سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری و بهداشت ضروری است


سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری و بهداشت  ضروری است

بوشهر- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر گفت: سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و پیشگیری هزینه های درمان را کاهش می دهد.

به گزارش ایرنا، احمد آخوندی یکشنبه شب در جمع اصحاب رسانه شهرستان دیر افزود: با تلاش و برنامه ریزی در حوزه بهداشت و پیشگیری از 20 سال گذشته تاکنون هیچ بیماری تلاسمی در شهرستان گزارش نشده و مرگ زنان باردار هم در چند سال اخیر رخ نداده است.
وی چاقی را یکی از معضلات مردم میان سال دانست و گفت: چاقی و اضافه‌وزن از جمله معضلات اساسی و تهدید کننده در سلامت میانسالان شهرستان است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: شیوه زندگی سالم مهمترین استراتژی برای پیشگیری از بیماری‌های کشنده و ناتوان کننده است که تغذیه سالم و تحرک بدنی را شامل می‌شود.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار سال گذشته 31 درصد مرگ‌های اتفاق افتاده در گروه سنی میانسالان به علت بیماری‌های قلبی عروقی بوده که این نشان می‌دهد بیماری‌های غیرواگیر که به سادگی نیز قابل پیشگیری است تهدید کننده جمعیت میانسال است.
آخوندی گفت: نقشه راه ما برای این گروه سنی، اجرای برنامه جامع موجود و در دست اجرا در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه ها و خانه های بهداشت است.
وی یادآورشد: از ابتدای طرح تحول سلامت 379 هزار خدمت در همه گروه های سنی در شهرستان صورت گرفته که بیشترین آن در حوزه سالمندان است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: همچنین در این مدت 18 پروژه در حوزه سلامت بهسازی و نوسازی شده و پنج پروژه در دست اجراست که سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
وی نقش افراد خیر در حوزه سلامت را مهم خواند و افزود: زیرساخت های لازم رفاهی در جذب ماندگاری پزشکان عمومی و متخصص بسیار موثر است و هم اکنون پانسیون پزشکان شهر آبدان و بردخون دچار فرسودگی شده و نیاز به بازسازی دارد که از خیرین سلامت درخواست داریم برای ارتقای سلامت و بهداشت مردم به کمک شبکه بهداشت و درمان شهرستان بشتابند.
آخوندی نقش خبرنگاران در اطلاع رسانی حوزه سلامت را مهم دانست و گفت: تعامل خبرنگاران با حوزه بهداشت و درمان شهرستان در ارتقا سلامت مردم تاثیر گذار است.
شهرستان دیر در فاصله 200 کیلومتری جنوب استان بوشهر قراردارد.
6043/7207

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی