یورش نظامیان صهیونیست به مسجد ابراهیمی در کرانه باختری


یورش نظامیان صهیونیست به مسجد ابراهیمی در کرانه باختری

نظامیان صهیونیست با یورش به مسجد ابراهیمی در کرانه باختری آنرا به روی نمازگزاران مسلمان بستند.

یورش نظامیان صهیونیست به مسجد ابراهیمی در کرانه باختری
به گزارش فانوس، منابع فلسطینی از اقدام سرکوبگرانه جدید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در کرانه باختری خبر دادند.

بر اساس این گزارش؛ نظامیان رژیم صهیونیستی، مسجد ابراهیمی در الخلیل را به روی نمازگزاران مسلمان بستند و به شهرک نشینان صهیونیست اجازه هتک حرمت این مسجد را به مناسبت آنچه عید فصح یهودی خوانده می‌شود، دادند.

شایان ذکر است که مسجد ابراهیمی یا حرم ابراهیمی شریف، چهارمین مکان مقدس در میان مسلمانان محسوب می‌شود، این مسجد در شهرک قدیمی الخلیل در جنوب کرانه باختری واقع شده است.

بنای مسجد ابراهیمی شبیه مسجدالاقصی است و اطراف آن با یک دیوار بزرگ سنگی محصور شده است که طول آن به ۷ متر می‌رسد.بنا بر برخی روایات در این مسجد، قبر حضرت ابراهیم (ع) و همسرش «ساره» و قبر حضرت اسحاق (ع)، حضرت یعقوب (ع) و همسران‌شان قرار دارد. البته برخی روایات می‌گویند که حضرات یوسف، آدم، سام و نوح (علیهم‌السلام) نیز در این مکان مدفون هستند.

بر اساس گزارش ویکی پدیا، این محل توسط حضرت ابراهیم (ع) برای خاکسپاری او و خانواده‌اش خریداری شده بود. در زمان امپراتور روم بر فراز آرامگاه ابراهیم (ع) و خانواده‌اش کلیسایی ساخته شد که پس از ۱۰۰ سال به دست مهاجمان تخریب شد و به جای آن مسجد ساخته شد. در زمان مهدی عباسی نیز سقف این حرم و گنبدهای آن بنا شدند. در سال ۵۶۷ هجری قمری که شهر الخلیل به دست مسیحیان صلیبی افتاده بود، در مکان حرم شریف ابراهیمی کلیسای بزرگی ساخته شد، سپس صلاح الدّین ایوبی پس از پیروزی در جنگ «حِطّین» الخلیل را گشود و کلیسا را به مسجد تبدیل کرد.

در دوره حکومت‌های مختلف، بسیاری از قسمت‌های مسجد ابراهیمی تجدید بنا شدند. امروزه این مسجد تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی قرار دارد و با توجه به اهمیت دینی این مکان برای مسلمانان، مرکز درگیری میان مسلمانان و یهودیان شده است. یکی از وقایعی که در طول سالیان سال از حافظه تاریخ پاک نمی‌شود، کشتار مسلمانان در مسجد ابراهیمی است.

باروخ کاپل گلدشتاین؛ ‎ پزشک و تروریست یهودی، متولد آمریکا و تبعه رژیم صهیونیستی در ۲۵ فوریه سال ۱۹۹۴ میلادی (روز عید فطر) به روی نمازگزاران روزه دار فلسطینی در مسجد ابراهیمی شهر الخلیل با مسلسل آتش گشود و باعث شهادت ۲۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ فلسطینی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند