قانون اساسی امام زمان(عج) بر اساس قرآن و سنت پیامبر(ص) است


قانون اساسی امام زمان(عج) بر اساس قرآن و سنت پیامبر(ص) است

استاد حوزه علمیه گفت: قانون امام زمان(عج) بر اساس کتاب قرآن، سیره و سنت پیامبر(ص) است پس از ظهور هر کس در هر نقطه از دنیا باید عمل خود را بر اساس قرآن و سنت قرار ‌دهد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «حایری پور» به مناسبت اعیاد شعبانیه در مسجد جامع غدیر به سخنرانی پرداخته و با اشاره به آیه‌ 9 از سوره صف، گفت: خداوند پیامبر(ص) را با دین حق فرستاد تا دین او را بر همه ادیان چیره سازد.

استاد حوزه علمیه افزود: پیام آیه قرآن برای ما این است که مسلمانان محکم بر دین خود استوار بمانند مقابل دشمنان سست نشوند زیرا خداوند بنا دارد این دین را جهانی کند، امام کاظم(ع) درباره این آیه قرآن فرمودند این بشارت در زمان امام زمان(عج) رخ خواهد داد آن روز اسلام همه جهان را فراخواهد گرفت.

حجت‌الاسلام حایری‌پور بیان کرد: قرطبی که از مفسران مهم اهل سنت است گفته در روایات آمده که این اتفاق زمان نزول عیسی بن مریم(ع) خواهد بود و نزول عیسی بن مریم(ع) زمان است که مهدی(عج) ازعترت پیامبر(ص) ظهور خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در روایات بسیار زیادی از کتب شیعه داریم که ائمه معصومین(ع) امام زمان(عج) را به شخص معرفی کردند که شیعه دچار اشتباه نشوند، اظهار کرد: امام رضا(ع) درباره ظهور ایشان فرمودند مثل قیام امام زمان(عج) همچون قیامت است که جز خداوند کسی از آن خبر ندارد.

وی درباره شرایط ظهور با بیان اینکه برای ظهور حداقل چهار شرط لازم دارد دو شرط آن آماده است ما باید تلاش کنیم آن شرط دیگر را فراهم کنیم، ابراز کرد: هر انقلاب و حرکتی نیاز به رهبر دارد بخش عمده برکت انقلاب ما به خاطر وجود رهبری است که همه دنیا به آن پی بردند، در کشورهای دیگر دنیا انقلاب‌های زیادی رخ می‌دهد نمونه آن جریان بیداری اسلامی بود اگر اتفاقی که باید رخ نمی‌دهد به این دلیل است که نقطه‌ روشنگری که مردم باید به آن تکیه کنند وجود ندارد، انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) رهبر می‌خواهد که خود ایشان است و خداوند متولی آن شده است.

حجت الاسلام حائری‌پور افزود: اگر ما می‌خواستیم خودمان چنین شخصی را به عنوان رهبر پیدا کنیم نمی‌توانستیم، امام کسی است که صرفا افق این دنیا را نمی‌بیند بلکه ابدیت را نیز می‌بینند، بنابراین دست ما باید در دست چنین شخصی باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: چون مردم از غیب عالم اطلاع ندارند در گزینش امام مصلح دچار اشتباه می‌شوند به همین دلیل خداوند امام را خود انتخاب می‌کند که مردم به سعادت برسند؛ امروز هرچه ما از سعادت دور هستیم به خاطر همان اشتباهی بود که درباره امام انجام دادند وقتی ما نمی‌توانیم یک شورای شهر درست انتخاب کنیم چگونه می‌توانیم در انتخاب امام هادی بشریت درست عمل کنیم.

وی درباره شرط اول و دوم ظهور عنوان کرد: شرط اول ظهور انتخاب رهبری آگاه است که خداوند خود آن را انجام داده است حالا شما باید برای آمدن ایشان آماده شوید، در شرط دوم هر حرکت، قیام و انقلابی قانون و نظام حرکت می‌خواهد، پیامبر(ص) فرمودند امام زمان(عج) بیایند بر اساس کتاب قرآن، سیره و سنت من عمل خواهد کرد تمام افکار و عادات بشر را به قرآن برمی‌گرداند پس قانون ایشان هم فراهم است پس از ظهور هر کس در هر نقطه باید عمل خود را بر اساس قرآن و سنت قرار ‌دهد.

حجت الاسلام حائری‌پور با بیان اینکه شرط دیگر ظهور آمادگی جهانی است، اظهار کرد: ظهور وقتی رخ می‌دهد که مردم از ظلم و جور خسته شده و تشنه عدالت امام زمان(عج) شوند، امروز حتی در کشورهای اروپایی و آمریکایی مردم از همه جا حتی سازمان ملل و حقوق بشر قطع امید کردند. شاید آنها امام زمان(عج) را نشناسند اما انتظار فرج موعود و منجی جهانی را دارند. در جمعیت اسلام هم این آمادگی ایجاد شده است تشکیل مقاومت اسلامی در جهان و حرکت میلیونی اربعین از جمله علایم این آمادگی است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه چهارمین شرط برای ظهور وجود یاران ایشان هستند، ابراز کرد: شاید یاوران حضرت هنوز به آن تعداد که باید نرسیده است، 313 نفر حلقه اول و هسته مرکزی یاران ایشان هستند، برای اینکه از یاوران حضرت شوید دعا بسیار اثر دارد بخش مهمی از شخصیت ما را دعا می‌سازد دعا کنید که از یاران امام زمان(عج) باشید در این زمینه دعای عهد بسیار خوب است.

وی افزود: در کنار دعا صفات یاران امام زمان(عج) در وجود خود تجلی دهید، خداوند در آیه 54 سوره مائده می‌فرمایند هر کس از شما مومنان از دین خدا برگردد منت او را نخواهیم کشید خدا در آینده گروهی را می‌آورد که خدا آنها را دوست دارد و آنها هم خدا را دوست دارد، نزد مومنان فروتن و متواضع و نزد دشمن باصلابت هستند در راه خدا جهاد می‌کنند از سرزنش هیچ سرزنش کننده هم نمی‌ترسند این فضل خداست که به هر کس بخواهد عنایت می‌کند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت