هر فرد در چهارمحال و بختیاری‌ روزانه 700 گرم زباله تولید می‌کند


هر فرد در چهارمحال و بختیاری‌ روزانه 700 گرم زباله تولید می‌کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری متوسط تولید زباله در استان به ازای هر نفر را 700 گرم عنوان کرد.

شهرام احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، متوسط تولید زباله در استان به ازای هر نفر را ۷۰۰ گرم عنوان و اظهار کرد: این میزان با متوسط تولید زباله توسط هر شخص در ایران تقریباً برابری می‌کند.

احمدی با اشاره به تولید روزانه بیش از ۷۰۰ تن زباله در استان، تصریح کرد: نبود کارخانه بازیافت زباله موجب شده که زباله‌ها به صورت سنتی دفن شوند.

وی افزود: در حال حاضر کارخانه بازیافت زباله در استان به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است، که امید است با تأمین مالی این کارخانه تا پایان سال راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه بیشتر زباله‌های تولیدی قابل تفکیک شدن هستند، افزود: در حال حاضر ۶ شهر استان طرح تفکیک زباله از مبدا را اجرایی می‌کنند.

احمدی با اشاره به اقدامات جدی از ابتدای امسال به منظور تفکیک زباله از مبدا، تاکید کرد: نقش فرهنگ‌سازی در اجرای موفق این طرح بسیار مهم است و اجرای این طرح علاوه بر رعایت اصول بهداشتی، منجر به سلامت کالاهای تولیدشده از مواد بازیافتی می‌شود، همچنین با انجام این کار، بخش زیادی از هزینه‌های جمع‌آوری و ساماندهی زباله حذف می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در ادامه اظهار کرد: سال‌های گذشته پسماند عفونی و عادی با هم دفن می‌شد که با پیگیری کارگروه پسماند و همکاری نهادهایی اعم از علوم پزشکی پسماند عفونی به اتوکلاوهای موجود در بیمارستان انتقال و بی‌خطر و کم‌خطرسازی می‌شود.

وی رونمایی از نماهنگ مادر زمین، پاکسازی نمادین چندین منطقه و آموزش‌های چهره به چهره را از جمله برنامه‌های اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان به مناسبت روز زمین پاک برشمرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر