جشن نیمه شعبان ویژه دانش آموزان مناطق محروم پایتخت برگزار می شود


 جشن نیمه شعبان ویژه دانش آموزان مناطق محروم پایتخت برگزار می شود

حجت الاسلام عباسعلی پور با اعلام برپایی نمایشگاه های تخصصی مهدویت در 20 نقطه از تهران به مناسبت نیمه شعبان، گفت: جشن ولادت امام زمان(عج) ویژه دانش ‌آموزان مناطق محروم استان تهران همزمان با نیمه شعبان در اردوگاه شهید باهنر برگزار می شود.

حجت‌الاسلام‌ «عباسعلی پور» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) ویژه ایام نیمه شعبان، اظهار کرد: این بنیاد امسال تلاش کرده تا در کنار جشن های مردمی و برنامه هایی که مراکز فرهنگی و مساجد در ایام نیمه شعبان برگزار می کنند، حضور داشته باشد و به صورت ویژه نهادینه سازی فرهنگ احیای نیمه شعبان را در دستور کار داشته است.

مدیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود(عج) استان تهران با بیان اینکه بر اساس درخواست مساجد و یا مراکز فرهنگی امسال ۳۰ مبلغ مهدوی برای ترویج و تبلیغ آموزه های مهدویت و همچنین برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان به نقاط مختلف استان تهران اعزام شده اند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، احیای نیمه شعبان در بیش از 25 مسجد شهر تهران برگزار می شود.

عباسعلی پور با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این بنیاد ارائه محتوای لازم برای جشن های مردمی در ایام نیمه شعبان است، تصریح کرد: در این راستا مجموعه پوسترهای مهدوی در چهار عنوان «به انتظار برمی خیزیم»، «احادیث مهدوی»، «نگین آفرینش» و «بیانات مقام معظم رهبری» طراحی و آماده شده که به صورت محتوای نمایشگاهی در دسترس مردم قرار گرفته است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان تهران اضافه کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این بنیاد در راستای محتوادهی به جشن های نیمه شعبان، برگزاری نمایشگاه های کتاب تخصصی مهدویت است که تا کنون ۲۰ مرکز فرهنگی و مسجد برای برگزاری این نمایشگاه های کتاب در خواست داده اند.

وی در ادامه بیان کرد: امسال به صورت ویژه در ساختمان جام جم سازمان صدا و سیما یک نمایشگاه مفهومی و پوستری با موضوع مهدویت برگزار کرده ایم همچنین، در کنار آن نیز یک نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی و کتاب های تخصصی مهدویت نیز برپا شده است.

عباسعلی پور با اشاره به اینکه برنامه ویژه‌ای با هماهنگی مرکز فرهنگی مترو تهران ویژه دانش آموزان در میدان ولی عصر(عج) برگزار شد، ابراز کرد: این برنامه با عنوان «شکوفه های انتظار» در ایوان انتظار میدان ولیعصر (عج) تهران با رویکرد جشن دانش آموزی برگزار شد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان تهران با اعلام شناسایی دانش آموزان مناطق محروم تهران برای حضور در برنامه های نیمه شعبان، گفت: با همکاری سازمان بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش استان تهران جشنی ویژه این دانش آموزان در اردوگاه باهنر تهران در روز نیمه شعبان برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این ایام حضور کارشناسان در برنامه های مردمی و همچنین ایجاد نمایشگاه در فضاهای مناسب مانند خیابان شوش یا خیابان ۱۷ شهریور تهران که آذین بندی های باشکوهی برای این ایام دارند، است و بنا داریم از کارشناسان مهدوی بنیاد در این مراسم ها برای پرسش و پاسخ و همچنین برگزاری حلقه های معرفتی بهره بگیریم.

پایان پیام/376

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...