تدارک ویژه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای نمایشگاه کتاب


تدارک ویژه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برای نمایشگاه کتاب

حسینی با اعلام حضور فعال پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، گفت: این رویداد صرفاً یک فروشگاه بزرگ کتاب نباشد و به نوعی تبدیل به یک جشنواره فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: دو روز تا بزرگترین رویداد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران باقی مانده است. حضور فعال سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به عنوان ناشر برتر فرهنگ و اندیشه اسلامی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ما را بر آن داشت تا ضمن گفتگو با «سیدغلامرضا حسینی»، مدیرعامل این سازمان از کیفیت حضور امسال این انتشارات در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران جویا شویم.

در ادامه شما را به خواندن این گفت‌وگوی کوتاه دعوت می‌کنیم:

نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را چگونه ارزیابی کنید؟

نمایشگاه کتاب تهران بزرگترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می‌شود، سال‌هاست که متولیان برگزاری نمایشگاه تلاش می‌کنند این رویداد صرفاً یک فروشگاه بزرگ کتاب نباشد و به نوعی تبدیل به یک جشنواره فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی شود، در عین حال تولید کتاب به عنوان یکی از شاخص‌های پیشرفت در جهان محسوب می‌شود.

هرچند تا برگزاری «نمایشگاه مطلوب» هنوز فاصله وجود دارد، ولی در وضعیت فعلی نیز نقش مؤثری در شکوفایی و بالندگی و سرزندگی فرهنگی کشور ایفاد می‌کند.

سازمان انتشارات در این دوره از نمایشگاه چه کار ویژه‌ای دارد؟

ارائه‌ی بسته ویژه‌ی مطالعات انقلاب اسلامی و کارنامه انقلاب، به صورت خاص در غرفه و همچنین تخفیف ویژه‌ی 30 درصدی برای کتاب‌های آن به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی و در طلیعه‌ی گام دوم انقلاب به عنوان کارویژه‌ی سی و دومین نمایشگاه ‌بین‌المللی کتاب تهران تدارک شده است.

در سال‌های قبل برخی کتاب‌های منتشر شده‌ی پژوهشگاه نایاب بود، در نمایشگاه امسال چگونه است؟

در فاصله‌ی نمایشگاه سال 97 تا امسال نزدیک 150 عنوان از کتاب‌هایی که شمارگان آنها به اتمام رسیده بود تجدید چاپ شدند و این روند با توجه به نیاز مخاطب ادامه می یابد، امیدوارم در نمایشگاه امسال مخاطبان دست خالی از غرفه‌ی ما نروند، و کتاب هایی را که در نظر دارند بتوانند تهیه کنند.

چند عنوان کتاب چاپ اول دارید؟

فارغ از وضعیت اقتصادی حاکم بر نشر کشور و مضیقه‌های تهیه‌ی مواد اولیه و… از نمایشگاه تا نمایشگاه با نزدیک 50 عنوان کتاب چاپ اول میزبان علاقمندان به کتاب و کتابخوانی هستیم.

نشانی غرفه سازمان انتشارات و کانون اندیشه جوان مشخص شده است؟

بله، غرفه‌ی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در شبستان روبروی راهروی 25 غرفه 573 و غرفه‌ی کانون اندیشه جوان در شبستان راهروی 17 غرفه‌ی 813 واقع شده است.

همکاران سازمان انتشارات از مدت‌ها قبل با برنامه‌ریزی و تدارک امور در تلاش هستند در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران میزبان شایسته‌ای برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشند.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج