ابتکار: منتظر انتصابات شایسته بانوان در وزارت علوم هستیم


ابتکار: منتظر انتصابات شایسته بانوان در وزارت علوم هستیم

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: منتظر انتصابات شایسته بانوان در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات هستیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در توئیتی نوشت: با توجه به موقعیت علمی زنان ایرانی لازم است حضورشان در مدیریت آموزش عالی افزایش یابد. به همین منظور منتظر انتصابات بانوان شایسته در وزارت علوم هستیم.
وی تصریح کرد: امروز جایزه پروفسور مریم میرزاخانی، در جشنواره زن در علم به 18 زن برجسته ایرانی در هفت رشته علمی بر اساس داوری، اعطا شد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در این جشنواره با اشاره به پیشرفت های باورنکردنی زنان ایران در 40 سال گذشته در عرصه علم و دانش گفت: حدود یک چهارم زنان ایران تحصیلات دانشگاهی دارند، نیمی از دانشجویان ما دختر هستند و 27 درصد اعضای هیات علمی را زنان تشکیل می دهند.
ابتکار اظهار داشت: در این 40 سال تحولات برای زنان به خصوص در عرصه علم و دانش همچنین آموزش عالی بسیار زیاد بود و پیشرفت های باورنکردنی دارند. دختران ایرانی در سال های اخیر تا 60 درصد ورودی های کنکور را از آن خود کردند.
وی ادامه داد: در مجموعه آموزش عالی تحولات زیادی داشتیم؛ اما همچنان از مدیریت آموزش عالی انتظار افزایش حضور بانوان را داریم.
معاون زنان و خانواده رئیس جمهوری، افزود: همان طور که رئیس جمهوری در سایر دستگاه های دولتی، نگاه بلندی دارد و ابلاغ کرد که 30 درصد از پست های مدیریتی دولت در اختیار بانوان قرار گیرد، در وزارت علوم و آموزش عالی حتی دانشگاه ها هم این انتظار را داریم. حضور زنان در عرصه های مدیریتی آموزش عالی به اندازه انگشتان یک دست است.
ابتکار تاکید کرد: انتظار حضور زنان اندیشمند و مدیر در عرصه های مدیریتی، فرهنگی، علمی و آموزشی بیشتر احساس می شود و این مسئله خیرات و برکات زیادی برای کشور ما خواهد داشت و افق روشنی را برای جوانان ایرانی ترسیم می کند.
دومین جشنواره ملی زن و علم امروز دوشنبه با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول و معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در کتابخانه علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
زنده یاد میرزاخانی ریاضی‌دان زن ایرانی و اولین برنده ایرانی مدال فیلدز بود که تیرماه سال 1396 به علت بیماری سرطان درگذشت. در نشست جهانی زنان در ریاضیات، به پیشنهاد کمیته بانوان انجمن ریاضی ایران، روز تولد میرزاخانی (12 ماه مه برابر با 22 اردیبهشت) به عنوان روز جهانی زنان در ریاضیات نام گذاری شد.
اجتمام* 7268*1834

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است