محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان


ما وقتی در سفر هستیم معمولاً دوست داریم یادگاری rlm; هایی را تهیه کنیم که وقتی به خانه برگشتیم یاد و خاطره مکان lrm;هایی که دیده rlm;ایم را زنده کنند. همه ما دل مان می rlm;خواهد چیزی اصیل و واقعاً خاص و منحصر به فرد پیدا کنیم اما در بسیاری موارد، سر آخر چیزهایی معمولی و پرزرق و برق از فروشگاه rlm;های سوغاتی می rlm; خریم. اما از طرف دیگر، اگر...

ما وقتی در سفر هستیم معمولاً دوست داریم یادگاری‏‌هایی را تهیه کنیم که وقتی به خانه برگشتیم یاد و خاطره مکان‎هایی که دیده‌‏ایم را زنده کنند. همه ما دل‌مان می‌‏خواهد چیزی اصیل و واقعاً خاص و منحصر به فرد پیدا کنیم اما در بسیاری موارد، سر آخر چیزهایی معمولی و پرزرق و برق از فروشگاه‌‏های سوغاتی می‏‌خریم. اما از طرف دیگر، اگر وقتی در پاریس هستید یک جاکلیدی با مجسمه کوچک برج ایفل تهیه نکنید مثل آن است که اصلاً در پاریس نبوده‌‏اید.

اگر می‌‏خواهید چند نمونه از معمول‌ترین (و گاهی بسیار پرزرق و برق) سوغاتی‌‏های جهان را ببینید موارد زیر را نگاه کنید.

کشتی‏‌گیرِ سومو، ژاپن

از ژاپن سوغاتی‌های بی‌شماری را می‌توان خرید. اما بنا به دلایلی، محبوب‌ترین سوغاتی‌ای که توریست‏‌ها از ژاپن می‌‏خرند، سومو نام دارد. سومو یک ورزش کشتی رقابتی و بسیار پرطرفدار است.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

جام دراکولا، رومانی

اگر حرف از رومانی زده شود اولین چیزی که ممکن است به ذهن بیاید دراکولای خون آشام است که نام مستعار ولادِ به سیخ کشنده است. هیچ تعجبی ندارد که همة فروشگاه‌‏های محلی سوغاتی‎ در رومانی اشیائی به نام دراکولا دارند؛ از جمله جام‌‏های وحشتناک دراکولا.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

دماسنج دیوار بزرگ چین، چین

با این سوغاتی چین می‏‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. هم برای مردم از ماجراهای سفرتان تعریف کنید و هم دمای محیط‌تان را اندازه بگیرید. در تور چین برای دوستان‌تان از این سوغاتی به همراه ببرید

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

مجسمه کوچک فرعون، مصر

اَهرام، مجسمه ابول‌هول، شترها، فرعون‎ها و غیره. شما نمی‌‏توانید مصر را بدون مجسمه یکی از این‌ها ترک کنید.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

مجسمه کوچک مسیحِ منجی،برزیل

احتمالا تصاویری از مجسمه مسیح منجی از برزیل دیده‌اید. این پیکره سی‌ متری (تقریباً صد فوتی) مسیح منجی در ریو دی ژانرو یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های ریو و شاید کشور است. اصلاً تعجبی نیست که در فروشگاه‏‌های سوغاتی شهر ریو این مجسمه در اندازه‌‏های مختلف وجود داشته باشد.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

مجسمه کوچک گولم، جمهوری چک

شاید بتوان گفت نسخه چکی از کشتی‎گیر سومو (در ژاپن) مجسمه کوچک گولم است. گولم موجودی افسانه‎ای و شبیه به انسان است که بنا به گفته‏‌ها، توسط یک خاخام یهودی اهل پراگ در قرن شانزدهم ساخته شده است. این مجسمه‏‌ کوچک در زمره محبوب‌‏ترین سوغاتی‏‌های جمهوری چک است.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

اتوبوس‌‏های دو طبقه‏، انگلستان

علاوه بر جاذبه‏‌های توریستی مشهوری چون تاور بریج، لندن آی و یا باکینگهام پلیس، پایتخت بریتانیا چیزی دیگری دارد که هر توریستی دلش می‏‌خواهد ببیند و از آن عکس بگیرد. وقتی در لندن هستید، یادتان نرود که مدل کوچکی از این اتوبوس‌‏های دوطبقه را به یادگار بگیرید.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

جمجمه‌‏های تزئین شده، مکزیک

اگر برنامه دارید که از مکزیک دیدن کنید یادتان باشد که یکی از این جمجمه‌‏های خیلی مهیج را تهیه کنید. این اشیاء که یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‏‌های کشور مکزیک هستند یادآور روز مردگانند، یکی از اعیاد سنتی مکزیکی‎ها که به طور گسترده‏‌ای در کل کشور مکزیک جشن گرفته می‌‏شود.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

موتزارت کوگل، اتریش

موتزارت کوگل، که به افتخار ولفگانگ آمادئوس موتزارت، یکی از بزرگ‌ترین موسیقی‎دانان جهان، نام‎گذاری شده است، یک آبنبات است که از خمیر بادام، نوگا و شکلات تلخ ساخته می‌‏شود. این خوراکی شیرین و خوشمزه یکی از پرطرفدارترین سوغاتی‏‌های توریستی در اتریش است، کشوری که زادگاه موتزارت است.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

کلاهخود وایکینگ، سوئد

دیدنی‌های بی‌نظیر سوئد را که دیدید، نوبت به خرید سوغاتی می‌رسد. سوئد کشوری است که وایکینگ‎ها در آن زندگی می‏‌کردند. آیین این جنگاوران و دریانوردان قرون وسطایی هنوز هم وجود دارد. بنابراین هیچ تعجبی ندارد که کلاه‏‌خودهای شاخدار وایکینگی در زمره سوغاتی‏‌هایی باشد که بیشتر توریست‏ها مشتاق‌اند از کشور سوئد به خانه ببرند.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

کفش‌های چوبی نقاشی شده، هلند

از سفر به هلند سوغاتی‌های بی‌شماری می‌توانید به یادگار بیاورید. در میان سوغاتی‌های مشهور هلند، کفش‌های رنگارنگ چوبی از همه مشهورتر هستند.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

عروسک ماتروشکا، روسیه

در سفر به روسیه، از مجسمه‌های توردورتو و چوبی ماتروشکا به یادگار بیاورید. این سوغاتی پرطرفدار به کشورهای دیگر راه یافته است.

محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان

حالا که با محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان آشنا شدید، نکاتی برای خرید سوغاتی در سفر بخوانید.



1398/02/02 | کد مطلب: 2632
برچسب‌ها: دیدنی و خواندنی
محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان
محبوب‌ترین سوغاتی‌های جهان مهناز قاضی

ترجمه آزاد: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده فوتبال آتالانتا - لیورپول 30 فروردین 1403