بر اساس آیات قرآن کریم یاران امام عصر(عج) از بهترین اصحاب هستند


بر اساس آیات قرآن کریم یاران امام عصر(عج) از بهترین اصحاب هستند

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی با بیان اینکه جامعه مهدوی نیازمند افراد صالح است، گفت: بر اساس آیات قرآن کریم یاران امام عصر(عج) از بهترین اصحاب هستند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در مراسمی که به مناسبت ولادت باسعادت منجی عالم بشریت امام زمان(عج) در هیات رزمندگان غرب تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن کریم یاران امام عصر(عج) از بهترین اصحاب به شمار می‌روند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انسان نباید با عملکرد خویش، خود را از صراط محروم کند، بیان کرد: انسان باید خود را تربیت کند و این تربیت زمانی محقق می‌شود که اعمال انسان بر اساس دستورات الهی باشد.

وی با تاکید بر اینکه جامعه مهدوی نیازمند افراد صالح است، ابراز داشت: افراد صالح جامعه را متحول می‌کنند و موجب تربیت و رشد انسان‌ها می‌شوند؛ بر این اساس برگزای چنین جلساتی در تحول جامعه بسیار حائز اهمیت بوده در چنین مجالسی است که امنیت جامعه تضمین می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی انقلاب اسلامی را به عنوان یک رویداد مهم در قرن اخیر برشمرد و اظهار کرد: انقلاب اسلامی منشا تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جهان است، ملت ایران تربیت یافته مکتب اسلام هستند و در مسیر صراط گام قرار دارند از این رو توانستند انقلاب کنند و الگویی برای جوامع اسلامی محسوب شوند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خداوند یکدل شدن امتها را دوست دارد و ما مصداق این یکدلی را در اتحاد سوریه، ایران، عراق و لبنان شاهد هستیم که پیشرفت بسیار خوبی است اما کافی نیست بلکه لازم است برای تشکیل مجموعه‌های بزرگ بیشتر تلاش شود.

وی با اشاره به اینکه انسانهای مومن و منتظر دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند، گفت: خداوند انسانهای مومن و یکدل را دوست دارد و آنها نیز خدا را دوست دارند. انسان برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی باید به گونه‌ای عمل کند که موجب رضایت خداوند شود.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید آیا خداوند برای شما کافی نیست؛ انسان الهی از غیر خدا بی‌نیاز است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه خداوند محسنین را دوست دارد، اظهار کرد: کسانی که به دیگران احسان می‌کنند و کسانی که همچون دژی محکم در مسیر حق قرار دارند، محبوب الهی هستند.

وی اطاعت از ولی خدا را مقدمه محبوب شدن انسان نزد خداوند برشمرد و گفت: اطاعت و تبعیت از پیامبر و ائمه اطهار واجب است، ملت ایران نیز با پیروی و اطاعت از فرمایشات پیامبر و ائمه اطهار توانستند انقلاب کنند و پیروز شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی در پایان با اشاره به اینکه یاران امام زمان(عج) در برابر کفر محکم و استوار هستند، بیان داشت: آنان در عین قدرت در برابر مومنان بسیار مهربان، فروتن و باگذشت هستند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!