پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید


پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید

مرسدس درست همانند حضور پررنگ خود در بازار لیموزین‌های لوکس نگاهی چالش‌برانگیز و سطح بالا نیز به بازار ون‌های سواری داشته است. نسل فعلی V کلاس که بر پایه ون ویتو شکل گرفته در سال 2015 عرضه شده و همچنان فروش بالایی را در اروپا تجربه می‌کند. چهار سال پس از حضور V کلاس در... The post پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید appeared first on مجله پدال.

مرسدس درست همانند حضور پررنگ خود در بازار لیموزین‌های لوکس نگاهی چالش‌برانگیز و سطح بالا نیز به بازار ون‌های سواری داشته است. نسل فعلی V کلاس که بر پایه ون ویتو شکل گرفته در سال 2015 عرضه شده و همچنان فروش بالایی را در اروپا تجربه می‌کند.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
چهار سال پس از حضور V کلاس در بازار، مرسدس بنز اوضاع را تغییر داده است. این خودروساز نه تنها V کلاس را فیس لیفت کرده بلکه در حال آماده‌سازی نسخه‌ی تمام الکتریکی آن با مجموعه باتری 100 کیلووات ساعتی است. این نسخه‌ی الکتریکی تا پیش از پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد؛ اما قبل از تست مدل الکتریکی ما پشت فرمان نسخه‌ی جدیدتر 300d نشسته‌ایم که از پیشرانه‌ی دیزلی جدید سدان C کلاس سود می‌برد.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
برای سفارشی‌سازی V کلاس انتخاب‌های زیادی وجود دارد. علاوه بر وجود دو پیشرانه، مرسدس سه فاصله‌ی بین محوری استاندارد، طویل و بسیار طویل را به همراه سه تریم اسپورت، AMG Line و Exclusive ارائه کرده است.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
علیرغم به‌روزرسانی صورت گرفته، ظاهر خودرو تغییرات چندانی را نشان نمی‌دهد. سپرهای جدید و تریم به‌روز تنها تغییر این ون بوده اما چراغ‌ها نیز کمی ارتقا یافته‌اند. با نشستن داخل کابین V کلاس به سن بالای خودرو پی خواهید برد. صفحه‌نمایش آیپد مانند مرسدس به همراه پشت آمپرهای دیجیتال هیچ‌گونه همخوانی‌ای باید محصولات مدرن این برند همچون A و E کلاس ندارند.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
اما این را بدانید که کیفیت کابین بسیار خوب است. پلاستیک‌های نرم زیادی روی درب‌ها و داشبورد بکار رفته و به ندرت شاهد متریال ارزان‌قیمت یا سخت خواهید بود. حتی مدل‌های پایه نیز کابین سطح بالایی دارند.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
نسخه‌های استاندارد مرسدس V کلاس آرایش هفت‌نفره دارند درحالی‌که دو مدل طویل‌تر دیگر با فضای مناسب هشت نفر عرضه می‌شوند. البته اگر نسخه‌ی گران‌قیمت Exclusive را سفارش دهید به‌صورت استاندارد از صندلی‌های عقب لاکچری سود خواهید برد که دارای عملکرد ماساژ و تاشونده لیموزین S کلاس می‌باشد.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
اما تمامی نسخه‌ها (حتی مدل استاندارد با فاصله بین محوری کوتاه) فضای مناسبی برای افراد بالغ ارائه می‌کنند. صندلی‌ها تنظیمات زیادی داشته و حتی می‌توان آن‌ها را به‌صورت کامل از کابین بیرون آورد. کابین فضای زیادی داشته و بزرگ‌ترین نسخه‌ی V کلاس پیکربندی صندلی زیادی ارائه می‌کند که در کل فضای کابین را می‌تواند به 5010 لیتر برساند. هیچ مینی ون مدرنی نمی‌تواند به این عملکرد نزدیک شود.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
مشخصات دقیق این خودرو تا چند هفته‌ی دیگر اعلام خواهد شد اما انتظار می‌رود اولین نمونه‌ها در تابستان سال جاری به دست مشتریان برسند. مرسدس بریتانیا تأیید کرده تمامی مدل‌ها با درب‌های کشویی برقی و همچنین 13 سیستم ایمنی و کمک‌راننده متنوع همچون دستیار ترمز فعال، دستیار توجه راننده و… عرضه خواهند شد.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
این خودرو از پیشرانه‌ای با قدرت 236 اسب بخار سود برده و عملکرد مناسبی دارد. خریداران معدودی به شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 7.8 ثانیه‌ای نیاز خواهند داشت اما گشتاور 500 نیوتون متری پیشرانه کاملاً به درد می‌خورد مخصوصاً وقتی که خودرو با همه‌ی سرنشینان و اسباب و وسایل حرکت کند. این خودرو قطعاً سریع‌تر از ون‌های رقیب می‌باشد.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
البته V کلاس واقعاً دینامیک سواری درخوری ندارد. شما در جایگاهی پایین‌تر از فولکس‌واگن کاراول قرار می‌گیرد ولی کنترل حرکات بدنه به خوبی صورت می‌گیرد. مدل‌های طویل‌تر نیز سواری خوبی دارند اما فرمان بازخورد چندانی ندارد.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
فرمان مدل‌های طویل‌تر V کلاس عملکرد بهتری داشته اما خب فکر نمی‌کنیم مشتریان چنین خودرویی اقدام به مانورهای سنگین با خودرو بکنند. آرامش کابین هم در شهر و هم در جاده فاکتور مهم‌تری بوده و از این نظر V کلاس خوش می‌درخشد.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
پیشرانه‌ی جدید بکار رفته بسیار بهتر از نسخه‌ی 2.1 لیتری قبلی بوده و سیستم استارت/استاپ آن به اندازه‌ی فولکس کاراول در کار دخالت نمی‌کند. کابین خودرو به اندازه‌ی S کلاس ساکت و آرام نیست اما فضای ریلکس کننده‌ای است. گیربکس 9 سرعته ی اتوماتیک نیز بهتر از رقیب یعنی فولکس عمل می‌کند مخصوصاً زمانی که در تقاطع‌ها شروع به حرکت کنید.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
ما همچنین مدل V 200d را تست کردیم که از همان پیشرانه‌ی 2 لیتری اما با قدرت کمتر استفاده می‌کند. این خودرو نیز قدرت کافی و کابین کم‌صدایی داشته و احتمالاً انتخاب افراد بیشتری خواهد بود. احتمالاً این نسخه حدود 3 هزار پوند ارزان‌تر از 300d خواهد بود.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید
اگر شما خواهان یک مینی ون لوکس با فضایی زیاد باشید قطعاً V کلاس را S کلاس مینی ون‌ها خواهید دانست. بهبودهای صورت گرفته در این خودرو آن را بهتر از هر زمان دیگری کرده است. هیچ رقیب دیگری توانایی ارائه‌ی این ترکیب یعنی فضای زیاد، صندلی‌های لوکس و فاصله‌های بین محوری متنوع را ارائه نمی‌کند اما یک موضوع را به یاد داشته باشید: مدل‌های لوکس‌تر همچون این نسخه قیمت بالایی خواهند داشت. شاید مدل 220 d انتخاب بهتر و کم‌خرج‌تری باشد.

پشت فرمان مرسدس V کلاس 2019 جدید

مشخصات مرسدس V 300d AMG Line LWB

قیمت: 59 هزار پوند (تخمینی) پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری دیزلی قدرت/گشتاور: 236 اسب بخار/500 نیوتون متر گیربکس: 9 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 7.8 ثانیه حداکثر سرعت: 219 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 5.9 لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403