خودروسازان حداکثر رشد را تجربه کردند


خودروسازان حداکثر رشد را تجربه کردند

طی دو روز معاملاتی اخیر بازار سهام، شاخص‌کل بورس یک روند تند نزولی و صعودی را پشت سرگذاشت، به‎طوری‎که در روز چهارشنبه هفته گذشته کلیت بازار سهام بسیار نزولی شد .

به گزارش «اخبار خودرو»،طی دو روز معاملاتی اخیر بازار سهام، شاخص‌کل بورس یک روند تند نزولی و صعودی را پشت سرگذاشت، به‎طوری‎که در روز چهارشنبه هفته گذشته کلیت بازار سهام بسیار نزولی شد و به کانال زیر 200هزار واحد دوباره برگشت اما در روز شنبه باردیگر شاخص‌کل در روند صعودی قرار گرفت و با افزایش 4464 واحدی در مدار 204هزار و 375 واحدی قرار گرفت. این در حالی است که ارزش معاملات بورس تهران در اولین روز هفته جاری به رقم 1212میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم 4میلیارد سهم و اوراق مالی را پشت سر گذاشت. تعداد معاملات این بازار نیز مجموعا بالغ‌بر ۲۴۹هزار و ۳۱۴ مورد شد.
استارت خوب خودرویی‎ها
خودرویی‎ها این هفته را بسیار مثبت آغاز کردند و نمادهای بزرگ ازجمله سایپا، ایران‎خودرو، پارس‎خودرو و زامیاد همگی 5‌درصد مثبت خوردند. همچنین نمادهای دیگر همچون مهرکام‌پارس، صنایع ریخته‎گری ایران، گسترش‌سرمایه‎گذاری ایران‎خودرو، سایپا آذین، سرمایه‎گذاری‌رنا، گروه بهمن، الکتریک‎خودروشرق، قطعات اتومبیل ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، موتورسازی تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، نیرو محرکه، مهندسی نصیر ماشین، رادیاتور ایران و کمک‎فنر ایندامین مثبت شدند و در مقابل تنها محورسازان ایران‎خودرو منفی خورد. همچنین روز شنبه طی 22هزار و 458 نوبت معاملاتی، 399میلیون و 552هزار سهم به ارزش 72میلیارد و 359میلیون تومان جابه‎جا شد و ارزش کل بازار خودرویی‌ها تا پایان معاملات روز شنبه به رقم 21431میلیون تومان رسید.
لیدری پارس‎خودرو
روز شنبه خودرویی‎ها با لیدری پارس‎خودرو توانستند در روند رشد قرار بگیرند، روندی که در روزهای باقیمانده تا پایان هفته می‎تواند ادامه داشته باشد. از‌سوی‌دیگر، شاخص صنعت خودرو با رشد 1096 واحدی در روز شنبه در محدوده 24هزارو 147 واحدی قرار گرفت و به‌نظر می‎رسد هنوز جا برای رشد این شاخص وجود دارد.
به‌گفته برخی کارشناسان باید این نکته را مد نظر قرار دارد که رشد خودرویی‎ها می‎تواند در میان‎مدت ادامه‎دار باشد اما باید توجه داشت نمی‎توان به تداوم بی‎وقفه و ممتد روند افزایشی امید بست. بر‌این‌اساس، با‌توجه به جوی که به‎صورت کلی در این صنعت بورسی وجود دارد، باید به این نکته توجه شود سهامداران خرد و تازه وارد نباید اسیر جو حاکم بر بازار شوند و با رفتار هیجانی سرمایه خود را از دست ندهند و دچار ضرر و زیان نشوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن