#xa0;10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی


هر گوشه از ایران صنایع دستی و خوراکی های منحصر به فردی دارد که تبدیل به سوغاتی های کشورمان شده اند. به نظرتان کدام یک از صنایع دستی و خوراکی ها در بین گردشگران خارجی محبوب است؟ تا حالا برای تان پیش آمده به جایی سفر کنید و برای خرید سوغاتی گیج شوید و نتوانید انتخاب کنید؟ خواندن این لیست که معرفی سوغاتی های محبوب ایران در بین گردشگران خارجی است،...

هر گوشه از ایران صنایع دستی و خوراکی‌های منحصر به فردی دارد که تبدیل به سوغاتی‌های کشورمان شده‌اند. به نظرتان کدام یک از صنایع دستی و خوراکی‌ها در بین گردشگران خارجی محبوب است؟ تا حالا برای‌تان پیش آمده به جایی سفر کنید و برای خرید سوغاتی گیج شوید و نتوانید انتخاب کنید؟ خواندن این لیست که معرفی سوغاتی‌های محبوب ایران در بین گردشگران خارجی است، راهنمای‌تان خواهد بود.

1.بافته‌های داری

بافته‌های داری ایران مثل فرش، گلیم، گبه، جاجیم و... در بین گردشگران خارجی بسیار محبوب و شهرت فرش‌ و قالی ایرانی جهانی است. وجود طرح‌های ظریف و رنگ‌های متنوع یکی از دلایل محبوبیت این هنر در بین سوغاتی‌های ایران شده. اغلب گردشگران قطعه کوچکی از این فرش‌، گلیم گبه یا جاجیم را به عنوان یادگار به کشور خود می‌برند. دربازارهای تهران، کاشان، تبریز، اصفهان و شیراز می‌توانید راز زیبایی آن‌ها را کشف کنید.

 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

2. پارچه‌های سنتی ایران

در مناطق مختلف ایران پارچه‌های متنوعی وجود دارند که برخی از آنها با چاپ و برخی با رودوزی‌های مختلف تزئین شده‌اند. پارچه‌هایی مثل ترمه، قلمکار، پارچه های پته دوزی شده و... از معروف‌ترین آن‌ها هستند.

 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

3.گیوه

یکی از صنایع دستی قدیمی ایران گیوه است. گیوه، پاپوشی سنتی در ایران محسوب می‌شود که در مناطق مختلفی از ایران می‌توانیم آن ها را پیدا کنیم. معروف‌ترین گیوه نیز بیشتر در مناطق کوهستانی کوه های زاگرس از جمله کرمانشاه مشاهده می‌شود. این کفش‌ها یک کفه چرمی دارند و رویه آن پشمی است. این کفش‌ها در بین گردشگران خارجی نیز محبوب شده و برخی آن را به عنوان شی تزئینی می‌خرند.

 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

4. خاتم کاری

تماشای هنر خاتم کاری هر گردشگری را مجذوب خود خواهد کرد. هنرمندان خاتم کار، از ترکیب چوب، فلز و استخوان آثاری همچون جعبه جواهرات، قاب عکس، تخته نرد و... خلق می‌کنند. این آثار از سوغاتی‌های محبوب در بین گردشگران خارجی است. میدان نقش جهان اصفهان و بازار وکیل جای مناسبی برای خرید این هنر هستند.

 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

5. میناکاری

در سفر به اصفهان حتما این ظروف آبی دلربا را دیده‌اید. مینا کاری یکی از معروف ترین سوغاتی های ایران است که در بازار نقش جهان اصفهان انواع آن یافت می‌شود. آثار مینا کاری در واقع ظروف مسی هستند که روی سطح‌شان با نقوش ریز پرندگان یا گل های مینیاتوری غالبا به رنگ آبی تزئین شده. این آثار معمولا به شکل گلدان‌، بشقاب، جام و.. به فروش می‌رسند. میناکاری یکی دیگر از سوغاتی‌های پر طرفدار ایرانی بین گردشگران خارجی است.

 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

6. سفال

سفال گری در ایران قدمتی دیرینه دارد. همین موضوع باعث شده تا ظروف سفالی برای گردشگران خارجی جذاب باشد و آن‌ها را به عنوان سوغات تهیه کنند. سفال‌های شهرهایی مثل لالجین همدان، میبد و نطنز از معروف‌ترین شهرها برای خرید سفال هستند.

 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

7. فیروزه

اگر در بازارهای سنتی ایران راه بروید، یکی از چیزهایی که جذب آن‌ها خواهید شد سنگ‌های گران‌بها و نیمه قیمتی است. در میان تمام سنگهای ایران، فیروزه در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی دیگر از چیزهایی که دل گردشگران خارجی را می‌رباید، این سنگ آبی دلرباست. شما می‌توانید جواهرات سنگی آماده را پیدا کنید یا سنگ‌های خام را خریداری کنید و از آنها بخواهید جواهرات را همانطور که می‌خواهید برای‌تان درست کنند. شهر نیشابور به دلیل داشتن معادن، مکان مناسبی برای خرید فیروزه است.

 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

8. آجیل

در میان سوغاتی‌های خوردنی ایران، مغزهایی مثل پسته، بادام، گردو و... در میان گردشگران خارجی بسیار پرطرفدار است. پسته‌های کرمان، دامغان و سبزوار در کشورمان معروف هستند.

 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

9. زعفران

زعفران، که آن را با نام طلای سرخ نیز می‌شناسند از معروف ترین و گران‌قیمت‌ترین سوغاتی های ایران و ادویه‌های جهان است. زعفران ایران ارزش و کیفیت خوبی در میان زعفران سایر کشورها دارد. زعفران شهرهای استان خراسان در ایران معروف است و تبدیل به یکی از سوغاتی‌های اصیل در بین گردشگران خارجی شده است.

 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

10. گز و سوهان

از دیگر خوراکی‌های پر طرفدار در بین گردشگران خارجی که آن‌ها را به عنوان سوغات به کشورهای خود می‌برند گز و سوهان اصفهان و قم است.

 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

اگر تمایل دارید با سوغات‌های بیشتر ی از ایران آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم مطالب زیر را بخوانید:

1. 9 سوغاتی معروف تبریز

2. صنایع دستی و سوغاتی‌های لرستان

3. بهترین سوغاتی‌های همدان

4. 9 سوغاتی قشم را بشناسیم

5. 11 پیشنهاد خرید سوغاتی از کرمان



1398/02/02 | کد مطلب: 4505
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی
 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی پرستو صاحبی
 10 سوغات پرطرفدار ایران برای گردشگران خارجی

طراح، کوهنورد، علاقمند به نویسندگی، عاشق طبیعت و حیوانات...



به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدئو) لحظه هدف قرار گرفتن چند ریز پرنده در آسمان اصفهان توسط پدافند هوایی