نعمت های خداوند از عبادت های انسان 70ساله بیشتر است


نعمت های خداوند از عبادت های انسان 70ساله بیشتر است

استاد حوزه علمیه گفت: نعمت هایی که خداوند در طول زندگی به انسان عطا می کند به دلیل کثرت قابل شمارش نیست باید مراقب نعمات الهی باشیم.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان در حسینیه هدایت با بیان اینکه همه نعمت ها از وجود خداوند است، اظهار داشت: در سوره ابراهیم اتصال کلمه نعمت به الله است یعنی نعمت هر چه در وجود خودش دارد از خدا گرفته است و این نعمت الله که سر سفره زندگی شما وجود دارد باید مراقب باشید که این نعمت الله را کجا و چگونه هزینه می کنید.

مفسر قرآن کریم ادامه داد: حقایقی که قرآن مجید می فرماید دارای آثاری است و این آثار در دو مرحله ظهور می کند یکی آثار مادی است که به فرموده قرآن اگر کسی بخواهد این آثار مادی را که میوه آن حقیقت است بشمارد، با اینکه بی نهایت نیست ولی به دلیل کثرت شمرده نمی شود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اگر در روز قیامت بر حسب نعمت هایی که خداوند به ما عطا کرده بازخوست شویم همه کم می آوریم همانگونه که پیامبر فرموده است؛ هرکسی در قیامت اهل نجات و اهل بهشت باشد به رحمت الله اهل بهشت شده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به نعمت هایی که در طول زندگی به انسان عطا می شود تصریح کرد: در قرن هفتم شخصی درباره به وجود آمدن یک عدد گندم محاسبه کرد و گفت چند میلیون چرخ در این عالم گشته تا یک دانه گندم به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه همه نعمت ها در طول زندگی انسان قابل شمارش نیست ادامه داد: انسانی که در تمام عمر 70ساله خود فقط عبادت کند وقتی با ترازوی قیامت نعمت ها و عبادت هایش سنجیده شود عبادتهایش کمتر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایاتی از ائمه علیهم السلام درباره ظهور حضرت حجت(عج) گفت: امیرالمومنین(ع) با همه ارزش وجودی خود، مکرر به همه مردم نوید می دهد تمام ظلم ها و ستم ها با آمدن قائم ما از عالم جمع می شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: خداوند در آیاتی از قرآن کریم فرموده است کره زمین در آینده به دست بندگان شایسته من خواهد افتاد و ائمه علیهم السلام نیز می گویند حکومت کل زمین با عباد شایسته با رهبری دوازدهمین ما است که این آیه هنوز محقق نشده است.

وی اظهار کرد: کتاب « مهدی از دیدگاه اهل سنت»، 6 هزار روایت و استدلال های قوی ابن عربی که مسائل را تحلیل می کند و ثابت می کند زمین به دست کسی می افتد که اسم پدرش حسن است و حضرت مهدی(عج) دستورالعمل می دهد تمام فرستادگانش در پنج قاره جهان به عدالت رفتار کنند.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان