اندیشکده واشنگتن: با تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران عراق نیز در معرض تحریم قرار می گیرد


اندیشکده واشنگتن: با تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران عراق نیز در معرض تحریم قرار می گیرد

شفقنا-  اندیشکده «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» نوشت ؛ با توجه به وابستگی زیاد عراق به ایران در بخش انرژی، با تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران عراق نیز در معرض تحریم قرار می گیرد و مقامات این کشور مشمول مسئولیت کیفری خواهند شد. به گزارش تارنمای اندیشکده صهیونیستی «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» که ارگان رسمی «آیپک» (AIPAC)، […]

اندیشکده واشنگتن: با تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران عراق نیز در معرض تحریم قرار می گیرد

شفقنا- اندیشکده «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» نوشت ؛ با توجه به وابستگی زیاد عراق به ایران در بخش انرژی، با تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران عراق نیز در معرض تحریم قرار می گیرد و مقامات این کشور مشمول مسئولیت کیفری خواهند شد.
به گزارش تارنمای اندیشکده صهیونیستی «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک» که ارگان رسمی «آیپک» (AIPAC)، بزرگ ترین لابی صهیونیست ها در آمریکاست، «ماتیو لویت» (Mattew Levitt) در ابتدای مقاله خود به تصمیم اخیر وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شاره می کند و در این باره می نویسد: «این تصمیم وزارت امور خارجه پیام های جدی دارد اما مزایای عملی چندانی ندارد. وزارت خزانه داری آمریکا قبل از این اقدام، سپاه پاسداران را گروه تروریستی اعلام کرده بود و نام ایران مدت هاست که در ردیف کشورهای حامی تروریسم قرار دارد. همین باعث می شود که سپاه پاسداران در معرض جدی ترین تحریم ها قرار گیرد و کسانی که از آن حمایت می کنند نیز مشمول مسئولیت کیفری می شوند.»
وی در این خصوص اضافه می کند: « قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان های تروریستی خارجی فقط دو ابزار اساسی بیشتر در اختیار قرار می دهد: نخست وضع محدودیت های مهاجرتی بیشتر که می تواند به گونه ای وسیع تعبیر و تفسیر شود و نه فقط در مورد سپاه پاسداران به کار گرفته شود بلکه در مورد هرکسی که با شرکت هایی که با سپاه تعامل و مراوده دارد، نیز به کار رود.
دوم، وضع مسئولیت کیفری برای هر شخص یا گروهی که از سپاه حمایت کند که دسترسی برون مرزی را شامل می شود.»
«لویت» که از حامیان وضع تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران است در بخش پایانی این نوشتار در مورد عراق اضافه می کند: «چگونگی اجرای ابزارهای فوق و اینکه کاخ سفید چه راهنماهایی در اختیار مقامات مرزی و مقامات دادگاه ها قرار دهد، می تواند تاثیرات مثبت و منفی قابل توجهی در این خصوص داشته باشد. همچنین این کار، لایه دیگری به تهدید تحریم ها اضافه می کند و می تواند هزینه های کار با ایران را اضافه کند چرا که سپاه پاسداران بخش جدایی ناپذیر و قابل توجه اقتصاد ایران است و این می تواند برای عراق که به بخش انرژی ایران وابسته است نیز دردسر ساز باشد چرا که عراق در معرض تحریم قرار می گیرد و مقامات آن نیز مشمول مسئولیت کیفری خواهند شد.»
ماتیو لویت (Mattew Levitt) مدیر برنامه اطلاعات و مقابله با تروریسم در اندیشکده «موسسه واشنگتن برای سیاست خاور نزدیک»، (Washington Institute for Middle East Policy)، ارگان رسمی «آیپک»، بزرگ ترین لابی رژیم اسراییل در واشنگتن است.
به گزارش ایرنا، وی که از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷، قائم مقام معاون وزیر اطلاعات و تحلیل در وزارت خزانه داری آمریکا بود به طور گسترده ای در خصوص تحریم ها، داعش، امنیت ملی آمریکا، مبارزه با افراط گرایی، حزب الله لبنان، خاورمیانه و مذاکرات صلح اعراب و اسراییل کتاب و مقاله نوشته است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا