جاسوسی هواپیمای آمریکایی از آزمایش موشکی کره‌شمالی


جاسوسی هواپیمای آمریکایی از آزمایش موشکی کره‌شمالی

یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکا هم‌زمان با آزمایش موشکی کره‌شمالی برفراز آسمان کره جنوبی رصد شده است.

به گزارش مشرق، هم‌زمان با آزمایش موشک جدید توسط کره‌شمالی، یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز آسمان کره‌جنوبی ردیابی شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، یک فروند هواپیمای «RC-۱۳۵W» آمریکایی در ناحیه جنوبی منطقه پرواز ممنوع کره‌جنوبی مشاهده شده است. این منطقه پرواز ممنوع طبق توافقی در سال ۲۰۱۸ برای جلوگیری از تنش مرزی بین دو کره تعیین شد.

بیشتر بخوانید:

فیلم / سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکا در یمن

پدافند روسیه بمب افکن آمریکایی را فراری داد

پرواز این هواپیمای جاسوسی آمریکایی در کره‌جنوبی، هم‌زمان با آزمایش یک موشک جدید با قابلیت حمل کلاهکی قدرت‌مند توسط کره‌شمالی صورت گرفت.

روز سه‌شنبه خبرگزاری رسمی کره‌شمالی گزارش داد «پیونگ‌یانگ» نوعی جدید از «سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده» دارای «حالتی منحصربه‌فرد از هدایت پرواز» را مورد آزمایش قرار داده است.

آخرین باری که هواپیماهای شناسایی و جاسوسی برفراز سئول به پرواز درآمدند، مقارن با آزمایش تعدادی موشک توسط کره‌شمالی در سال ۲۰۱۷ بود.

پس از آن، با آغاز دور اول گفت‌وگوی مستقیم ترامپ و «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی در سال گذشته میلادی، پیونگ‌یانگ آزمایشات موشکی خود را تعلیق کرد. اما دور دوم گفت‌وگوها با شکست مواجه شد و پس از آن کره‌شمالی مبادرت به بازسازی یک پایگاه موشکی خود کرد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!