افزونه وردپرس Seriously Simple Podcasting و ساخت پادکست – بخش چهارم


امروزه کاربرانی که وارد سایت‌ها می‌شوند کمتر حوصله و صبر برای خواندن محتوای متنی دارند و تا جای ممکن سعی می‌کنند تا از انواع دیگر محتواها نظیر فیلم‌های آموزشی، پادکست‌ها و… استفاده کنند. همین امر باعث شده است تا کاربران انتظار فراتری از سایت‌ها داشته باشند و انتظار دارند از مالتی‌مدیا نیز استفاده کنند. استفاده از پادکست‌ها به دلیل آنکه هر کاربر...

امروزه کاربرانی که وارد سایت‌ها می‌شوند کمتر حوصله و صبر برای خواندن محتوای متنی دارند و تا جای ممکن سعی می‌کنند تا از انواع دیگر محتواها نظیر فیلم‌های آموزشی، پادکست‌ها و… استفاده کنند. همین امر باعث شده است تا کاربران انتظار فراتری از سایت‌ها داشته باشند و انتظار دارند از مالتی‌مدیا نیز استفاده کنند. استفاده از پادکست‌ها به دلیل آنکه هر کاربر به راحتی و در موقعیت‌های مختلف می‌تواند آموزش و یادگیری را ادامه دهد، اهمیت بسیار زیادی دارد! در مقاله قبلی به بررسی یکی از افزونه‌های حرفه‌ای‌ و کاربردی برای وردپرس پرداختیم و در این مقاله نیز به ادامه آموزش افزونه Seriously Simple Podcasting خواهیم پرداخت.

Series

این بخش می‌توانید پادکست‌های خود را بخش‌بندی کنید؛ در واقع این بخش مانند دسته‌بندی در بخش نوشته‌ها است که به ساماندهی پادکست‌های شما کمک می‌کند. دسته‌بندی پادکست‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید آنها را راحت‌تر مدیریت کنید. برای ایجاد یک دسته‌بندی خاص برای پادکست‌های خود کافی است وارد این بخش شوید و اطلاعات هر دسته را وارد کنید.

افزونه وردپرس Seriously Simple Podcasting و ساخت پادکست – بخش چهارم

نام: در این بخش باید نامی را برای دسته‌بندی خود انتخاب کنید تا دسته موردنظر با این نام نمایش داده شود. نامک: در این بخش باید کلمه‌ای را برای نمایش لینک دسته‌بندی خود انتخاب کنید تا دسته موردنظر با این آدرس و لینک نمایش داده شود. Parent Series: اگر این دسته از پادکست‌های شما زیردسته یک دسته دیگر است، کافی است در این بخش دسته‌بندی اصلی (والد) را انتخاب کنید تا این دسته به عنوان زیردسته (دسته فرزند) نمایش داده شود. توضیح: اگر می‌خواهید برای دسته ایجاد شده توضیحاتی درج کنید، کافی است از طریق این بخش توضیحات موردنظر خود را درج کنید. Series Image: با استفاده از این گزینه می‌توانید یک تصویر مناسب برای دسته ایجاد شده انتخاب کنید؛ در صفحه مربوط به دسته‌بندی پادکست‌ها تمامی این اطلاعات نمایش داده می‌شوند. استفاده از چت آنلاین برای پشتیبانی کاربران وردپرسی چه مزایایی دارد؟

برچسب‌ها

برچسب‌ها یکی از مهم‌ترین ابزاری هستند که به دسته‌بندی پادکست‌های شما به صورت غیرمستقیم کمک زیادی می‌کنند. با استفاده از برچسب‌های می‌توانید در کنار دسته‌بندی خود موضوعات برتر خود را دسته‌بندی کنید و در اختیار کاربران قرار دهید.

Add New

با استفاده از این گزینه می‌توانید پادکست موردنظر خود را اضافه کنید؛ برای افزودن پادکست باید چند قسمت را از صفحه ایجاد پادکست تکمیل کنید.

Podcast Episode Details

در این بخش باید اطلاعات پادکست خود را وارد کنید تا در صفحه مربوط به پادکست نمایش داده شوند.

افزونه وردپرس Seriously Simple Podcasting و ساخت پادکست – بخش چهارم

Episode type: در این بخش باید نوع اپیزود خود را وارد کنید؛ نوع فایل می‌تواند شامل پادکست یا ویدیو باشد که در سایت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. Podcast file: در این بخش باید فایل مربوط به پادکست یا ویدیوی خود را آپلود کنید تا در صفحه مربوط به آن نمایش داده شود. Duration: این بخش برای وارد کردن زمان پادکست است! در واقع مدتی که یک پادکست زمان می‌برد تا به پایان برسد را باید در این بخش وارد کنید. File size: یکی از قابلیت‌های این افزونه این است که کاربران می‌توانند فایل پادکست را دانلود کنند. با استفاده از این بخش به راحتی می‌توانید حجم فایل را مشخص کنید تا کاربران بتوانند با اطلاع کامل آن را دانلود کنند. Date recorded: در این بخش باید زمان ضبط پادکست را وارد کنید؛ گاهی اوقات ممکن است زمان پادکست مربوط به گذشته باشد و نتواند برای کاربران مفید باشد. یکی از قابلیت‌های افزونه نمایش زمان پادکست بر اساس زمان ضبط آن است که اگر این گزینه را از بخش تنظیمات فعال کرده باشید، تاریخی که در این بخش درج می‌کنید در بخش پادکست‌های سایت نمایش داده می‌شود. ایجاد پست‌تایپ اختصاصی در وردپرس با افزونه Custom Post Type UI Mark this episode as explicit: با انتخاب این گزینه پادکست در سایت به صورت برجسته نمایش داده می‌شود و برای پادکست‌هایی که مهم‌تر هستند کاربرد دارند. در واقع اگر می‌خواهید یکی از پادکست‌های خود را بیشتر در دید کاربران قرار دهید تا بازدید بیشتری را از طریق آن جذب کنید. Block this episode from appearing in the iTunes Google Play podcast libraries: اگر از بخش تنظیمات این افزونه پادکست‌های خود را به سرویس گوگل‌پلی و آی‌تونز متصل کرده‌اید، پادکست‌ها به صورت خودکار به آن منتقل می‌شوند. اگر می‌خواهید برخی از پادکست‌های شما به آنها منتقل نشوند، کافی است تیک این گزینه را بزنید تا در آنها نمایش داده نشوند.

اگر به دنبال ایجاد یک ابزار جدید جلب توجه نظرات کاربران سایت خود هستید، پادکست یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شما است! استفاده از پادکست‌ها سبب می‌شود تا بتوانید اطلاعات زیادی را در کمترین زمان ممکن به کاربران خود ارائه کنید. اگر از کاربران وردپرسی هستید و می‌خواهید در سایت خود رسانه صوتی راه‌اندازی کنید، نیاز به یک افزونه برای مدیریت پادکست خود خواهید داشت. در این مقاله و مقالات قبلی به بررسی یک افزونه حرفه‌ای برای ایجاد پادکست در وردپرس پرداختیم که امیدواریم مفید واقع شود. با استفاده از آموزش‌های ارائه شده در این مقالات می‌توانید بخش پادکست خود را برای جذب بیشتر ترافیک و مخاطبان ایجاد کنید که یکی از دلایل موفقیت سایت‌های بزرگ است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟