تولید محتوای صرف در نبرد تن به تن در فضای مجازی کافی نیست


تولید محتوای صرف در نبرد تن به تن در فضای مجازی کافی نیست

خجسته با بیان اینکه امروز وارد عصر نبرد تن به تن و اکانت با اکانت در فضای مجازی شده ایم، گفت: تولید محتوا در این نبرد کافی نیست. در عصری که مبتنی بر هوش مصنوعی و مجازی شدن همه چیز است برنده کسی است که بر این ابزار مسلط شود.

به گزارش خبرنگار گروه اندیشه خبرگزاری شبستان، جشن بیست سالگی کانون اندیشه جوان صبح امروز (چهارشنبه، 28 فروردین ماه) با حضور رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی، مدیر شبکه سه سیما، مدیرعامل موسسه تبیان و جمعی دیگر از شخصیت ها در محل این کانون برگزار شد.

بنابر این گزارش، «کمیل خجسته» در این مراسم با بیان اینکه امروز کانون اندیشه جوان با مسئله ای جدید روبرو است همانطور که انقلابی اسلامی نیز چنین شرایطی دارد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به سه سوال «آیا دین به پایان عمر خود رسیده است؟»، «آیا دین توانایی نظام سازی دارد؟» و «آیا نظام دینی می تواند خود را حفظ کند؟» پاسخ داد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی تبیان با بیان اینکه از سال 88 رویکرد دشمنان تغییر کرده، تصریح کرد: از سال 88 به بعد آنها این سوال را مطرح می کنند که «آیا دین می تواند زندگی مردم را تدبیر کند؟»، لذا برای دادن جواب مدنظر خود به این سوال تحریم ها را هوشمندانه اعمال می کنند تا توانمندی دین در حل مشکلات اقتصادی و سبک زندگی مردم را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه ما وارد عصر جدیدی شده ایم، گفت: به تعبیر برخی ما وارد عصر صنعتی چهار یعنی هوش مصنوعی شده ایم؛ لذا رقیب امروز نهادهایی همچون کانون اندیشه جوان هوش های مصنوعی هستند.

خجسته تاکید کرد: در عصری که مبتنی بر هوش مصنوعی و مجازی شدن همه چیز است برنده کسی است که بر این ابزار مسلط شود.

وی با بیان اینکه امروز ما وارد عصر نبرد تن به تن شده ایم، خاطرنشان کرد: امروز اکانت در مقابل اکانت قرار می گیرد لذا تولید محتوا در این نبرد کافی نیست.

همچنین، «رحیمی» نیز در ابتدای این مراسم با ابراز خرسندی از همزمانی آغاز دهه سوم عمر کانون اندیشه جوان با گام دوم انقلاب، گفت: ورود و عمل به میدان تولید اندیشه برای جوان نخبه انقلابی محور فعالیت این کانون است.

مدیرعامل کانون اندیشه جوان با اشاره به سیر صعودی فعالیت این کانون به تناسب تغییرات و نیازهای زمانه، بیان کرد: برای مثال در دهه 70 محور کار بر تولید کتاب بود، در دهه 80 وب و فضای مجازی و اکنون راه اندازی مرکز رسانه و مستند کانون در آینده نزدیک در دستور کار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در گام نخست فعالیت مرکز رسانه و مستند، مستند «جستجوگر» بر مدار زندگی و افکار مرحوم دکتر علی شریعتی ساخته شده است.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط