امضای سند همکاری ایران و پاکستان در حوزه درمان


ایران و پاکستان یک سند همکاری در زمینه بهداشت و درمان امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ ایران و پاکستان یک سند همکاری در زمینه بهداشت و درمان امضا کردند. این سند همکاری در حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان به امضای وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران و وزیر بهداشت پاکستان رسید. همچنین بیانیه مشترکی همزمان در تهران و اسلام آباد به مناسبت گسترش همکاری‌های دو کشور منتشر شد. بعد از امضای این سند آقای روحانی و عمران خان با حضور در جمع خبرنگاران به سئوالات آن‌ها پاسخ خواهند گفت.

آغاز دور جدید مذاکرات هیئت‌های ایران و پاکستان

دور جدید مذاکرات هیئت‌های ایرانی و پاکستانی از دقایقی پیش در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد آغاز شد. گسترش همکاری‌های تجاری، گردشگری، مذهبی، تقویت سرمایه گذاری و تکمیل هرچه سریع‌تر خط انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به " خط لوله صلح " و تقویت شبکه جاده‌ای و ریلی بین دو کشور محور اصلی این مذاکرات است. هم اکنون حجم مبادلات تجاری ایران و پاکستان حدود ۲ میلیارد دلار است، اما با توجه به فراهم شدن بستر گسترش روابط اقتصادی بویژه برای برقراری تجارت آزاد بین دو کشور و همچنین راه حل‌های مورد توافق دو طرف برای تسهیل در امور بانکی، مقامات ایران و پاکستان امیدوارند در گام اول این حجم از مبادلات تجاری را تا سقف ۵ میلیارد دلار افزایش دهند.

استقبال رئیس جمهور از نخست وزیر پاکستان

مراسم استقبال رسمی رئیس جمهور از نخست وزیر پاکستان در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد برگزار شد. آقای روحانی و عمران خان پس از این مراسم گفتگو‌های دوجانبه خود را آغاز می‌کنند و سپس مذاکرات هیئت‌های سیاسی و اقتصادی دو کشور برگزار خواهد شد.


گسترش همکاری‌های تجاری، گردشگری، مذهبی، تقویت سرمایه گذاری و تکمیل هر چه سریع‌تر خط انتقال گاز ایران به پاکستان موسوم به خط لوله صلح و تقویت شبکه جاده‌ای و ریلی بین دو کشور محور اصلی این مذاکرات است. قرار است در ادامه رئیس جمهور کشورمان و نخست وزیر پاکستان با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها پاسخ دهند. عمران خان که به دعوت رسمی آقای روحانی به ایران سفر کرده است در این سفر دو روزه علاوه بر رییس جمهور با برخی مقامات عالی رتبه کشورمان هم دیدار و گفتگو خواهد کرد. دیدار و گفتگو با جمعی از تجار و سرمایه گذاران ایرانی و پاکستانی بخش دیگری از برنامه‌های عمران خان در سفر به ایران را تشکیل می‌دهد.
"شاه محمود قریشی" وزیر امور خارجه، "عبدالرزاق داوود" مشاور بازرگانی، "خسرو بختیار" وزیر برنامه ریزی، "اسد عمر" وزیر دارایی، "فواد چوهدری" وزیر تبلیغات و "غلام سرور خان" وزیر پتروشیمی نخست وزیر پاکستان را در این سفر همراهی می‌کنند. نخست وزیر پاکستان دیروز وارد ایران شد و ابتدا به مشهد مقدس سفر کرد و پس از زیارت بارگاه مطهر امام رضا (ع) و دیدار و گفتگو با مقامات استانی از جمله استاندار خراسان رضوی، ­ شب گذشته وارد تهران شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی