آغاز رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا


آغاز رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیا

چهل و هشتمین دوره رقابت‌های قهرمانی مردان و بیست و نهمین دوره مسابقات قهرمانی زنان قاره آسیا در سال 2019 میلادی نینگبو چین آغاز شد

آغاز رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی آسیابه گزارش خبرگزاری صدا وسیما و به نقل ازروابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، ۲۲۶ وزنه بردار از ۲۸ کشور در دو بخش زنان و مردان، در این دوره از مسابقات، حضور دارند. در قسمت مردان ۱۲۲ وزنه بردار از ۲۶ کشور و در بخش بانوان ۱۰۴ شرکت کننده از ۲۱ کشور با یکدیگر به رقابت می‌کنند.
تیم‌های مردان ایران، چین، کره جنوبی، ژاپن، قزاقستان و ترکمنستان با تیم کامل (ترکیب ۱۰ وزنه بردار) در رقابت‌ها حاضر هستند، در بخش بانوان نیز فقط سه تیم (ژاپن، چین و کره جنوبی) با ترکیب کامل تیمی و ۱۰ وزنه بردار در این پیکار‌ها حضور دارند. تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان نیز با ۷ وزنه بردار در مسابقات شرکت کرده است.
مسابقه ملی پوشان کشورمان از صبح امروز دوشنبه (دوم اردیبهشت) اغاز و "پوپک بسامی" ملی پوش دسته ۵۵ کیلوگرم وزنه برداری بانوان کشورمان به عنوان اولین نماینده ایران در این رقابت‌ها به روی تخته می‌رود.
در گروه B دسته ۵۵ کیلوگرم ۸ وزنه بردار رقابت می‌کنند. رکورد ورودی بسامی ۱۵۰ کیلوگرم است و وزنه بردار سریلانکایی با رکورد ۱۷۲ کیلوگرم در صدر قرار دارد.
همچنین "لیائو" وزنه بردار زن چین با رکورد ورودی ۲۲۰ کیلوگرم در گروه A دسته ۵۵ کیلوگرم صدرنشین است.
اما فردا سه شنبه (سوم اردیبهشت ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه ظهر به وقت تهران، مسابقه "میرمصطفی جوادی" در گروه A دسته ۸۱ کیلوگرم برگزار می‌شود.
"میرمصطفی جوادی" و "کیم" از کره جنوبی با رکورد ورودی ۳۴۵ کیلوگرم است در رده هفتم قرار دارند. دو وزنه بردار چین با رکورد ۳۶۰ کیلوگرم صدرنشین هستند.
ساعت ۱۳ ظهر به وقت تهران نیز رقابت ۱۰ شرکت کننده در گروه A دسته ۵۹ کیلوگرم بانوان با حضور "مریم زارع" ملی پوش وزنه برداری ایران خواهد بود. رکورد ورودی، زارع ۱۵۰ کیلوگرم است. شرکت کنندگان چین و تایپه با رکورد ورودی ۲۳۰ کیلوگرم در صدر این گروه قرار دارند.
چهارشنبه (چهارم اردیبهشت) از ساعت ۱۱ و نیم به وقت تهران، "ابریشم ارجمند خواه" و "الناز باجلانی" در گروه B دسته ۶۴ کیلوگرم بانوان با حریفان خود رقابت می‌کنند. رکورد ورودی دو ملی پوش مان ۱۷۰ کیلوگرم است.
۳ وزنه بردار زن چین و کره شمالی با رکورد ورودی ۲۴۰ کیلوگرم درصدر گروه A دسته ۶۴ کیلوگرم حضور دارند.
ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه بعدازظهر همین روز و به وقت تهران، رقابت ۱۱ وزنه بردار دسته ۸۹ کیلوگرم گروه A با حضور "مسعود چترایی" و "علی میری" نمایندگان وزنه برداری کشورمان در این وزن آغاز می‌شود، میری و چترایی با رکورد ورودی ۳۶۰ کیلوگرم در رده دوم و سوم هستند. وزنه بردار کره جنوبی با ۳۷۰ کیلوگرم صدرنشین است.
پنجشنبه (پنجم اردیبهشت) ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه به وقت تهران، رقابت مهیج و دیدنی گروه A دسته ۹۶ کیلوگرم با حضور "سید ایوب موسوی" و رقابت با ۱۰ وزنه بردار در این گروه است. موسوی با رکورد ورودی ۳۷۵ کیلوگرم در رده چهارم است. "حسونا فارس الباخ" از قطر، "تیان تائو" از چین و "یونگ هون هان" از کره جنوبی هر سه با رکورد ورودی ۳۸۰ کیلوگرم در رده اول ایستادنده اند.
از ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه به وقت تهران هم "سیده الهام حسینی" وزنه بردار دسته ۷۱ کیلوگرم با رکورد ورودی ۱۸۰ کیلوگرم در گروه A این وزن روی تخته می‌رود. در این گروه ۶ وزنه بردار حضور دارند. وزنه بردار زن کره شمالی با ۲۵۰ کیلوگرم صدرنشین است.
جمعه (ششم اردیبهشت) از ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه به وقت تهران، "مرضیه قنبری" با رکورد ورودی ۱۶۰ کیلوگرم در گروه A دسته ۷۶ کیلوگرم با ۹ وزنه بردار دیگر به رقابت می‌کنند. وزنه برداری از کره شمالی با رکورد ورودی ۲۶۰ کیلوگرم صدرنشین این وزن است.
ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه به وقت تهران نیز "رضا بیرانوند" و "امیرحقوقی" ملی پوشان دسته ۱۰۲ کیلوگرم با ۵ وزنه بردار دیگر در این وزن رقابت می‌کنند. این وزنه بردار با رکورد ورودی ۳۸۵ کیلوگرم اول و امیر حقوقی رکورد ورودی ۳۸۰ کیلوگرم دوم است. نمایند ازبکستان با رکورد ورودی ۳۷۰ کیلوگرم در رده سوم قرار دارد.
شنبه (هفتم اردیبهشت) از ساعت ۱۴ و ۵۰ دقیقه به وقت تهران، "کیا قدمی" و "علی هاشمی" نمایندگان دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری کشورمان در گروه A با ۱۰ وزنه بردار دیگر به رقابت می‌پردازند. هاشمی با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم و قدمی با رکورد ورودی ۳۹۵ کیلوگرم در استارت لیست این وزن رتبه‌های اول و سوم را دارند. "ژیانگ" از چین و "اکبر ئورائف" از ازبکستان با رکورد ورودی ۴۰۰ کیلوگرم و "یونگ" از کره جنوبی نیز با ۳۹۵ کیلوگرم حریفان اصلی دو ملی پوش کشورمان در دسته ۱۰۹ کیلوگرم هستند.
از ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه همین روز و به وقت تهران، "پریسا جهان فکریان" با رکورد ورودی ۱۸۰ کیلوگرم در گروه A دسته ۸۷ کیلوگرم با مصاف ۸ وزنه بردار دیگر این وزن می‌رود.
دو وزنه بردار چینی با رکورد ورودی ۲۶۰ کیلوگرم بخت نخست کسب مدال‌های طلا و نقره هستند.
در آخرین روزاین مسابقات (یکشنبه هشتم اردیبهشت) رقابت اوزان سنگین وزن آغازمی شود و از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران، علی داوودی با رکورد ورودی ۴۳۰ کیلوگرم و سعید علی حسینی با رکورد ورودی ۳۸۰ کیلوگرم در گروه A دسته ۱۰۹+ کیلوگرم با ۸ وزنه بردار دیگر این گروه برای تصاحب بهترین عنوان آسیا رقابت می‌کنند.
"اسد" از سوریه و "تویچیف" از ترکمنستان با رکورد ورودی ۴۲۵ کیلوگرم، "چن" از تایپه با رکورد ورودی ۴۲۰ کیلوگرم، "هام" از کره جنوبی و "بات" از پاکستان با رکورد ورودی ۴۱۰ کیلوگرم حریفان اصلی ملی پوشان کشورمان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!