سربازان امام زمان (عج) «مساجد» را پایگاه اصلی تبلیغ دین قرار دهند


سربازان امام زمان (عج) «مساجد» را پایگاه اصلی تبلیغ دین قرار دهند

رحیمی صادق گفت: روحانیون به عنوان سربازان امام زمان (عج) باید مساجد را پایگاه اصلی فعالیت‌های تبلیغی در حوزه دین و انقلاب اسلامی قرار دهند.

حجت‌الاسلام «محمدهادی رحیمی صادق» در گفت‌و‌گو با خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکید مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور درباره برگزاری مراسم عمامه گذاری طلاب در مساجد و در جمع مردم، گفت: گاهی چنین مراسم مهمی در فضای مدارس علمیه برگزار می شود که پیام آن می تواند دور شدن طلاب از مردم، در بدو ملبس شدن به لباس روحانیت باشد، درحالی که هرچقدر پیوند طلاب و مردم بیشتر شود، برکات آن در تقویت دین داری و انقلابی گری افراد بیشتر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران افزود: ما در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان تهران نیز همیشه از مسئولان و مدیران مدارس خواسته ایم که مراسم تلبس طلاب را در مساجد و در جمع گروه های مختلف مردم برگزار کنند تا پیوند میان مردم و روحانیت برای طلاب و همه افراد جامعه ملموس شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم عمامه گذاری تعدادی از طلاب مدرسه علمیه ثقلین تهران در مسجد الاقصی تهرانپارس، خاطرنشان کرد: مشاهدات من از این مراسم معنوی و باشکوه حکایت از این دارد که مردم احساس خوشایندی وصف ناپذیری از حضور در چنین برنامه ای و مشاهده آغاز رسمی فعالیت طلاب در جایگاه سربازی حضرت مهدی (عج) داشتند.

وی گفت: روحانیون به عنوان شاگردان مکتب تشیع و سربازان امام زمان (عج) باید مساجد را پایگاه اصلی فعالیت های تبلیغی در حوزه دین و انقلاب اسلامی و اشاعه فرهنگ قرآن و آموزه ها و سفارشات چهارده معصوم (ع) قرار دهند.

وی با بیان اینکه هیچ نهادی، قداست، ارزشمندی و اهمیت مسجد را در آموزه های دینی ندارد، خاطرنشان کرد: یکی از تاکیدات ما در مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران، تشکیل مدارس علمیه در مجاورت مساجد، و برگزاری برنامه ها و کلاس های عمومی این مدارس از جمله درس های اخلاق در این خانه های خدا است تا پیوند روحانیون و مردم، بیشتر جنبه عینی پیدا کند.

مدیر حوزه علمیه استان تهران اضافه کرد: تعداد قابل توجهی از مدارس علمیه این استان، در دل یا مجاورت مساجد واقع شده اند به طوری که طلاب و گروه های مختلفی از مردم اعم از کسبه، دانشجو، خانه دار، بازنشسته و دانش آموز، همه روزه با یکدیگر هم کلام می شوند و به این صورت، طلاب از اولویت های مختلف جامعه و درد و دل های مردم، و افراد نیز با تلاش های شبانه روزی سربازان امام زمان (عج) برای فراگیری علوم دینی و به دنبال آن، تبلیغ دین آشنا می شوند.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دختر امریکاییِ دو سر که با هر دو سرش حرف میزند !