با وضعیت فعلی لیگ ها، کدام باشگاه ها سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2019/20 را کسب خواهند نمود؟


با وضعیت فعلی لیگ ها، کدام باشگاه ها سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2019/20 را کسب خواهند نمود؟

آیا میلان پس از 5 فصل غیبت قادر خواهد بود، در لیگ قهرمانان اروپا به میدان...

طرفداری - با مشخص بودن نحوه برگزاری و کسب سهمیه مسابقات لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در فصل 2019/20، وب سایت یوفا به بررسی تیم هایی که با شرایط موجود قادر خواهند بود در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا به میدان روند، پرداخت.

26 تیم به صورت مستقیم سهمیه حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا را به دست خواهند آورد. این 26 سهمیه شامل قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا نیز می شود. 6 سهمیه دیگر از طریق دیدارهای مقدماتی به دست خواهد آمد. فعلاً هشت تیم حضورشان در فصل آتی مسابقات قطعی است که به صورت بولد شده در زیر مشخص شده است.

تیم هایی که در وضعیت فعلی در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا حاضر خواهند بود
کشور باشگاه ها
اسپانیا بارسلونا، اتلتیکو مادرید، رئال مادرید، ختافه
انگلیس لیورپول، منچسترسیتی، تاتنهام هاتسپر، آرسنال
ایتالیا یوونتوس، ناپولی، اینتر، میلان
آلمان بایرن مونیخ، بروسیا دورتموند، لایپزیش، آینتراخت فرانکفورت
فرانسه پاری سن ژرمن، لیل
روسیه زنیت سن پترزبورگ، لوکوموتیو مسکو
پرتغال پورتو
اوکراین شاختار دونتسک
بلژیک خنک
ترکیه استانبول باشاک شهیر
قهرمانان لیگ‌های اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان، فرانسه و روسیه به طور قطع در سید یک قرار خواهند گرفت. این شش تیم در کنار قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا هشت سرگروه مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل 2018/19 را تشکیل خواهند داد. اگر قهرمانان لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا از طریق مسابقات لیگ موفق به حضور در سید یک شوند، به ترتیب قهرمانان پرتغال و اوکراین دیگر تیم‌های سید یک را تشکیل خواهند داد. بنابراین حضور یوونتوس و پاری‌سن‌ژرمن در سید یک مسجل شده است.

اگر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا از طریق مسابقات داخلی موفق به کسب سهمیه شود، سهمیه مذکور به قهرمان رتبه یازدهم یوفا (اتریش) تعلق خواهد گرفت. اگر قهرمان لیگ اروپا از طریق مسابقات داخلی موفق به کسب سهمیه شود، سهمیه مذکور به تیم سوم رتبه پنجم یوفا (فرانسه) تعلق خواهد گرفت. نکته قابل ذکر اینکه سیدبندی لیگ‌ها در پایان فصل 2017/18 تعداد نماینده لیگ‌ها در فصل 2019/20 را مشخص می‌کند.

هیچ کشوری نمی تواند بیش از پنج سهمیه در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا داشته باشد، بنابراین در صورتی که تاتنهام هاتسپر قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و یکی از دو تیم آرسنال/چلسی قهرمان لیگ اروپا شوند و از طریق مسابقات داخلی نیز موفق به کسب سهمیه نشوند، تیم چهارم لیگ انگلیس از راهیابی به لیگ قهرمانان اروپا بازمانده و به جای آن راهی لیگ اروپا خواهد شد.

بارسلونا با حضور در مرحله گروهی فصل آتی با 24 حضور در لیگ قهرمانان اروپا رکورددار خواهد بود. یوونتوس نیز به ششمین باشگاهی بدل خواهد شد که 20 بار در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شده است.

آژاکس که در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری حضور دارد، در صورت عدم کسب عنوان قهرمانی مسابقات مذکور نمی‌تواند به صورت مستقیم سهمیه لیگ قهرمانان اروپا را بگیرد و در صورت کسب عنوان قهرمانی یا نایب قهرمانی لیگ هلند در مرحله مقدماتی فصل آتی حاضر خواهد بود.

ختافه یا آلاوز در صورت کسب سهمیه از طریق لالیگا، برای اولین بار حضور در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه خواهند کرد. این درحالیست که هر دو باشگاه فقط دو بار در جام یوفا/لیگ اروپا حاضر بوده‌اند.

آینتراخت فرانکفورت پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا در فصل 1959/60، دیگر طعم حضور در جام‌باشگاه‌های‌اروپا/لیگ‌قهرمانان‌اروپا را نچشیده است.

میلان به عنوان دومین تیم پرافتخار تاریخ جام‌باشگاه‌های‌اروپا/لیگ‌قهرمانان‌اروپا می‌تواند پس از 5 فصل غیبت به لیگ قهرمانان اروپا بازگردد. آخرین حضور این تیم در مرحله گروهی مسابقات به فصل 2013/14 باز می گردد.

کراسنودار روسیه که در سال 2008 تاسیس شده، می تواند برای اولین بار در لیگ قهرمانان اروپا به میدان رود. استانبول باشاک شهیر ترکیه نیز دیگر باشگاهی است که می‌تواند اولین حضور خود در این مسابقات را جشن بگیرد.

همه این احتمالات در حالیست که تا پایان رقابت های لیگ در کشورهای مختلف زمان زیادی باقی مانده است و تیم‌هایی که می‌توانند مجوز حضور در فصل آتی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورند ممکن است تغییر کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...