پیشنهاد رئیس اتاق تهران برای امضای قرارداد تجارت آزاد با پاکستان


پیشنهاد رئیس اتاق تهران برای امضای قرارداد تجارت آزاد با پاکستان

تهران- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران درباره راه تسهیل نقل و انتقالات مالی بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان گفت: می توان از راه هایی مانند تهاتر کالا یا قرارداد تجارت آزاد برای توسعه تجارت بهره برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «مسعود خوانساری» امروز (دوشنبه) در نشست مشترک با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در تهران افزود: روابط دیرینه تاریخی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی ایران و پاکستان به عنوان 2 همسایه از آغاز تاسیس پاکستان به یکدیگر پیوند خورده و همبستگی عمیقی بین ملت ها و دولت های 2 کشور به وجود آورده است.
وی به امکانات و توانمندی های 2 کشور اشاره کرد و گفت: حجم حدود یک میلیارد دلاری روابط اقتصادی و تجاری 2 کشور راضی کننده نیست و بیش از این قابل توسعه و گسترش است.
خوانساری تاکید کرد سایه تحریم های ناعادلانه در سال های گذشته تا اندازه ای بر روابط 2 کشور سنگینی کرد اما «تحریم های جدید آمریکا علیه ایران دوره جدید و دروازه تازه ای را برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری بویژه با کشورهای دوست، برادر و همسایه گشوده است».
رئیس اتاق تهران ابراز امیدواری کرد مشکلاتی از قبیل فقدان کانال های مالی و بانکی، تعرفه های بالا و قاچاق کالا بر اثر رایزنی های مقام های 2 کشور در حاشیه سفر نخست وزیر پاکستان به تهران، حل و فصل شود.
وی با اشاره به توانمندی بخش های انرژی، نفت، گاز، پتروشیمی، مواد غذایی، کشاورزی، دارویی و نساجی ایران افزود: مسائلی نظیر همجواری جغرافیایی، حمل و نقل ارزان، مشابهت های فرهنگی و اقتصاد مکمل 2 کشور، زمینه لازم را برای توسعه همکاری ها فراهم آورده است.
به گفته خوانساری، شرکت سرمایه گذاری ایران و پاکستان به نام «پائیر» (PAIR) نیز برای تامین مالی پروژه های مشترک ظرفیت خوبی دارد.
وی اعلام کرد: اتاق تهران با بیش از 18 هزار عضو فعال در زمینه های گوناگون تجاری، اقتصادی، فنی و صنعتی آمادگی کامل دارد با همتایان پاکستانی خود در همه موارد بویژه سرمایه گذاری و اجرای پروژه های مشترک وارد مذاکره و تعامل شود.
به گزارش ایرنا، عمران خان نخست وزیر پاکستان دیروز (یکشنبه) به ایران سفر کرد و امروز در تهران مورد استقبال رسمی رئیس جمهوری کشورمان قرار گرفت.

اقتصام*4037*3065*1961*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس