات تروریستی و حمایت از تروریسم است اما دیگران را متهم می کند.
سید حسن نصرالله ادمه داد، ملت های جهان مقابله با سیاست های برتری جویانه آمریکا علیه ایران، فلسطین، یمن و دیگر کشورها را خواستار هستند.
دبیرکل حزب الله ادامه داد، پس از آنکه نتوانستند به اهداف خود در فعالیت های میدانی در سوریه برسند خود را برای محاصره و تحریم جدید علیه سوریه آماده می کنند.
سید حسن نصرالله اعلام کرد، در فرهنگ ما کشور طغیانگری که موسسات بین المللی را به رسمیت نمی شناسد باید دشمن اصلی تلقی شود.
وی با اشاره به تحولات منطقه اظهار داشت، باید سیاست های تجاوزکارانه عربستان و امارات در یمن و بحرین و مداخله آنان در سودان و لیبی شفاف شود. وی افزود: در تهیه طرح معامله قرن نقش واقعی عربستان و امارات دیده می شود.
دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد، تا زمانی که امید در دل فلسطینیان باقی است ­تمامی طغیانگران جهان هم قادر نخواهند بود اراده خود را بر آنان تحمیل کنند.
دبیر کل حزب الله لبنان اعلام کرد، امیدواری، پرهیز از تسلیم پذیری و اعتماد به توانایی ذاتی ملت ما، محور اساسی حرکت در مسیر رویارویی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت