150 میلیارد ریال اعتبار آبخیزداری به خراسان شمالی ابلاغ شد


150 میلیارد ریال اعتبار آبخیزداری به خراسان شمالی ابلاغ شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: برای اجرای طرح های آبخیزداری، 400 میلیارد ریال اعتبار ملی درخواست شده بود که با 150میلیارد ریال آن از محل منابع صندوق توسعه ملی موافقت شده است.

حسن وحید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال جذب این رقم هستیم و با استفاده از این اعتبارات و با توجه به اولویت هایی که در حوزه آبخیز داری وجود دارد پروژه هایی که تعریف شده اجرا می شود.
وی با بیان اینکه سازه های آبخیزداری استان در اثر سیل خسارت زیادی ندیده اند، افزود: اجرای این نوع طرح ها تاثیر بسیار زیادی در کنترل سیل دارد.
وی با بیان اینکه 27 درصد از عرصه های طبیعی استان برای اجرای طرح های آبخیزداری مطالعه شده است، افزود: پروژه های آبخیزداری در 18 درصد عرصه های مطالعه شده اجرایی شده است که این اقدام موجب شد تا در شهرستان های اسفراین، جاجرم و گرمه 800 هزار مترمکعب سیلاب مدیریت و مهار شود.
وی افزود: اجرای طرح های آبخیزداری در حریم شهرها از اولویت این اداره کل است و تاکنون در حوزه های کال پسته، گریوان، اسدلی، درصوفیان، مهنان و ارکان این پروژه ها اجرا و یا در حال اجرا و پی گیری است.
خراسان شمالی یکی از استان های سیل خیز کشور است.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این وسعت یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار جنگل است.
ب/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه است