کشف 36 هزار کولر قاچاق و جریمه هزار و 500 میلیاردی


کشف 36 هزار کولر قاچاق و جریمه هزار و 500 میلیاردی

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از کشف 36 هزار و 512 کولر قاچاق و جریمه‌ای به مبلغ یک هزار و 493 میلیارد ریال خبر داد

سید یاسر رایگانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: با توجه به گزارش نیروی انتظامی درباره کشف ۳۶ هزار و ۵۱۲ کولر قاچاق از انبار یک شرکت و ارائه گزارش به اداره کل تعزیرات حکومتی خوزستان، شعبه نهم اداره تعزیرات اهواز وارد رسیدگی شد.

وی گفت: این شعبه پس از اخذ دفاعیات متهمان و استعلامات لازم اقدام به صدور رای کرد و علاوه بر ضبط کالای مکشوفه این شرکت را به مبلغ یک هزار و ۴۹۳ میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و ممانعت از فعالیت شرکت به مدت دو سال محکوم کرد.
رایگانی افزود: متهمان به این رای اعتراض کردند، اما این رای در شعبه تجدید نظر هم تایید شد و هم اکنون رای در مرحله اجراست.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: این پرونده سومین پرونده مهم قاچاق از ابتدای اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سراسر کشور است.
رایگانی همچنین به تخلف یک شرکت خصوصی در اصفهان اشاره کرد و افزود: پرونده یک فقره تخلف اعتبار ارزی مدیر عامل یک شرکت خصوصی با شکایت مدیریت شعب یکی از بانک‌های استان در شعبه ششم بدوی تعزیرات حکومتی اصفهان رسیدگی شد و شعبه مذکور متهم پرونده را به دلیل ایفا نکردن تعهدات ارزی به استرداد عین ارز موضوع اعتبار به مبلغ ۹۱۶ هزار و ۳۶۰ یورو معادل بیش از ۴۳ میلیارد ریال بر اساس نرخ روز ارز در حق بانک شاکی و تعلیق کارت بازرگانی شرکت به مدت یکسال محکوم کرد.

سازمان های مسئول قیمت مصوب خرما را اعلام کنند

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: تا زمانی که دستگاه های ذیربط قیمت مصوب خرما را اعلام نکنند دست ما برای نظارت برقیمت بسته است.
سید یاسر رایگانی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه باتوجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و روند افزایشی قیمت خرما چه برنامه ای برای تعدیل قیمت آن دارید؟ افزود: طرح ویژه رمضان سازمان تعزیرات حکومتی از نهم اردیبهشت امسال در سراسر کشور آغاز می شود و انتظار داریم بازرسان اتحادیه و اصناف و سازمان صنعت ، معدن و تجارت همکاری بیشتری با تعزیرات داشته باشند.
وی گفت: در خصوص قیمت خرما نیز درخواست ما از مسئولان اتحادیه و صنعت ، معدن و تجارت این است که همانطور که در آستانه ماه مبارک رمضان قیمت زولبیا و بامیه اعلام می شود ، قیمت خرما نیز با درجه بندی های متفاوت که دارد اعلام شود تا تعزیرات بتواند بر روند قیمت آن نظارت کند.
رایگانی افزود: با توجه به اینکه خرما پرتقاضاترین خوراکی سفره های افطار روزه داران است از مسئولان تقاضا داریم که هرچه زودتر قیمت مصوب آن را اعلام کنند تا مردم در تامین آن دچار مشکل نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی