لزوم مهار کردن برآورد‌های منفی اقتصادی


لزوم مهار کردن برآورد‌های منفی اقتصادی

اگر می‌خواهیم شعار سال را محقق و برآورد‌های منفی اقتصادی را مهار کنیم، نهاد‌های مالی همانند بانک، بیمه و بورس باید جدی‌تر فعالیت کنند

لزوم مهار کردن برآورد‌های منفی اقتصادیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرهاد دژپسند در دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اظهار داشت: باید اذعان کرد که اوضاع متغیر‌های کلان اقتصادی در سال ۹۷ قابل قبول نبود. هر چند در یک‌نگاه نگران کننده بود، اما اگر به پایان نیمه اول سال ۹۷ بر گردیم، برآورد‌ها و عملکرد‌ها در امروز نشان می‌دهد به رغم مطلوب نبودن وضعیت، اما با یک مدیریت مناسب بازگشت ثبات در اقتصاد شکل گرفت.
وی افزود: کاهش نرخ سپرده قانونی باید اجرا شود در صورتی که در دنیا در حال از بین رفتن است. باید ریسک و منابع ایجاد شده صرف سرمایه گذاری و بهبود فناوری شود و این نوع کار‌ها را انجام دهیم.
دژپسند گفت: در سال ۹۸ اگر خوب دقت کنیم برخی از متغییر‌های کلان اقتصادی به دامنه زمانی اسفند ۹۷ برگشت، قیمت برخی کالا‌ها گران شد و پیش بینی‌ها زیاد خوب نیست، اما براورد‌ها و پیش بینی‌های صرف نمی‌تواند نگرانی ایجاد کند، چون تنها یک علامت است و باید برای اصلاح امور تنها از آن استفاده کرد و نباید تسلیم شویم چرا که نگران کننده و غیر عقلانی است.
وزیر اقتصاد اعلام کرد: به طور عینی با سیلی که در سطح کشور مواجه بودیم یک نگرانی شدید مطرح می‌شد، یک رویداد طبیعی بود که البته دردسر و دغدغه برای مردم شد، اما برای مهار و بهبود آن با مدیریت این وضعیت کنترل شد، در اقتصاد هم وضعیت این است، هشدار‌ها می‌تواند علامت دهنده باشد و باید از نتایج مدل‌ها و پیش بینی‌ها برای بهبود شرایط مبهم استفاده کنیم نه آن که شرایط را بدتر کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند