جشن ها و ابراز ارادت های نیمه شعبان ما را به امام زمان(عج) نزدیک می کند


جشن ها و ابراز ارادت های نیمه شعبان ما را به امام زمان(عج) نزدیک می کند

حجت الاسلام کلباسی با بیان اینکه اگر فکر و عمل انسان با چیزی سنخیت یافت با آن مرتبط می شود، گفت: این مهم در ارتباط با امام زمان(عج) هم صادق است، هر قدمی که خالصانه برداشته شود مثل ابراز ارادت ها در نیمه شعبان ما را به ایشان نزدیک می کند.

حجت الاسلام والمسلمین «مجتبی کلباسی» در گفت وگو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان درباره بهره گیری از فضای ماه شعبان به ویژه نیمه شعبان برای انس و ارتباط با امام زمان(عج)، اظهار کرد: هر ارتباطی به دو بخش قابل تقسیم است: بخشی ارتباط حسی است مثل اینکه دست کسی را می گیری یا صدای او را می شنوی این قسم ارتباط محسوس است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت اضافه کرد: اما جنس دیگری از ارتباط غیرمحسوس و از طریق قلب است، برای مثال بسیاری از مواقع ما یاد دوستان و عزیزان می افتیم که این ارتباط از طریق دل است؛ این ارتباط دلی رابطه بسیار مستقیمی با سنخیت یافتن انسان دارد، بدین معنا که اگر فکر و عمل انسان با چیزی سنخیت یافت با آن امکان ارتباط و پیوند را می یابد.

وی تصریح کرد: درباره این سنخیت یافتن بهترین مثال که برای همه آشنا است، رابط شیاطین و ملائکه با انسان است، امکان ارتباط انسان و شیاطین با یکدیگر وجود دارد همانطور که درباره انسان و ملائکه صادق است و از طریق سنخیت محقق می شود؛ به عبارت دیگر، اگر انسان صفات شیطانی بیابد و رذایل اخلاقی را در خود بسط و بروز دهد در اعمال و افکار زمینه ارتباط با شیاطین را در خود ایجاد می کند و اجازه می دهد شیاطین او را تغذیه فکری کنند: «الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ».

حجت الاسلام کلباسی در ادامه بیان کرد: اما اگر انسان فرشته صفت شود و فضایل اخلاقی را در خود ایجاد کرده و عمق ببخشد، امکان دریافت الهامات نورانی را می یابد. یعنی کسی که اهل صداقت و رعایت حلال و حرام الهی است و از افکار و اعمال خویش مراقبت می کند، می تواند با ملائکه هم سنخ شود.

وی تاکید کرد: ارتباط با وجود مقدس امام عصر(عج) نیز به همین صورت است، حضرت بقیه الله الاعظم(عج) امام زمان و خلیفه خدا در زمین هستند، طبیعی است توجه به ایشان به شرط وجود سنخیت، امکان تاییدات الهی را فراهم می کند؛ لذا در این مسیر مهم سنخیت یافتن است اینکه انسان مسیر الهی را بیابد.

رییس مرکز تخصصی مهدویت درباره راه های این سنخیت یافتن با وجود مقدس امام عصر(عج)، ابراز کرد: هر قدمی که خالصانه برداشته شود، به این مهم کمک می کند. اگر در نیمه شعبان کسی خالصانه قدم بردارد مثل کسی که خدا را خالصانه یاد می کند، مورد رحمت قرار می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که به هر نحوی از آذین بندی و جشن و پخش شیرینی امام عصر(عج) را یاد می کند به شرط خلوص قطعاً پاسخ هایی دریافت می کند چون این قاعده وجود دارد که اگر انسان به کسی سلام کند مخاطب او جواب سلام را بهتر و برتر پاسخ می دهد. لذا ابراز ارادت به محضر حضرت حجت(عج) سبب جلب محبت و عنایت امام زمان(عج) می شود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)